Miksi täällä aina väitetään eläkeläisen asumistuen olevan tavallista asumistukea suurempi?
Saan eläkkeensaajan asumistukea. Kelan laskurin mukaan saisin suurempaa tavallista asumistukea, jos en olisi eläkkeellä.
Normaali asumistuki olisi siis ainakin minun tapauksessani suurempi kuin tämä eläkkeensaajan asumistuki.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harhaisessa kateuskiimassa huomioida kuitenkin se, että eläkeläisen asumistukeen on huomattavasti tiukemmat ehdot kuin yleiseen asumistukeen. Omaisuutta tai säästöjä ei saa olla ja tiliotteet pitää toimittaa. Suurin osa ei tukea saa vaikka miten olisi tarvetta.
En minä ainakaan mitään tiliotteita ole toimittanut. Omaisuutta eikä säästöjä ole. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Tiliotteet toimitetaan tapauksessa, että ilmoittaa esim. pankkitilin säästöt. Luetetaan, siksi ei pyydetä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harhaisessa kateuskiimassa huomioida kuitenkin se, että eläkeläisen asumistukeen on huomattavasti tiukemmat ehdot kuin yleiseen asumistukeen. Omaisuutta tai säästöjä ei saa olla ja tiliotteet pitää toimittaa. Suurin osa ei tukea saa vaikka miten olisi tarvetta.
Ei pidä paikkaansa. Saan eläkkeensaajan asumistukea, minulla on säästöjä, mutta ei niistä ole ikinä mitään kysytty. Tiliotteitakaan en ole koskaan toimittanut minnekään.
Oletko ilmoittanut säästöjen määrän tuen hakuvaiheesssa tai asumistuen tarkistuksen yhteydessä?
Jos ovat pieniä, esim. alle kymppitonnin, eivät varmaan tiliotteita vaadi. Mutta, jos on enemmän (muistaakseni max 50 000), niin tiliotteet vaaditaan liitteeksi. Luotetaan hakijan omaan ilmoitukseen. Uskon kyllä, että jos Kela asiaa epäilee, saavat tiedot kyllä pankeista.
Saikohan tämä ketju ihmiset menemään laskemaan Kelan laskureilla, ja Kelan sivut kaatuivat?
https://www.kela.fi/henkiloasiakkaat/6172154/kelan-jarjestelmissa-hairi…
Muistan että asumistukeni nousi n. 150 eurolla kun muuttui eläkkeensaajan asumistueksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: Siksi koska täällä on nyt varsinkin vasemmiston taholta luotu vastakkainasettelua ja kaunaa vanhuksia kohtaan
Vasemmistossa on aina halveksittu eläkeläisiä. Varsinkin demareissa, joissa mm. Osku Pajamäki kävi demarien ahneudella eläkeläisten kimppuun. Vaan eipä kuulu enää mitään Pajamäestä. Mokasi itsensä äänestäjien silmissä täysin. Nyt eläkeläisiä vihataan vihreissäkin, joissa mm. Atte Harjanne puhuu levottomia. Taitaa olla tähdenlento tämäkin mies.
Eläkkeensaajan asumistukea saa myös parikymppiset mt-kuntoutujat, joita te oikeistolaiset halveksutte.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: Siksi koska täällä on nyt varsinkin vasemmiston taholta luotu vastakkainasettelua ja kaunaa vanhuksia kohtaan
Pidettävä mielessä, että venäjän hybridistrategian mukaisesti kaikenlaisen hämmennyksen ja vastakkainasettelun luominen ja asioiden kärjistäminen niitä vääristelemällä on venäjälle sen "epäystävällisiksi" luokittelemissa valtiossa suotavaa. Vahinko, että jotkut suomalaiset lähtevät siihen mukaan.
Ainut asia jos eläkeläiset vois ottaa kans yhteisiin talkoisiin on asumistuki kerrostalossa .Miksi yksinasuva asuu 3huonetta keittiö asunnossa vúokra 640e vastapäätä asuntoa kaksio vuokra 540e kk .asumistuessa saa täyden korvauksen ja kun on pieni eläke ,kun laskee koko maata koskevaks heitä tässä 3 asukasta .missä asumme kaikilla 3io.Ite koko elämän töissä aloin ja laitoin tiedon haluan kaksion kun laps muutti pois, tulikin että lapsperhe tarvi isompaa vaihdettiin ,omat tavarat säilössä viikon ja remppa minun asuntoon tapetit maalaus perhe sitten muutti ja asunto valmistunut 1971v.Sais yksinhuoltaja lapsperhe halvemman .Tiedän pariskuntia joille kelpaa vain yksityiseltä asunto ja vuokrat huitelee yli 700e kaikki ns uusia asuntoja kumpikaan saa kuin takuu ,kansaneläke pieni työeläke .Kyllä neliöt pitäis porrastaa niinkuin ennen -mun lapset ei yövy luonani tykkäävät asua muualla .
2000e saa olla säästöjä ,sen yli kun menee aletaan ottaan huomioon ,oma asunto saa olla siinä neliöt 70 yli huomioidaan ,luetelrtu sivulla eläkeläisten asumistuki ja se vaihtelee 1 ,2,3 kuntaliúolkat
vertaa vuokria niissä katto jos menee yli se otetaan huomioon .
on outoa jos ei säästöjä ja tiliotetta kysytä ,2000e saa olla tilillä minulla ja tiliote vietävä pankki ei lähetä -
Ei ole samansuuruinen. Yleinen asumistuki on suurempi kuin eläkkeensaajan asumistuki.
Laita linkki noihin väitteisiin, että rajoitukset asunnon koossa ja hinnassa olisivat erilaiset, muuten valehtelet!