Miesystävä ujuttaa pikkuhiljaa lastaan mun hoidettavaksi
En periaatteessa edes olisi halunnut alkaa seurustella pikkulapsen isän kanssa, mutta jotenkin siinä vaan niin kävi. Mies ei kertonut lapsesta heti, enkä älynnyt kysyä, mies kun on jo yli 50v.
Nyt 3kk seurusteltu ja lapsi minulle esitelty. Ei asuta miehen kanssa, mutta vietetään paljon aikaa yhdessä ja pääsääntöisesti mun luona. Lastakin on nyt muutaman kerran tuonut mun luo. Kaupassa ollaan vuorotellen ostettu viikonlopun ruuat ja musta tuntuu hassulta, että mun pitäisi ruokkia myös tämä lapsi. En halua olla nipo, mutta en halua että minua käytetään maksumiehenä, lapsenvahtina, viihdyttäjänä. En. Yhtään. Isänsä ei jaksa kokoaikaa kuunnella lapsensa jatkuvaa puhetulvaa, joten lapsi kinuaa huomiota sitten minulta. Ja kaupassa ja mun kotons kinuaa ties mitä herkkuja, minulta. Miten saisin fiksusti tähän stopin? Yötä lapsi ei mun luona ole, eikä tule, sen olen saanut pidettyä.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai lapsi joka viikonloppu ole luonasi? Maksa vain niiden vkonloppujen ruuat, kun lapsi on äidillään.
Tai mitä jos se mies maksaisi? Mies kuitenkin syö tuplasti enemmän kuin nainen.
Miksi mies ei osta lapsensa ja omia ruokiaan. 😲 Ihme systeemiin olet alkanut.
Ei lapsi saa kinuta kylässä mitään. Pitää olle omat herkut tai sitten tyytyä siihen jos jotain tarjotaan mutta ei kerjätä eikä kylässä mennä kaapeille.
Vierailija kirjoitti:
Säännöt selviksi, mies maksaa kaiken lapseen liittyvän ja voit myös ehdottaa että tapaatte vain lapsivapaana hetkenä, jos aiot jatkaa tapailua. Mutta on kyllä varoitusmerkki, jos ei kertonut lapsesta heti.
Ja se että mies säntää heti esittelemään lapsensa uudelle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi saa kinuta kylässä mitään. Pitää olle omat herkut tai sitten tyytyä siihen jos jotain tarjotaan mutta ei kerjätä eikä kylässä mennä kaapeille.
Niinpä. Ihmeelliseen kotileikkiin on ap lähtenyt 3 kuukauden tuttavuuden perusteella.
Jos pakko miestä edelleen tavata, niin älä muuta yhteen, äläkä tapaa lasta.
Kun et tuohon halua, niin pidä tarkasti huolta ettet rupeakaan. Ihan jo sen lapsen takia, ettei kiinny sinuun. Eli tavatkaa miehen kanssa silloin kun lapsi on äidillään
Mutta jos teistä tulisi myöhemmin perhe, niin sitten noita sääntöjä kyllä pitää tarkastella ja mukauttaa uuteen tilanteeseen. Silloin sinunkin velvollisuus on kuunnella lasta ja pitää seuraa. Ja jonkun on lapsi ruokittava. Jos isä ei saa aikaan, niin annatko ruokaa vai teetkö lasun. Sossuja odotellessa joudut sitä ruokaa kumminkin tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kuitenkin lapsi. Jos se tietää että kaapissa on jotain hyvää, mitä tekee kovasti mieli, niin kyllähän se kinuaa, varsinkin jos oma vanhempi ei sano mitään tai ota vastuuta. Ei ole lapsen vika ettei opeteta mikä on sopivaa ja mikä ei.
Sama satutäti taas, ettekö tunnista tyyliä?
Ongelma tässä ei ehkä edes ole se lapsi sinänsä vaan se että mies valehteli olevansa lapseton. Ja nyt yrittää huijata aapeeta maksamaan lapsen kuluja.
Miksi joku haluaa miehen jolla on lapsia? En ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Sama satutäti taas, ettekö tunnista tyyliä?
Ihan sama, onko satua, vai ei. Tämäkin tarina on niitä asioita, joita tapahtuu, vaikka ei olisikaan totta.
Minua huolettaa myös se, että mies jätti suhteen alussa silmää räpäyttåmättä oman lapsensa tapaamiset viikonloppuisin väliin, jotta sai pelehtiä ap:n kanssa kahden. Yököttävä ja selkärangaton mies, kuvotus isien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ihmeelliseen kotileikkiin on ap lähtenyt 3 kuukauden tuttavuuden perusteella.
Nää tilanteet on tulleet yllättäen etukäteen suunnittelematta ja multa kysymättä 'Ville tulinkin tänään mukaan, ei kai haittaa'
Ap
Outo kuvio.
Todella vastuutonta isältä. Lapsella voi olla rakkaudenpuute ja nyt hän näkee sinussa mahdollisuuden. Ehkä se onkin miehen suunnitelma - kun lapsi kiintyy sinuun, et raaski enää vetää rajoja tai erota?
Julmaa ja epäoikeudenmukaista sekä sinulle että lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Hel vet ti mikä Luu seri äijä! Ei kerro sulle että sillä on lapsi! Se kertoo jo kaiken olennaisen tyypistä! En katselisi päivääkään. Ja sitten viekö ei edes huolehdi siitä muksusta. Yäk!
Etkö osaa kirjoittaa. Välilyönnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää tilanteet on tulleet yllättäen etukäteen suunnittelematta ja multa kysymättä 'Ville tulinkin tänään mukaan, ei kai haittaa'
Ap
Voi sanoa että haittaa. Mies voi perua tapaamisen ja viettää aikaa lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöt selviksi, mies maksaa kaiken lapseen liittyvän ja voit myös ehdottaa että tapaatte vain lapsivapaana hetkenä, jos aiot jatkaa tapailua. Mutta on kyllä varoitusmerkki, jos ei kertonut lapsesta heti.
Ja se että mies säntää heti esittelemään lapsensa uudelle naiselle.
3kk jälkeen esittely säntäämistä? Aika moni yh-äiti esittelee miehet lapsille melkein heti
Kuinka vanha tämä lapsi on? Onko suursyömäri teini kun ei sinun rahat riitä hänen ruokkimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No siinä tilanteessa sanotaan että "Ei haittaa ollenkaan, mä voinkin lähteä Mirkun kanssa vaihtaan kuulumisia, niin te saatte viettää kunnolla isä-poika laatuaikaa, Heippa!" Ja ovi laitetaan kiinni.