Nyt viimeistään on ok kirjoittaa työhakemuksensa tekoälyllä kun ne myös käydään läpi tekoälyllä.
Ei sitä sinun ajatuksella laatimaasi tekstiä välttämättä edes lue kukaan ihminen, ja kone voi päättää sinun olevan epäsopiva, jos senhetkinen kotisoite ylittää jonkun tietyn etäisyyden.
Kommentit (85)
No tuo selittääkin sen, miksi viimeisen vuoden aikana on tullut poikkeuksellisen paljon noita samoja vastauksia työhakemuksiini. Aikaisemmin ei juuri mitään vastausta.
Ukko 50+
Huomaakohan hakemusta lukeva tekoaly kirjoittaneensa hakemuksen itse? Ja eiko tekoaly osaakin kirjoittaa juuri sellaisen hakemuksen jonka se itse valitsisi pinkasta?
Aivot nyrjahtaa kun noita miettii. Onneksi ne voi korvata tekoalylla. Nou hata.
Eipä yllätä. Haastattelutkin tuntuu olevan nykyisin HR-robottien hoitamia. Lasittunut katse, kysytään asioita jotka on juuri kerrottu tai jotka selviää 100-prosenttisesti siinä hakemuksessa jne.
Huvittavaa että tekoälyn harjoittamaa syrjintää pidetään riskinä kun ne oletukset on tasan samoja joita ihmiskonsultit tekee.
Vierailija kirjoitti:
Huomaakohan hakemusta lukeva tekoaly kirjoittaneensa hakemuksen itse? Ja eiko tekoaly osaakin kirjoittaa juuri sellaisen hakemuksen jonka se itse valitsisi pinkasta?
Se ois kyllä ironista jos tulisi diskatuksi siksi että kone ilmoittaa hakemuksen olevan tekoälyllä kirjoitettu.
Teen edelleen omalla tyylilläni, tehkää te muutkin.
Kun tekoäly kirjoittaa ja lukee hakemukset, niin sama olisi luetella asioita ranskalaisin viivoin.
Ei mitään hyötyä runoilla asioita kauniin sanoin.
Aikaisemmin vain työnantajia rekrytointi ei kiinnostanut,nyt ei enää rekryfirmojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ois kyllä ironista jos tulisi diskatuksi siksi että kone ilmoittaa hakemuksen olevan tekoälyllä kirjoitettu.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Teen edelleen omalla tyylilläni, tehkää te muutkin.
Aijai, paha riski. Jos oma tyyli on jotenkin erottuva niin kone voi tulkita dokumentin virheelliseksi tai vääränlaiseksi. Sille on syötetty tietyt parametrit, joita se hakee eikä se ymmärrä mitä on persoonallisuus tai huumori.
Kertoo huutavasta työvoimapulasta tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Nautin siitä miten kohta on kortistot väärällään työttömiä rekrytointikonsultteja.
On sinullakin nautinnot. Valitettavasti ilosi on kuitenkin ennen aikasta. Henkilöteustausken ja head hunting tarve ei katoa minnekään, vaikka alustava karsinta tehtäisiin tekoälyllä. Ymmärrän kuitenkin, ettet ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
No tuo selittääkin sen, miksi viimeisen vuoden aikana on tullut poikkeuksellisen paljon noita samoja vastauksia työhakemuksiini. Aikaisemmin ei juuri mitään vastausta.
Ukko 50+
Onhan automaattiviestejä lähetty rekryjärjestelmien kautta jo kymmeniä vuosia. Tähän ei tekoälyä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo huutavasta työvoimapulasta tämäkin.
Automaatiota listään, kun tekijöistä on pulaa - sitähän sinä tarkoitit?
Juu. Tekoäly päättää. Niin varmaan. Tänhän varjolla päättäjä pystyy päättämään mielivaltaisemmin mitä vaan ja väittää tekoälyn tehneen päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin siitä miten kohta on kortistot väärällään työttömiä rekrytointikonsultteja.
On sinullakin nautinnot. Valitettavasti ilosi on kuitenkin ennen aikasta. Henkilöteustausken ja head hunting tarve ei katoa minnekään, vaikka alustava karsinta tehtäisiin tekoälyllä. Ymmärrän kuitenkin, ettet ymmärrä.
Hedhuntataan monen kuukauden prosessilla osa-aikaisia hyllyttäjiä kauppaan ja mainosflaijerin jakajia torille :D
Ehdottomasti tekoälyllä hakemuksia sisään.