Paljonko te muut vuokralla yksin asuvat lapsettomat maksatte vuokraa?
Saa kertoa myös paikkakunnan jos haluaa. Kysymys suunnattu vain vuokralla oleville, joten omistusasujien ei tarvitse vastata vastikkeistaan ym.
Kommentit (74)
Turku 620€ 40 neliötä, keskusta, yksityiseltä. Viime vuonna 500€ 48 neliötä rivitalosta, yksityiseltä Hämeessä kirkonkylällä.
Vero on 30% jos pääomatulot 30000 vuodessa. Ja mistä tiedät että 250 € voittoa?. Mitä jos vuokranantajalla lainaa, hän saa korot vähentää verotuksessa.
Miten selitätte, että Itä-Suomen vuokrataso ei kovin merkittävästi poikkea muusta Suomesta? Omistusasunnoissa hintaero alueiden välillä on huikea.
45 neliöinen kaksio 540€ päijät-häme
830 euroa, Espoossa yksiö. Kelan mielestä minun olisi pitänyt tietää vuosia sitten, että vuokraa tullaan korottamaan joka hemmetin vuosi ja se kohoaa yhteensä yli 130 euron verran.
Mistä olisi voinut tietää vuokrien yleisen kehityksen? Sitäpaitsi sama omistaja omistaa kaikki taloyhtiön asunnot ja on korottanut vähemmän niiden yksiöiden vuokria, joissa asukkaat ovat vaihtuneet usein, vaikka kaiken järjen mukaan vuokraa kannattaisi korottaa vähemmän niillä, jotka ovat asuneet talossa kauan ja maksaneet vuokransa.
920 eur / kk, 50 m2 kaksio Vantaalta. Edullisen kuuloisia minusta monen vuokrat on.
620 €, kaksio, Jyväskylä.
Saan tuohon asumistukea 300 € ja loput maksan työmarkkinatuesta.
Vierailija kirjoitti:
920 eur / kk, 50 m2 kaksio Vantaalta. Edullisen kuuloisia minusta monen vuokrat on.
Edullisilta kyllä kuulostaa monien vuokrat. Asun velattomassa omistusasunnossa ja maksan pelkkää vastiketta vesimaksuineen 530 euroa. Asun juuri 18 v täyttäneen lapseni kanssa.
Kaksio, 50 neliötä, ei saunaa, vuokra 630,- ja paikka 20 km Frankfurt am Mainin keskustasta, Saksassa.
740€ kaksio Tampere, ydinkeskustasta alle kilometri
Kytketty paritalo (autokatos välissä / ei yhteisiä seiniä, jos joku ei tiedä mikä on kytketty paritalo). Asun yksin ja vuokralla jossa vuokra 890 euroa kuukaudessa. Lämmitys kuuluu vuokraan, ei asumistukea. Pienet kulut, maksan vedestä ja käyttösähköstä normisti sekä netistä. Asun Pohjois-Pohjanmaalla. Asunto on aika uusi 2018 rakennettu. Tykkään, oma rauha ja pieni piha mutta ei liian suuri, ei ole työleiri. En omaa osta velaksi, kun haaveilen muuttavani ulkomaille Australiaan. En ymmärrä ajatusta, että oma pitää olla eikä saa maksaa muille, mutta niinhän me maksetaan myös sähköstä muille. Jos ei halua mistään maksaa muille, niin pitää alkaa täysin viettämään omavaraista elämää. Ruoka pitää myös viljellä itse yms. Vuokra on yhdelle ehkä korkea, mutta saan tässä oman rauhan, kun ei ole seinänaapureita jota en kestä introverttina, asunto on uusi ja kiva pieni piha. Säästöön jää myös rahaa palkasta ulkomaan matkoihin.
490, siisti ja melko vasta rempattu yksiö Kajaanin keskustassa. Kaunis ikkunanäkymä puistoon ja rauhallinen taloyhtiö. Olen todella tyytyväinen. Koulu ja kaikki kaupat pyöräilymatkan päässä. Tässä olen asunut nyt 4 vuotta enkä mistään hinnasta muuttaisi pois.