Miksi tupakointi on yleisempää alemmissa sosioekonomisissa luokissa, vaikka yksi aski maksaa noin 9-10€?
https://www.ksml.fi/paikalliset/2678580 Tässä yks esimerkki aiheesta, "Hyvin koulutetut tupakoivat entistä vähemmän"
Kommentit (111)
Eikös ne varakkaammat käytä huumeita, kokaiinia.
Olin sairaalassa töissä. Siellä kylläkin oli useita sairaanhoitajia ja lääkäreitä, jotka polttivat.
Miksi jotkut maksavat lemmikeistä, autosta, matkustelusta, käy ravintoloissa, laittaa lapsiin paljon rahaa kuten niiden kalliit harrastukset jne. Kuka rahansa mihinkä laittaa.
Jos köyhällä ei jäisi yhtään harrastuksiin rahaa niin sitten tingitään ruuasta syömällä halvempaa ja muista perustarpeista.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin korkeamman ekonomisen aseman omaavat henkilöt käyttävät kokaiinia.
Lienee kuitenkin "hieman" harvinaisempaa viimeksimainituilla. Itse tiedän esim. miljonäärejä, lähipiiristäkin löytyy, joista kenenkään en ole kuullut koskaan sanallakaan puhuvan hyväksyvästi huumausaineista.
Vierailija kirjoitti:
Koska köyhät on tyhmempiä, pääsääntöisesti. Ja tyhmät polttaa tupakkaa.
No jopas nyt taas oli kova argumentti!
No mutta niin se on. Miksi ihminen pysyisi köyhänä jos olisi käynyt koulunsa ja hankkinut akateemisen koulutuksen?
Tyhmät aikuiset saavat pääsääntöisesti tyhmiä lapsia, eikä kukaan heitä tue koulussa, ei puhu koulutuksen tärkeydestä, ei kannusta oppimaan, ei lähetä kielikylpyihin ulkomaille, ei ota tai kannusta ottamaan selvää, mitä missäkin voi opiskella j.n.e.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka ja nikotiinituotteiden käyttö loppuu suomessa 2030 vuonna, sanoo tupakkalaki.
Milloinhan siitä pahemmasta myrkystä nimeltä alkoholi päästäisiin.
Viini ja olut ovat elintarviketuotteita ja kulttuuria Euroopassa, eli EU:ssa ei päästä eroon koskaan.
Olen hoitoalalla, meidän yksikössä eri hoitoalan ammattilaisia. Lähihoitajista varmaan 80% tupakoi. Sairaanhoitajista 1/10. Sos. työntekijöistä ei kukaan, ei myökään lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin korkeamman ekonomisen aseman omaavat henkilöt käyttävät kokaiinia.
Lienee kuitenkin "hieman" harvinaisempaa viimeksimainituilla. Itse tiedän esim. miljonäärejä, lähipiiristäkin löytyy, joista kenenkään en ole kuullut koskaan sanallakaan puhuvan hyväksyvästi huumausaineista.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Eihän niistä tietenkään puhuta muiden kesken hyväksyvään sävyyn, koska siinä leimautuu sosiaalisesti.
Minä tupakoin satunnaisesti, kun olen juhlimassa.
Olin pitkiä aikoja tupakoimatta, mutta kun masennuin/työuuvuin niin jostain syystä aloin tupakoida myös arkena. Olin kuukauden kotona ja teki mieli jotain, ihan mitä vaan. Sokeria, kofeiinia, seksiä...
Olen siis sosionomi ja terveystiedon opintojakin tehnyt, joten ihan matalasti koulutettu en kuitenkaan. Olen vaan nähnyt aika paljon kaikenlaista kurjuutta työssäni.
Tupakointi tuntuu järjettömältä, mutta kuten joku jo aiemmin mainitsi, se on riippuvuus ja vaatii ainakin itseltä voimia päästä eroon ja löytää iloa esim. liikunnasta.
Ei kai nykyää kukaan polta, meilläkin töissä vain yksi kymmenestä.