Paljonko te muut vuokralla yksin asuvat lapsettomat maksatte vuokraa?
Saa kertoa myös paikkakunnan jos haluaa. Kysymys suunnattu vain vuokralla oleville, joten omistusasujien ei tarvitse vastata vastikkeistaan ym.
Kommentit (74)
35 neliön yksiön vuokra on 350€.
Parveke on suht iso.
Vierailija kirjoitti:
Kaksio 650e ja espoo.
Kaupungin vuokra-asunto.
750e/kk kaksio Tampereella. Käyn töissä.
Kaupungin kämppä, alle 300 € ja hyvällä alueella.
Vuokrani 738 € / kk.
Työssäkäyvänä en tietenkään saa asumistukea, sllä tuloni ylittävät nippa nappa asumistuen rajan.
Mutta olen pärjännyt, ruokaa on, kaikki pakolliset maksut hoituu, autoa ei ole. Työmatkat kuljen julkisella. Harrastukseni ovat edullisia.
Lomamatkailen etupäässä kotimaassa ja kerran vuodessa Tukholmassa.
570 € saunaton kaksio pohjois -savolaisessa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon makselette noin pienistä asunnoista. Ja se raha menee vuokranantajalle, mitään ette siitä ite hyödy.
Mitä se sulle kuuluu, mihin kukin rahansa laittaa!
JOS oisin halunnut oman, mutta en halunnut!
Koulutin lapseni korkeakoulussa, maksoin menot, ettei tartte ottaa lainaa, sai säästää omaan kämppään!
Nyt sitte auttaa mua, kun on hyvä toimi, auttaa, jos tarvitsee-ei usein, koska olen nuuka.
Ei kiinnosta omistaa mitään koirankoppia jonka oisin pienellä palkalla saanut. Ei aikoinaan saanut yksin lainaa,
kun ei ollut takaajia.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon makselette noin pienistä asunnoista. Ja se raha menee vuokranantajalle, mitään ette siitä ite hyödy.
Onko käynyt mielessäsi, että jossain on kuitenkin asuttava.
38 neliön yksiö Oulun keskustassa.
450 €/kk, josta asumistuki kattaa 311,14 €.
Asunnon omistaa eräs säätiö, mutta ihan kovan rahan asunto on, ei ole mikään ara-asunto.
580 €/kk 35 m2 saunalla Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2020 valmistunut tuliterä luhtikerrostalo, 55 neliötä 450 euroa. Täällä Itä-Suomessa on matalat vuokrat. Muutin Hesasta tänne, niin jää rahaa matkusteluun vuosittain kerran pari. M25
Mä vastasinkin sulle jo tuolla muualla. Muuttaisin heti sinne itselleni mieluisemmille, halvemmille seuduille, mutta siellä ei ole työtä. Niin juu, sinulle on, mutta tuskin haluat mun eloni siellä kustantaa.
Yksityiselle vuokranantajalle maksan, 26m yksiö lähellä keskustaa 770€/kk, Helsinki, parin minuutin päässä keskustasta. Olen viihtynyt erinomaisesti, taloyhtiö on yhtä hiljainen kuin hautausmaa, samoin asuinalue on hiljainen ja rauhallinen. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä, auttaa autotonta. Jos vuokra tästä vielä nousee (oli muuttaessa 680€) niin muutan muualle, kun tulot eivät nouse samassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
750e/kk kaksio Tampereella. Käyn töissä.
701 € kaksio (42 m2), sis. veden, Tampere, eläkeläinen
Kuka täällä alapeukuttaa näitä ja miksi?
440e/kk, tilava kaksio Raumalla. Yksityiseltä vuokranantajalta.
617€ 28 neliötä+ 25 € vesi +55€ autopaikkaTurku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio! Ostankin tästä heti okt:n, jotta voisin elää normin mukaisesti.
Hölmö, ensin pitää säästää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hyödyn. Saan korvausta vastaan asua asunnossa. Jos jokin kodinkone tai muu hajoaa on vuokran antaja sen uusinnasta tai korjauksesta vastuussa. Ei tarvitse tehdä mitään pihatöitä, kuuluu taloyhtiölle. Asuminen melko huoletonta. Kerrostalossa sähkölaskut pieniä. Minulla n. 40€/kk siirtoineen. Lämmityskuluja ei ole. Kaikki kuuluu vuokraan. Vuokra inhimillinen 550€/kk, kaksio saunalla 56m2. Tiedän että kyseisessä asunnossa yhtiövastike n. 300€ minkä vuokranantaja siitä jokatapauksessa joutuu maksamaan. Vuokrasta saa 250€ voittoa josta joutuu maksamaan 34% veroa. Jäähdytyslaite/ilmalämpöpumppu asennettu n. 3 vuotta sitten. Mukavan viileä asunto kesäkuumalla. Vuokra tarkastetaan vuosittain tammikuussa ja 5 vuotta vuokra pysynyt samana ilman nousua. Miksi valittaisin etten hyödy mitään? Mitäs ne omakotitalon asunnon vuosittaiset kulut ja työmäärät ovat oikeasti? Taitaa jo pelkkä pakkaskauden sähkölasku siirtomaksuineen ylittää tuon oman kaksioni vuokrakulun ja sitten päälle kiinteistön ja pihan hoitokulut.
1230/kk, suuri kaupunki Euroopassa.