Kysymys naisille keitä miehet eivät lähesty
Olen huomannut tällä palstalla jonkin verran kommentteja joissa naiset kertovat etteivät miehet lähesty heitä tai tee heitä kohtaan aloitteita. Kysymykseni teille on, oletteko tehneet itsestänne lähestyttäviä?
Ollaanpa rehellisiä. Ulkonäkö on varmasti suurin yksittäinen syy miksi joku lähestyy tai jättää lähestymättä mutta ei keskitytä siihen nyt. Esimerkiksi silmäpelillä ja hymyllä voi ilmaista että lähestyminen on toivottavaa. Myös olemus vaikuttaa. Positiivista ja avointa henkilöä on mielekkäämpi lähestyä kuin sulkeutunutta.
Omasta puolestani voin sanoa että nuorempana lähestyin (aina asiallisesti) jos henkilö vaikutti kiinnostavalta. Suurimmaksi osaksi se johti lyhyeen keskusteluun tai kohteliaaseen kieltäytymiseen mikä on minulle täysin ok. Sitten oli myös vähemmän kohteliaita kieltäytymisiä. Niiden vuoksi odotan nykyään aina merkkiä että saa lähestyä. Niitä kuitenkin harvemmin ilmenee.
Kokemukset ja näkemykset ovat tervetulleita mutta pidetään keskustelu asiallisena.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko keskustelleet koskaan sinkkukavereiden kanssa, kuinka monen suhde on alkanut selväpäisen miehen tehdessä aloitteen keskellä kirkasta päivää?`Vai onko kuitenkin suhteet alkaneet baarissa, opiskelijabileissä, työpaikalla, työpaikan bileissä tai netissä?
Tää voi tulla yllätyksenä, mut kaikkien vuorovaikutustilanteisiin ei tarvitse aina liittyä alkoholi
Eli useat tuntemasi ihmiset ovat löytäneet kumppaninsa keskellä päivää esimerkiksi kaupan kassajonosta? Sitäkö tarkoitat?
Jos tarvitset aina alkoa normaaliin kanssakäymiseen sinulla on ongelma.
Minä olen yksi niistä, joita miehet eivät (juuri) koskaan lähesty, ja olen tilanteeseen enemmän kuin tyytyväinen. Sillä ne muutamat kerrat, kun joku tuntematon on yrittänyt "lähestyä", ne ovat poikkeuksetta olleet jotain isäni ikäisiä miehiä tai juoppoja/humalaisia. Tuttujen miesten lähestymiset ovat ookoo, kun heidät tietää ns. turvallisiksi.
Mutta yksi iso syy miksei minua koskaan lähestytä on varmasti se, etten käy lähes koskaan missään. Silloin, kun minun tarvitsee käydä asioilla (tai kun joskus harvoin käyn jossain tapahtumassa), olen 100% keskittynyt siihen mitä tulin tekemään. Ja ihan toivonkin, että saan olla rauhassa muilta ihmisiltä, enkä törmää edes tuttuihin.
Perusilmeeni on myös vähän väsynyt tai ns. "myrtsi". Saatan joskus hymyillä itsekseni jos muistelen vaikka jotain hassua sattumaa, mutta kasvojeni luontainen lepoilme on tympääntynyt. Olen niitä, joita on kehotettu hymyilemään ihan kyllästymiseen asti, vaikka oloni olisi täysin tyytyväinen.
Ulkoisesti olen kenties vähän tätimäinen. Näin aikuisiällä painoni on vaihdellut alipainon ja 100+ kilon väliltä, mutta tyylini on pysynyt suht samana painosta riippumatta. Pukeudun pelkästään mekkoihin ja pidän pitkiä hiuksia (minkä on näin palstalla saanut kuulla olevan "naisellisia hyveitä"...), mutta mekkovalintani ovat pikemminkin kirjastotätimäisiä, peittäviä neulemekkoja, kuin missään määrin "flirttailevia". Olen tälläkin hetkellä ylipainoinen, mutta kaikki elämäni muutamat harvat lähestymiset ovat tapahtuneet nimenomaan ollessani pyöreämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) En iske tai ole kiinnostunut varatuista
2) Kuten jo aiemmin sanoin, että jos itse teen aloitteen niin minun ei ole vaikea löytää miestä.
3) Avioon pääseminen ei ole ensisijainen toiveeni ja lapsilukuni on täynnä. Olen tosiaan eronnut.
Pointti on se, että miehet eivät lähesty avointa, kaunista, naisellista ja mukavaa naista. Olen oikea ihminen, enkä trolli ja näin se vaan on.
