Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen asunnosta osuuden osto.

Vierailija
25.03.2024 |

Miehen asunnosta osuuden osto.

Kun tapasimme mieheni kanssa, meillä molemmilla oli omat omistusasunnot. Pari vuotta kului ja löysimme kivan omakotitalon. Itse opiskelin silloin sekä olin hoitovapaalla kahdesti ja päätimme että mieheni ostaa talon ja itse myyn oman asuntoni ja kun olen valmistunut ja palannut töihin niin ostan osuuden talosta. Talo ostettiin hinnalla 300 000e. Nyt olen valmistunut ja oman asunnon myin.Olisin ostamassa osuuteni nyt, mutta mies ei enää halua myydä tuolla hinnalla minkä maksoi asunnosta. Alueen arvo on toki kallistunut ja talon arvo on nyt ehkäpä 350 000. Mies siis haluaisi että ostaisin tuolla hinnalla osuuteni vaikka alunperin sovittiin että ostohinta on se mistä katsomme.

Minä olen siis ollut hoitovapaalla yhteisistä lapsista tuon ajan sekä opiskellut loppuun. 

Kumpi on oikeassa, minä vai mies?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun tarinasi on pelkkää hatusta tempaistua paskaa.

Ongit taas kommenteja.  Sinut tunnistaa aina.  AINA.

Aina samantyyppiset provot tulilla. Ja sama tyyli kirjoittaa.

Kannattaisi vähäsen hioa noita trolleja, että niissä ois edes pikkasen haastetta.

Niin porvoon kauppaa kuin kouvolan lakritsia ja lontoon raetta!

Vierailija
42/47 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti ostaa osuuden tuosta asunnosta. Ajatteletko yhtään, että näin vältyt kaikilta ongelmilta ja huolilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaasta pitää miehen maksaa hyvitystä jo tuhansia per vuosi. Ja se kannattaa kysyy talon arvoa 2-3 kiinteistönvälittäjältä. Ei mies voi sanoa talon arvoa koska on ukotuksen mahdollisuus.

Vierailija
44/47 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin puolella siitä alkuperäisestä kauppahinnasta ja jos se ei kelpaa, en ostaisi osuutta ollenkaan vaan asuisin siinä talossa pienellä vuokrasummalla (paljonko muuten maksat asunnon kuluista nyt?) ja ostaisin omalla rahalla sijoitusasunnon. Tai hassaisin/jemmaisin omat rahat vähitellen ja lopulta eron sattuessa ottaisin oman osuuteni talosta tasinkona.

Ihme ukko sulla.

Vierailija
45/47 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa vaan sijoitusasunto ja siihen vuokralaiset sitten. 

Vierailija
46/47 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää hinta-arvio siitä! Tai vaikka parikin.

Mitä enemmän maksat sitä enemmän maksat myös varainsiirtoveroa. Joten taloudestanne lähtee osa rahoista verottajalle. Jos mies antaa sinun asua siinä, niin en lähtisi missään tapauksessa turhaan ostamaan siitä osuutta! Sinulla on oman asunnon myynnistä rahaa tilillä, sijoittaisin ne hajautetusti indeksirahastoihin ja jatkaisin perhe-elämää!

Riippuen paljon sijainnista, niin sen hinta on voinut nousta tai se on voinut myös laskea!

Vierailija
47/47 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit asua siellä ilman omaa osuutta, niin miksi ostaisit sen osuuden? Pistä ne asuntorahasi sijoituksiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi