Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävä ihmisryhmä: Hyvissä ajoin olijat!

Vierailija
25.03.2024 |

Olen töissä lounasravintolassa, jossa lounasaika alkaa klo 10.00 ja joka ikinen päivä porukkaa alkaa rynniä sisään jo klo 9.45. Asiasta on ilmoitettu jo muutamaan kertaan yritykselle, jonka työntekijöitä valtaosa asiakkaista on, mutta silläkään ei ole mitään merkitystä. On kokeiltu myös sitä, että laitetaan ottimet tarjoiluastioihin vasta tasan klo 10, mutta siinä oli lopputuloksena hirveä raivo ja "missä kauhat!" -huutelu. Ihan hiton raivostuttavaa, kun ruokavalmistelut on vielä kesken ja asiakkaat kahmii jo laareja tyhjiksi. 

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa työtön työkokeiluun seisomaan linajston eteen kertomaan asiakkaille että lounastarjoilu alkaa vasta klo 10.

Vierailija
82/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka täällä valittavat siitä että ravintolan pitäisi tulla tässä vastaan eivät kyllä ole itse vastaavanlaisessa paikassa töissä. Itse työskentelen kaupan palvelutorilla missä kuumaa ruokaa myydään, ei siellä mitään aukioloaikoja ole. Todellakin ärsyttää ihmiset jotka kyselevät vähän yli yhdeksän aamulla lämpimien ruokien perään jotka ovat vasta menossa uuniin. Tai ne jotka tulevat aikaisin ostamaan lounasta ja ihmettelevät miten kaikki hinnat eivät ole paikoillaan. Teen ahkerasti ja nopeasti töitä, en ole laiska. Teen kuitenkin töitäni yksin ja kaikilla muillakin on kiire eikä avun pyytäminen ole läheskään aina mahdollista,omilla on pärjättävä. Tämä on tietenkin työpaikan ongelma enemmän kuin asiakkaan, mutta ihmiset voisivat käyttää vähän myös omaa järkeä ja tajuta että kyllä parhaansa tässä kaikki yrittää. MInua myös usein tervehditään "neljä lihapullaa" . Tämäkin tietty jotenkin työntekijän vika? mitä

Ei kai se nyt kuitenkaan ole asiakkaan vika jos sitä ei ole selvästi ilmaistu koska mitäkin asiaa saa ostaa? Mistä se asiakas tietää että kaikki ei vielä ole paikallaan? Eikä kai pelkkä kysyminen nyt voi olla niin kamalaa, jos se on tosiaan noin paha juttu että asiasta tietämätön kysyy jotain niin asiakaspalvelija on valinnut pikkuisen väärän työn. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa työtön työkokeiluun seisomaan linajston eteen kertomaan asiakkaille että lounastarjoilu alkaa vasta klo 10.

Korjattu.

Vierailija
84/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö lounasta kymmeneltä? 

Se joka on aloittanut työt kuudelta.

Kuka aloittaa työt kuudelta, hullun touhua jos ei ole sairaala kyseessä.

Vierailija
85/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinille ja oviin ja linjastolle selkeät ja näkyvät ohjeet että lounasta voi ottaa vasta klo 10 alkaen.

Vierailija
86/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi avaatte ovet ennen aikojaan? Tietenkin hätäisimmät tulevat sisään, jos ovet ovat auki. Ovet säppiin, niin ongelma poistuu.

Jep, ovet auki vasta kun valmista niin voi mullilauma rynniä sisään!

Vierailija
87/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ärsyttää liian ajoissa olevat. Vähän aikaa sitten töissä aloitti uusi työntekijä, joka minun piti vastaanottaa ja perehdyttää töihin. Oli sovittu, että hän tulee töihin klo 8, mutta hän oli paikalla jo miltei puoli tuntia aiemmin. Minä tulin töihin noin 20 vaille 8 sillä ajatuksella, että ehdin hetken aikaa valmistella päivää ja itseäni työpäivään ennen kuin vastaanotan hänet. Mutta siellä hän seiso jo oven takana odottamassa ja oli seissyt jo 10 min ajan. Työpaikalla ei ole siis mitään odotustilaa. Ärsytti, kun en ehtinyt tehdä suunnittelemani valmisteluja. Mielestäni vastaavissa tilanteissa saa olla max 5 min etuajassa.

Joo totta, ymmärrän toisaalta että uuteen paikkaan haluaa mennä varman päälle ajoissa, mutta kohteliasta olisi odottaa jossain muualla kuin siinä ovella jos on tosi aikaisin paikalla... 

Meillä on yhdet sukulaiset, jotka

Apua mä en kanssa kestä liian aikaisin tulevia vieraita! Itsellä aina valmistautuminen viime tipassa ja on tosi ärsyttävää jos on tyyliin suihkussa kun jotkut tulee puoli tuntia aiemmin. Joku suomalainen hyve tuokin. Oikeasti 5-10 min myöhässä vierailuille on ainoa järkevä toimintamalli. Antaa vähän pelivaraa valmistautua.

Vierailija
88/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä ihmisryhmä, aina myöhästelevät.

Vierailija
89/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilkaa ruoka itse henkilökunnan puolesta. Eivät pääse asiakkaat rääppimään eväitä ennenaikaisesti.

Vierailija
90/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkatkaa työtön työkokeiluun seisomaan linajston eteen kertomaan asiakkaille että lounastarjoilu alkaa vasta klo 10.

Juu panostakaa viikon ajan siihen et joku seisoo tuon 15 min ja kohtaa kaikki henkilökohtaisesti. Ja selittää selkeästi mitkä on säännöt. 

Vierailija
91/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt keskustellaan ilmeisesti (vain) tuosta lounasruokalasta, mutta on noita ovien rynkyttäjiä ja sisään livahtelevia muillakin aloilla. Ruokakaupan ovella odotetaan perinteisesti, vaikka tiedetään, monelta aukeaa eikä ole mikään erityispäivä, jolloin 100 ekaa asiakasta saisi ämpärin, vaan ihan normi ruokakauppaan meneminen.

Tai päiväkodin pihalla notkutaan tai tullaan pokkana sisään 10-15 min ennen hoitoajan alkua, jolloin työntekijöitä ei ole mitoitettu tarpeeksi, koska he tulevat töihin lasten ilmoitettujen hoitoaikojen mukaan.

Kioskissa työskentelevä menee laittamaan standia pihalle, niin jo ensimmäiset yrittää sisään, vaikkei kioski ole vielä auennut jne.

Vierailija
92/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vähintään puoli tuntia ajoissa.

Vierailija
93/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ärsyttää liian ajoissa olevat. Vähän aikaa sitten töissä aloitti uusi työntekijä, joka minun piti vastaanottaa ja perehdyttää töihin. Oli sovittu, että hän tulee töihin klo 8, mutta hän oli paikalla jo miltei puoli tuntia aiemmin. Minä tulin töihin noin 20 vaille 8 sillä ajatuksella, että ehdin hetken aikaa valmistella päivää ja itseäni työpäivään ennen kuin vastaanotan hänet. Mutta siellä hän seiso jo oven takana odottamassa ja oli seissyt jo 10 min ajan. Työpaikalla ei ole siis mitään odotustilaa. Ärsytti, kun en ehtinyt tehdä suunnittelemani valmisteluja. Mielestäni vastaavissa tilanteissa saa olla max 5 min etuajassa.

Joo totta, ymmärrän toisaalta että uuteen paikkaan haluaa mennä varman päälle ajoissa, mutta kohteliasta olisi odottaa jossain muualla kuin siinä ovella jos on tosi aikaisin paikalla...

Sivistyneet eivät tule milloinkaan ennen tasaa / pyydettyä aikaa. Älä kutsu muita.

Vierailija
94/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinille ja oviin ja linjastolle selkeät ja näkyvät ohjeet että lounasta voi ottaa vasta klo 10 alkaen.

Tämä on selkeästi mainittu kaikkialla, ovat jopa pitäneet työpaikalla "puhuttelun" tälle porukalle.

Ap

Vierailija
95/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua mä en kanssa kestä liian aikaisin tulevia vieraita! Itsellä aina valmistautuminen viime tipassa ja on tosi ärsyttävää jos on tyyliin suihkussa kun jotkut tulee puoli tuntia aiemmin. Joku suomalainen hyve tuokin. Oikeasti 5-10 min myöhässä vierailuille on ainoa järkevä toimintamalli. Antaa vähän pelivaraa valmistautua.

Sä oot varmaan niitä, jotka on aina myöhässä. Ne vasta ärsyttäviä onkin! Aloita valmistautuminen aikaisemmin, niin ei ole mitään ongelmia. Isäntäväen on oltava valmiina ottamaan vieraat vastaan jo vähän ennen kutsussa mainittua aikaa. Kaikki muu on epäkohteliasta.

Vierailija
96/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ovatpa nälkäisiä. Ressukat pyörtymäisillään, ja itse pitää huudella kauhoja ja ryysiä patojen ääreen. Teillä taitaa olla hyvät ruuat?

Vierailija
97/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi avaatte ovet ennen aikojaan? Tietenkin hätäisimmät tulevat sisään, jos ovet ovat auki. Ovet säppiin, niin ongelma poistuu.

Jospa paikka on sellainen, että sinne voi mennä vaikka kahvillekin ja ovet ovat myös MUILLE kuin lounasasiakkaille avoinna. Jos paikka ilmoittaa aloittavansa klo 8 ja oveet auki, ei niitä säppiin voi välillä laittaa kun pököpäät tulevat lounaallekin jo ennen klo 10. 

No sittenhän sitä lounasta yksinkertaisesti ei myydä ennen kuin klo 10 ja asia selkeästi ilmaistaan asiakkaille. Tuskin ne monena aamuna peräkkäin jaksavat tulla varttia aiemmin huutelemaan jos johdonmukaisesti kieltäydytään rahastamasta ennen kuin lounasaika on alkanut.

Nämä ovat sellaisia asiakkaita, joita ei suoraan rahasteta vaan

Leimauskaitteelle este päälle (kangas, lappu) missä kerrotaan lounaan alkavan 10.

Näin on esim nonstop -kampaamoissa missä voi painaa nappia ja saa vuoronumron.

Laitteen/nappien päälle on teipillä laitettu A4 jossa lukee: toistaiseksi pois käytöstä, puramme ruuhkaa.

Ei sitä laitetta kukaan painele ja ota kampaamoon vuoronumeroa.

Sumppeliä.

Te laitatte A4 teipillä leimauslaitteen päälle, tekstillä: Lounas kello 10 alkaen.

Vierailija
98/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leimauslaitteeseen kansi (esim. laminoitu a4) jossa teksti lounas 10 --->

Otatte kannen pois vasta 10

Vierailija
99/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä ajoin olevat ovat paljon rasittavampia kuin ihmiset, jotka hieman myöhästelevät. 

Vierailija
100/115 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni kummitäti tuli lapsen synttäreille aina reilu tunti liian aikaisin. Pistin hänet sitten kattamaan pöytää, koristelemaan kakkua tms. mitä kulloinkin oli siinä vaiheessa vielä tekemättä. Muutaman vuoden jälkeen päättikin tulla kutsussa mainittuun aikaan 😄