-nainen 38v
Jos olisit oikeasti mukava, ymmärtäisit miksi, koska sulla olisi kyky asettua toisen asemaan ja tarkastella asioita siitäkin näkökulmasta. Nyt vaan jankutat samaa täällä uhrina.
Olen todellakin oikeasti mukava. En ole minkään uhri, enkä täällä haastamassa riitaa. Voin siis ihan hyvin lähestyä itsekin ja aionkin niin tulevaisuudessa tehdä. Sanoin vaan faktat pöytään vastauksena aiemmalle kirjoittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffipyyntö on aina miehen vastuulla!
Hakemusta on vaikea laittaa sisään, jos nainen ottaa hakemukset vastaan ainoastaan sulavaliikkeisiltä ja -puheisilta pelimiehiltä. Usein voi olla myös että ainoastaan varsin komeat miehet huomioidaan, ja 2/3 miehistä ei edes rekisteröidy naisen näkökentässä miehiksi, kun eivät ole riittävän komeita.
Karkeruus on asia joka sitten näkyy jo ihmisessä aika selvästi ja sen vaistoaa nopeasti. Epätoivo on toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) En iske tai ole kiinnostunut varatuista
2) Kuten jo aiemmin sanoin, että jos itse teen aloitteen niin minun ei ole vaikea löytää miestä.
3) Avioon pääseminen ei ole ensisijainen toiveeni ja lapsilukuni on täynnä. Olen tosiaan eronnut.
Pointti on se, että miehet eivät lähesty avointa, kaunista, naisellista ja mukavaa naista. Olen oikea ihminen, enkä trolli ja näin se vaan on.
-nainen 38v
Jos olisit oikeasti mukava, ymmärtäisit miksi, koska sulla olisi kyky asettua toisen asemaan ja tarkastella asioita siitäkin näkökulmasta. Nyt vaan jankutat samaa täällä uhrina.
Olen todellakin oikeasti mukava. En ole minkään uhri, enkä täällä haastamassa riitaa. Voin siis ihan hyvin lähestyä itsekin ja aio
Kyllä minä olen mukava. Uskokaa nyt hyvällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakemusta on vaikea laittaa sisään, jos nainen ottaa hakemukset vastaan ainoastaan sulavaliikkeisiltä ja -puheisilta pelimiehiltä. Usein voi olla myös että ainoastaan varsin komeat miehet huomioidaan, ja 2/3 miehistä ei edes rekisteröidy naisen näkökentässä miehiksi, kun eivät ole riittävän komeita.
Ja samat naiset sanovat varmasti, että: "ulkonäöllä ei ole mitään väliä siinä vaiheessa, kun kemiat kohtaa. On ihan puhdasta sattumaa, että mieheni on tuuheahiuksinen, pitkä ja urheilullisella vartalolla varustettu"
No mun mies ei vastaa tuota kuvailuasi mutta hän osasi lähestyä asiallisella tavalla. Normaalit käytöstavat vie jo pitkälle. Katkeruus ja epätoivo ei.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole koskaan tullut iskemään,ei koskaan. Edes nuorena
Tämä oli yksinkertaisuudessaan pointtini 😄
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samat naiset sanovat varmasti, että: "ulkonäöllä ei ole mitään väliä siinä vaiheessa, kun kemiat kohtaa. On ihan puhdasta sattumaa, että mieheni on tuuheahiuksinen, pitkä ja urheilullisella vartalolla varustettu"
No mun mies ei vastaa tuota kuvailuasi mutta hän osasi lähestyä asiallisella tavalla. Normaalit käytöstavat vie jo pitkälle. Katkeruus ja epätoivo ei.
Menisin silti huomattavasti todennäköisemmin Tinderiin, kuin lähestyisin tosielämässä yhtään ketään vierasta ihmistä ilman hyvää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Provider-hörhöt kertovat podcasteissaan, että nainen voi yksinkertaisesti käydä pudottamassa esimerkiksi nenäliinan miehen lähelle ja nostaa sen, mikäli haluaa antaa vinkin miehelle lähestymisestä. Kuulemma oikeat maskuulinienergiassa olevat miehet osaavat tarttua tähän syöttiin. Yleensä tätä seuraa lähestyminen ja kalliille illallisdeitille pyytäminen, deittien järjestäminen sekä maksaminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yksi niistä, joita miehet eivät (juuri) koskaan lähesty, ja olen tilanteeseen enemmän kuin tyytyväinen. Sillä ne muutamat kerrat, kun joku tuntematon on yrittänyt "lähestyä", ne ovat poikkeuksetta olleet jotain isäni ikäisiä miehiä tai juoppoja/humalaisia. Tuttujen miesten lähestymiset ovat ookoo, kun heidät tietää ns. turvallisiksi.
