Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, mikä siinä paikallisessa sopimuksessa mättää.

Vierailija
24.03.2024 |

Olen tehnyt jokaisen työsopimukseni paikallisesti menemällä firman konttoriin toimitusjohtajan puheille ja kysynyt "Onko teillä töitä?" 

Jos on on ollut töitä ja työehdot ja palkka ovat sopineet minulle ja työnantajalle, olen aloittanut työt ko. firmassa. Jos ei, olen mennyt seuraavaan firmaan ja saanut jopa paremman tarjouksen. 

Koskaan mikään liitto ei ole sanonut, miten hinnoitan työni. Eikä hinnoita vastaisuudessakaan

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työehdot kaikkinensa ovat valtavan iso kokonaisuus. Pelkkä palkkaus on vain pieni osa kokonaisuutta. Kannattaa katsoa vaikka jotain TES-sopimusta että kuinka isoja sopimuksia ne ovat. Kukaan tavallinen työnhakija ja pieni yrittäjäkään ei edes pysty neuvottelemaan sellaista sopimusta.

Sellaiseen vaaditaan ammattimaiset neuvottelijat puolin ja toisin.

Toki jos on joku huippuasiantuntija ja pystyy siten itse hinnoittelemaan itsensä ja määrittelemään muutoinkin työehtonsa, niin sellainen henkilö ei varmaan tarvitse mitään TES-sopimuksia. Tai sitten korkeassa johtotehtävässä oleva henkilö, joille tehdään ns. johtajasopimukset kultaisine kädenpuristuksineen ym.

Vierailija
2/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa palkka ne maksavat. Kenenkään ei ole pakko mennä töihin, jos tarjotaan alle yleissitovien sopimusten olevaa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa olekaan, kun työnantaja tarjoaa parempaa kuin mitä tes sanoo. Sitten, kun työnantaja sanookin, että palkka on 9 euroa/tunti ja ylitöitä on pakko tehdä työaikapankkiin niin se on ongelma. 

Vierailija
4/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataan sosialistit!

Vierailija
5/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan sosialistit!

Vierailija
6/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heidän mafiajärjestönsä!

Vierailija
7/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkilässä homma toimii, mutta kun täällä SAK...! 

Vierailija
8/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas on käynyt niin, että pitkän työttömyyden jälkeen hinnoittelin itseni varmuuden vuoksi hieman alemmaksi, mitä olin alun alkaen tehnyt. Sain sitten työpaikan, jossa palkka maksettiin tessin mukaan eli sain pari sataa enemmän kuin pyyntöni oli. Oyyntöäni korkeampaa palkkaa ei oltu ikinä tarjottu vuokrafiemoissa tai sellaisissa, joissa ei noudateta mitään tessiä.

Vierailija
9/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi väkisin päästä sopimaan paikallisesti työntekijän kanssa työehdoista, kun ne samat minimiehdot voi kerralla sopia keskitetysti kaikkien työntekijöiden kanssa. Eikös tämä tuo tehokkuutta?

Vai siis onko tässä nyt yrityksillä tarve saada työntekijöitä entistä heikoimmilla työehdoilla ja pienemmällä palkalla?

Vierailija
10/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa keskiluokka ja sitä köyhemmät tekevät kolmea työtä eikä lomista ole tietoakaan...

Vierailija
11/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ne sopia vaikka joka viikko uusiksi?

Vierailija
12/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikään nyt vähän pienyrittäjää! Miten hän uskaltaa palkata edes sitä ensimmäistäkään työntekijää, jos siitä työntekijästä pääse eroon, jos on patalaiska vätys. Ei Jumankekka mee mun järkeen tää touhu ei sitten millään. Duunaria ei teitty saa kyykyttää aj reilu pitää olla ja työmiehelle työmiehen palkka tai työhenkilölle siis. Arvostan työntekijöitä, mutta joku roti pitää olla, Stana!

Vierailija
13/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suurempi alaluokka ja köyhälistö. Sitä paksummin voivat sikaripossut.

Vierailija
14/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yksinkertaisuus! Ei liitto siinä sun työpaikkaneuvottelussa tietenkään ole mukana, mutta palkan pitää olla vähintään tessin mukainen. Ja kukakohan ne palkaton sinne tessiin neuvotellut? Et ainakaan sinä.

Vierailija
15/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikään nyt vähän pienyrittäjää! Miten hän uskaltaa palkata edes sitä ensimmäistäkään työntekijää, jos siitä työntekijästä pääse eroon, jos on patalaiska vätys. Ei Jumankekka mee mun järkeen tää touhu ei sitten millään. Duunaria ei teitty saa kyykyttää aj reilu pitää olla ja työmiehelle työmiehen palkka tai työhenkilölle siis. Arvostan työntekijöitä, mutta joku roti pitää olla, Stana!

Eikös 6kk koeajan jälkeen voi heittää patalaiskan työntekijän pihalle.

Vierailija
16/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työehdot kaikkinensa ovat valtavan iso kokonaisuus. Pelkkä palkkaus on vain pieni osa kokonaisuutta. Kannattaa katsoa vaikka jotain TES-sopimusta että kuinka isoja sopimuksia ne ovat. Kukaan tavallinen työnhakija ja pieni yrittäjäkään ei edes pysty neuvottelemaan sellaista sopimusta.

Sellaiseen vaaditaan ammattimaiset neuvottelijat puolin ja toisin.

Toki jos on joku huippuasiantuntija ja pystyy siten itse hinnoittelemaan itsensä ja määrittelemään muutoinkin työehtonsa, niin sellainen henkilö ei varmaan tarvitse mitään TES-sopimuksia. Tai sitten korkeassa johtotehtävässä oleva henkilö, joille tehdään ns. johtajasopimukset kultaisine kädenpuristuksineen ym.

Jessus vilket skit.

Vierailija
17/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan saada, jos ei ole selkeää irtisanomisperustetta. Ei naamakertoimen perusteella saa antaa fuduja.?

Vierailija
18/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikohan se on selvitetty täällä? Onko kenties ymmärtämisen vaikeutta havaittavissa?

Vierailija
19/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa pärjännyt työelämässä jo 25 vuotta ilman liiton jäsenyyttä. Miksi maksaisin liiton kahvikassaa?

Vierailija
20/79 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeaika...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi