Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?
Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?
Maksaako sossu nuo vai joudunko kadulle? Ihme pelleilyä nämä Kelan tekemiset...
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan vuokranantajana jäisi odottelemaan saako joku vuokrarahoja ehkä kolmen kuukauden päästä kelasta valituksensa jälkeen. Kyllä laittaisin noin maksukyvyttömän pihalle.
Oma valintasi. Kyllä yleensä vuokranantajien "per*se kestää" varsinkin jos vuokran myöhästyminen on harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan vuokranantajana jäisi odottelemaan saako joku vuokrarahoja ehkä kolmen kuukauden päästä kelasta valituksensa jälkeen. Kyllä laittaisin noin maksukyvyttömän pihalle.
Oma valintasi. Kyllä yleensä vuokranantajien "per*se kestää" varsinkin jos vuokran myöhästyminen on harvinaista.
Useimmilla yksityisillä vuokranantajilla juoksee vastike ja lainat joka tapauksessa. Ei siellä todellakaan aleta odottaa useita kuukausia epävarmoja vuokrarahoja.
Minulla ei yleensä ole ollut mitään moitittavaa Kelan toiminnassa. TT -tukea haen korkeintaan kerran 2-3 vuoteen, kun on tullut paljon sairauskuluja oltuani kuntoutusjaksolla sairaalassa. Yleensä olen itse osannut laskea tuen määrän sentilleen. Tänä vuonna heitti kahdella eurolla, sillä sähkölaskuni ( yksin asuva) oli 30 euroa, mutta Kela hyväksyi vain 28 e. Ei mitään selitystä ollut leikkaukselle, ja se täytytyy sanoa, että olen pihi sähkönkuluttaja. Oisko Riikan sakset heiluneet.
Ihan ekana yhteys vuokranantajaan ja selität tilanteen. Seuraavaksi yhteys Kelaan ja selvität asian rauhallisesti. Kaikki erääntyvät laskut käyt läpi, soitat ja pyydät lykkäystä.
Kyllä se siitä mutta tarvii sun itteskin ottaa vastuuta omasta elämästäsi eikä syytellä ulkopuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ekana yhteys vuokranantajaan ja selität tilanteen. Seuraavaksi yhteys Kelaan ja selvität asian rauhallisesti. Kaikki erääntyvät laskut käyt läpi, soitat ja pyydät lykkäystä.
Kyllä se siitä mutta tarvii sun itteskin ottaa vastuuta omasta elämästäsi eikä syytellä ulkopuolisia.
Ei voi ottaa vastuuta jos Kela mokaa, ei ole minun vika
AP
Jos itse et osaa selvittää tarvittavia liitteitä ja laittaa niitä sinne niin ei voi mitään. Mutta provohan tämä on. Kun on kyse "ilmaisesta rahasta" niin ei ole yhdellekään tähän päivään mennessä tuottanut vaikeuksia hakemusten täyttelemisessä eikä liitteiden lähettämisessä. Ei siis tällekään tapaukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ottaa vastuuta jos Kela mokaa, ei ole minun vika
No, ole hiljaa ja hissukseen, keijut ja menninkäiset ratkaisevat ongelman ensi yönä. 👍
Vierailija kirjoitti:
Jos itse et osaa selvittää tarvittavia liitteitä ja laittaa niitä sinne niin ei voi mitään. Mutta provohan tämä on. Kun on kyse "ilmaisesta rahasta" niin ei ole yhdellekään tähän päivään mennessä tuottanut vaikeuksia hakemusten täyttelemisessä eikä liitteiden lähettämisessä. Ei siis tällekään tapaukselle.
Käsittääkseni hakemuksen täyttämisen jälkeen saa vielä listan, mitä liitteitä pitää toimittaa..
Tee oikaisupyyntö jossa vetoat Kelan omaan virheeseen. Nii minä tein ja sain rahani.
Välillä voit joutua kysymään tukea seurakunnan diakoniasta