Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?
Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?
Maksaako sossu nuo vai joudunko kadulle? Ihme pelleilyä nämä Kelan tekemiset...
Kommentit (71)
Meneppä nyt sinne kelan toimistoon selvittämään asiaa, mehän tääll' tiedetäänkin sun paperit!
Lähetät niille ne oikeat liitteet. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Kelan hakemuksissa kerrotaan selkeästi tarvittavat liitteet, joten etkä osaa lukea?
Ei kerrottu vaan keksivät itse
AP
En usko. Ja olet tähän päivään asti odotellut? Menossa jo 24.3?
Vierailija kirjoitti:
Olen lähettänyt mutta kestää käsitellä monta viikkoa....
AP
Vierailija kirjoitti:
Kelan hakemuksissa kerrotaan selkeästi tarvittavat liitteet, joten etkä osaa lukea?
En mokannut vaan Kela, päätöksessä ei lukenut että seuraavaan hakemukseen pitää laittaa todistus työnhaun voimassa olosta niin en sitä sitten laittanut, nyt Kela yhtäkkiä vaatiikin sitä.
AP
Sama aloittaja joka syö harva se pv viimeiset nugetit. Älkää vastatko tälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrottu vaan keksivät itse
AP
Ei ne keksi itse, jokaisessa kohdassa kerrotaan liitteet selkeästi mutta kieltämättä asumistukea hakiessa ei vuoden 2018 verotiedoista ole nyt iloa.
Vierailija kirjoitti:
Sama aloittaja joka syö harva se pv viimeiset nugetit. Älkää vastatko tälle.
En syö mitään nugetteja
AP
Vierailija kirjoitti:
En usko. Ja olet tähän päivään asti odotellut? Menossa jo 24.3?
Oikaisun käsittelyaika 3 kuukautta arkipäivää....
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mokannut vaan Kela, päätöksessä ei lukenut että seuraavaan hakemukseen pitää laittaa todistus työnhaun voimassa olosta niin en sitä sitten laittanut, nyt Kela yhtäkkiä vaatiikin sitä.
AP
Soitat sinne ja väännä virkailijan kanssa. Voi olla että ohjaavat hakemaan toimeentulotukea. Multa meinattiin vaatia todistusta sairaslomasta jota ei ollut edes olemassa, koska virkailija käsitti mun osa-aikaisen työnteon väärin... eli en pidä täysin mahdottomana aloittajan skenaariota.
Soitat vuokranantajalle ja sähköyhtiöön, kerrot tilanteen ja pyydät lisää maksuaikaa.
T. Vuokranantaja
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Ei ole varaa ja töitä en saa
AP
Tänä sama provohan on lähes päivittäin täällä...
Olen jo laittanut oikaisuvaatimuksen mutta siinä kestää käsitellä 90 arkipäivää.
AP
Vierailija kirjoitti:
Minä olla sotapakoline, tarvita ylläpitooleskelutuki? ja teinipilu steissiltä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Soitat sinne ja väännä virkailijan kanssa. Voi olla että ohjaavat hakemaan toimeentulotukea. Multa meinattiin vaatia todistusta sairaslomasta jota ei ollut edes olemassa, koska virkailija käsitti mun osa-aikaisen työnteon väärin... eli en pidä täysin mahdottomana aloittajan skenaariota.
90 arkipäivää käsittelyaika oikaisuvaatimuksessa, ei auta soittaa.
AP