Mutta yksi iso syy miksei minua koskaan lähestytä on varmasti se, etten käy lähes koskaan missään. Silloin, kun minun tarvitsee käydä asioilla (tai kun joskus harvoin käyn jossain tapahtumassa), olen 100% keskittynyt siihen mitä tulin tekemään. Ja ihan toivonkin, että saan olla rauhassa muilta ihmisiltä, enkä törmää edes tuttuihin.
Perusilmeeni on myös vähän väsynyt tai ns. "myrtsi". Saatan joskus hymyillä itsekseni jos muistelen vaikka jotain hassua sattumaa, mutta kasvojeni luontainen lepoilme on tympääntynyt. Olen niitä, joita on kehotettu hymyilemään ihan kyllästymiseen ast
Häiritseekö sua se, jos toinen nainen tulee vaikka kehumaan pitkiä hiuksiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites, huomaatko itse tavallisia naisia?
En ole komea enkä sulava mies, joten totta kai huomaan tavalliset naiset.
Ja huomaatko aidosti tavalliset? Eli ettei esimerkki tavallisesta nyt ole Hollywood-elokuvan näyttelijä, joka ammattimaskeeraustiimin
Ihan on hoikka kroppa, mutta kukaan ei lähesty. Olen muuten vaan niin tavallisen näköinen, pituinen ja tyyliltäni huomaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Provider-hörhöt kertovat podcasteissaan, että nainen voi yksinkertaisesti käydä pudottamassa esimerkiksi nenäliinan miehen lähelle ja nostaa sen, mikäli haluaa antaa vinkin miehelle lähestymisestä. Kuulemma oikeat maskuulinienergiassa olevat miehet osaavat tarttua tähän syöttiin. Yleensä tätä seuraa lähestyminen ja kalliille illallisdeitille pyytäminen, deittien järjestäminen sekä maksaminen.
Ai räkärätin näkeminen on noin kiihottavaa? Tämä oli uutta.
No mulla ei vaan ulkonäkö riitä. Olen ihan hyvää ja hauskaa seuraa ja normaalipainoinen, mutta joku mättää. Joskus uskaltauduin tekemään ihan selkeän aloitteen kiinnostuksen kohteelle, mutta reaktio oli lähinnä pöyristys (tulkitsin sen niin, että miten minä kehtasin kuvitella olevani hänen tasoisensa).
Olen jo vanha, mutta nuorena (20 - 30 v) matkustellessani muualla Euroopassa minua lähestyivät aina sikläiset miehet vakavaltakin pohjalta, Suomessa hyvin nihkeästi.
Avioiduin saksalaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Mitä tämä nyt liittyy mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Mitä tämä nyt liittyy mihinkään?
Lainaukset ei toimi. Kuten ei sinullakaan.
Se, miksi mua ei lähestytä, liittyy siihen, että olen lähemmäs 40-vuotias ja ulkonäöltäni parhaimmillaankin keskiverto.
Aloituksessa haluat olla keskittymättä tähän ulkonäköasiaan, mutta mielestäni se on hyvin keskeinen.
Kun on tietyn ikäinen ja tietyn näköinen, niin ihmiset lakkaavat näkemästä sut sellaisessa tietyssä (romanttisessa/seksuaalisessa) valossa. Mä voin hymyillä ja ottaa katsekontaktia niin paljon kuin sielu sietää ja se yleensä tulkitaan lähinnä kohteliaaksi ja ystävälliseksi käytökseksi sen sijaan, että sitä pidettäisiin flirttailevana.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vanha, mutta nuorena (20 - 30 v) matkustellessani muualla Euroopassa minua lähestyivät aina sikläiset miehet vakavaltakin pohjalta, Suomessa hyvin nihkeästi.
Avioiduin saksalaisen kanssa.
No tässä viestissä lienee piilee ihan hyvä ratkaisu?
Miehenä epäilen, että lankeat jälleen peluriin.
Sitten et enää koskaan halua mitään parisuhdetta, kunnes valitset jälleen seuraavan pelurin.
Lopulta alat kirjoitella Vauva-palstalle, että "kaikki miehet ovat sikoja". Sitten joku palauttaa: "No on sinulla ollut kiire, kun kaikille ole antanut".
Tällöin katkeroitunut feministi on valmis ja jatkaa kostamista niille, joilla ei ole mitään tekemistä hänen sielunsa ja sydämensä haavojen kanssa.
Mutta minkäs sinä itsellesi voit, polkusi kun on kirjoitettu tähtiin.
Haukotus.