Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?

Vierailija
24.03.2024 |

Kela mokasi eikä pyytänyt oikeita liitteitä hakemukseen, nyt olen ollut kuun alusta ilman rahaa ja vuokra ja sähkölasku maksamatta mitä nyt?

Maksaako sossu nuo vai joudunko kadulle? Ihme pelleilyä nämä Kelan tekemiset...

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittakaa kaikista epämiellyttävästi päätöksistä aina ja joka kerta. Kun 500k ihmistä jatkuvasti tehtailee valituksia jokaisesta päätöksestä niin se räjäyttää valtion menot. Se on oikeusvaltion heikkous ja siihen kannattaa nyt lyödä kun äärioikeistohallitus on vallassa. Teillä on oikeus valittaa jokaisesta päätöksestä ja sitä oikeutta kannattaa nyt käyttää äärimmäisesti.

Vierailija
42/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet tietenkin töihin ja pyydät pari kk ennakkoa palkanmaksuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on veemainen laitos: ei tee päätöksiä ajoissa mutta on itse aina mielestään oikeassa.

Asiakas taas on Kelan mielestä lähtökohtaisesti aina väärässä 😠

Vierailija
44/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä joku ilm.sama, väsää näitä aloituksia. Jos et haluaisi vaan provota, niin et kirjoittaisi tällaisia. Ja jokainen tietää, että sähkölaskun voi maksaa kyllä myöhässäkin. Seuraavan laskuun tulee 5e muistutus. Vuokraankin voit saada viivästysmaksun, ei kukaan heti kadulle joudu. Lopeta jo. 

Vierailija
45/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa on ammattitaidottomia työntekijöitä. Minulle ne maksoi 2 vuoden ajan liian vähän tukea. Valitin siitä oikeuteen ja lopulta noin 9 kuukauden päästä  tuli päätös että kela maksoi liian vähän eli 71 euroa per kk. Kela joutui maksaa minulle yli 2000 euroa plus korot. On kestänyt jopa 3 kuukauttakin päätökset joskus. Vihdoin tänä vuonna sain ekaa kertaa päätöksen 6 kuukaudelle joka on oikea.

Vierailija
46/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittakaa kaikista epämiellyttävästi päätöksistä aina ja joka kerta. Kun 500k ihmistä jatkuvasti tehtailee valituksia jokaisesta päätöksestä niin se räjäyttää valtion menot. Se on oikeusvaltion heikkous ja siihen kannattaa nyt lyödä kun äärioikeistohallitus on vallassa. Teillä on oikeus valittaa jokaisesta päätöksestä ja sitä oikeutta kannattaa nyt käyttää äärimmäisesti.

Valitus on mennyt jo 90 arkipäivää käsittely

AP

Vierailija
47/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on veemainen laitos: ei tee päätöksiä ajoissa mutta on itse aina mielestään oikeassa.

Asiakas taas on Kelan mielestä lähtökohtaisesti aina väärässä 😠

Seuraavalla hallituskierroksella voitaisiin alkaa laittamaan kelan virkailijoita takautuvasti vastuuseen teoistaan. Säädetään laki, että ne joutuu joka kuukausi tekemään palkka-anomuksen entisille kelan asiakkaille. Saadaan syöttää niille sama paskaa takaisinpäin. Oppivat sen kokemuksen jälkeen paljon itsestään.

Vierailija
48/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, kuinka aina kun täällä joku huonompiosainen avautuu kokemuksistaan, niin ympärille kerääntyy kaikki parempiosaiset viisastelemaan, neuvomaan, haukkumaan ym. Ja alapeukuttamaan. Ihan kuin sillä saataisi tapahtuneet käännettyä tapahtumattomaksi, ihmisistä täydellisiä ja maailmasta parempi paikka. No, sellasta se on, kun on kellä mistäkin noussut keltainen neste, urea, päähän. Jengi menee ihan sekaisin, kun jollekin käy jokin paska omassa arjessaan. Sitten tuon tuiki tuntemattoman henkilön asioilla on olevinaan hirveä vaikutus muiden elämään, vaikkei kosketa millään tapaa. Niin hirveä meteli ja haukkuminen nousee, ikään kuin asialla olisi aiheutettu heille jotain haittaa. Ja kun oikeasti ei vaikuta muiden kuin sen yhden henkilön elämään, joten miksi siitä täytyy tehdä vähän liiankin suuri numero? 

On tää Suomi yks iso omituisten otusten kerho. Joo, tosissaan maailman onnellisin kansa. Ne, jotka ovat rankanneet tämän persreiän maailman onnellisimmaksi maaksi, eivät todellakaan tiedä koko totuutta.

Vierailija
49/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitus on mennyt jo 90 arkipäivää käsittely

AP

Tehtaile virkailijasta myös hallintokantelu hänen esimiehilleen. Keksi joku syy. Voit myös tehtailla hallintokantelun kelan hitaasta valituskäsittelystä. Se kannattaa tehdä kelaa valvovalle viranomaiselle, joka on varmaan VM.

Vierailija
50/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin spuge

Vierailija
51/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin spuge

Tee yhteiskunnalle palvelus ja tapa ittes.

Vierailija
52/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin spuge

Olen 1000 hakemusta laittanut viimeisen parin vuoden aikana kaikenlaisiin töihin, ei ole yhteenkään hakemukseen vastattu.

AP

Vierailija
53/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan hakemuksissa kerrotaan selkeästi tarvittavat liitteet, joten etkä osaa lukea?

Minulle kävi kerran niin että eivät olleet pyytäneet yhtä liitettä jolloin en sitä toimittanut. Hylätty päätös tuli, uusi parempi päätös seurasi uusintahakemuksesta pian kun silloin pyysivät senkin liitteen. Mutta niinkin voi käydä.

Vierailija
54/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin spuge

Olen 1000 hakemusta laittanut viimeisen parin vuoden aikana kaikenlaisiin töihin, ei ole yhteenkään hakemukseen vastattu.

AP

Sitten ehkä tosiaan se työhakemuksen harjoittelu olisi paikallaan. Vai haetko vain sellaista mihin ei ole mitään saumaa päästä ?

Vierailija
55/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin spuge

AP

Sitten ehkä tosiaan se työhakemuksen harjoittelu olisi paikallaan. Vai haetko vain sellaista mihin ei ole mitään saumaa päästä ?

Olen siivojaksi, kauppaan, varastoille, tehtaille, ravintoloihin, raksalle, postille yms. hakenut enkä ole päässyt

AP

Vierailija
56/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin spuge

AP

Onko kusi noussut päähäsi. Vai ootko virkaintoinen työkkärin setä?

Vierailija
57/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin spuge

AP

Tässä kohtaa pitää ensin hoitaa aloituksessa kerrottu asia ja siihen liittyvät ongelmat.

Tee oma ketju työhakemuksen harjoittelu kurssituksellesi.

Vierailija
58/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin spuge

AP

Kannattaisko sinunkin vaan vaihtaa työpaikkaa jos provikkapalkoilla olet ja olet riippuvainen ihmisten työllistymisestä? Saat varmaan parempaa tulospalkkaa jostain muualta. Lahjuksien ottamisesta voi myös kärähtää huonolla tuurilla kun palvelee käskyttäjää. Huono maine leviää kauas ja kukaan ei halua enä palkata tai ehkäpä itse haluatkin potkut ja työttömäksi nostelemaan tukia?

Vierailija
59/71 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalle kirjoitteluun käytetyn ajan sijaan olisit voinut lähettää ne pyydetyt liitteet. Ja ennenkuin ensikuussa jälleen valitat tätä samaa asiaa niin ota nyt heti selvää mitä liitteitä pitää toimittaa seuraavaan hakemukseen. Ja toimita ne kaikki kerralla ettei niitä tarvitse erikseen kerjätä. 

Vierailija
60/71 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan että yhteiskunta tulee apuun.