Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tekee ihmisestä yksinkertaisen oloisen??

Vierailija
24.03.2024 |

kertokaa

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttää liikaa välimerkkejä, esimerkiksi useita kysymysmerkkejä peräkkäin.

Meinaatko et välimerkit loppuu??????

Vierailija
142/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yks ukko kävi valittamaan mun lapselle 5 v purkan  syömisestä. oli isoa hubba bubbaa,  joten kyllä sitä vähän isosti pitää pureskella. Ukkohan oli ääliö.  Ei tuossa ollut kyse mistään  hyvistä tavoista. Ukko ite sellaisen hipin näköinen. Jumalauta nähnyt tuon muulloinkin. Ei kai vaan  tuo kuulu siihen ääliö gang stalking jengiin?  

No lapsella on tyhmä vanhempi, joka ei ole opettanut miten ihmiset syö. Hyvin monelle ihmiselle tekee pahaa kuunnella purkan lötkötystä ja porsastelu ääniä, saati sitten lasten kirkumista kovalla korkealla äänellä. FIKSU ihminen opettaa lapsensa ihmiseksi, eikä siaksi.

Jos joku toinen ihminen JOUTUU puuttumaan sinun pentusi sikailuun, niin SINULLA on peiliin katsomisen paikka.

Tyhmä ihminen ei ota kritiikkiä vastaan, vaan sikailee entistä enemmän ja uhmakkaasti ja inhottavasti "näyttää" kaikille ettei halua käyttäytyä ihmisiksi.

No sinun pentusi se vaan kärsii sinun tyhmyydestäsi kaikkein eniten. Ne lapset kenen vanhemmat kasvattavat heidät ihmisiksi, pärjäävät elämässä parhaiten. Ne ketä ei ole kasvatettu, eivät pärjää niin hyvin, ja heitä inhotaan ja kavahdetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat epämiellyttävät luonteenpiirteet huomaa helpoimmin muissa ihmisissä.

No mikäs sinun piirteesi löytyi listasta? 

Vierailija
144/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen peruskeskiluokkaisuus. Pyrkii saavuttamaan kaikki peruskeskiluokkaisuuden tavoitteet ja normit elämässään ja vaatii, painostaa ja pakottaa myös lähimmäisiään elämään saman kaavan mukaan. Ei osaa, eikä uskalla ajatella muita vaihtoehtoja ja pelkää kuin kuolemaa, jos joku muu uskaltaa haluta jotain muuta. 

Sellainen on mielestäni yksinkertainen ihminen. 

Tiedän tuon tyypin ja säälin heitä. En pidä hirveän yksinkertaisina, mutta semmoisina pelkureina ja nynneröinä. 

Vierailija
145/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ihminen ei kykene tarkastelmaan omaa toimintaansa toisten silmin. Itsereflektio kyky puuttuu.

Yksinkertainen ihminen on kuin pieni lapsi. Töheltää menemään ja kouhottaa minä minä minä tässä kyynärpäitteni kansa vinttelen eteen päin, ja muista ihmisistä viis!

Yksinkertainen ihminen todellakin on kyvytön ottamaan palautetta vastaan, vaan välitön äksyily ja kiukkuaminen alkaa, jos toiset joutuu ojentamaan.

Hyvin yksinkertaisia ja helppoja asioita on muille normaaleille ihmisille, miten syödään sikailematta, millaista ääntä on sopiva pitää toisten korvien lähettyvillä, mutta tyhmälle ei.

Tyhmä ja yksinkertainen käyttäytyy kuin roolit olisivat toisin päin. Tyhmä luulee aidosti olevansa hirveän fiksu, kun piikittelee, tölvii, näpäyttelee ja yrittää olla nenäkäs. Toisille se tyhmän näpäyttely ja piikittely, näyttäytyy epäkypsän lapsen nololta alhaalta päin tulevalta äksyilyltä. Tyhmä ei sitä ymmärrä, vaan uskoo "servanneensa" älykkäämpänsä.

Kuin pulu, joka paskantaa shakkilaudalle ja kaataa nappulat.

Vierailija
146/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen kömpelyys antaa helposti ihmisestä yksinkertaisen kuvan. Minä ainakin olen jännittyneenä ihan hemmetin outo, ja aivan takuulla moni on pitänyt heikkolahjaisena ihan hyvästä syystä. 

Vierailija
147/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vastaus: suomalaisuus

Suomalaisilla on Länsimaiden korkein älykkyysosamäärä.

Lähde tähän? Vaikea uskoa..

Vierailija
148/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuuntele, höpöttää vaan omiaan.

Ei tiedä yleissivistykseen kuuluvua asioita kuten "Mannerheim oli presidentti "

Vierailija
149/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ihminen suuttuu aina kaikesta kritiikistä. Älykäs ottaa palautteen kypsemmin vastaan, ja korjaa virheitään.

Tässäkin ketjussa huomas, kun jotkut ovat yllättäen törmänneet omiin piirteisiinsä, niin suututaan viestin tuojalle, että wää wää sinä oot ihan tyhmä wöö.

Tyhmä ihminen olettaa ja keksii toisille kaikkea projisoimaansa pskaa, hyvin lyhyiden viestien perusteella.

Kerro jokin esimerkki, millaisessa tilanteessa olet joutunut ottamaan palautteen vastaan ja korjannut virheitäsi? Työkuvioissa vai sosiaalisissa tilanteissa? Mitä päätit tehdä toisin?

Vierailija
150/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen ihminen ei kykene tarkastelmaan omaa toimintaansa toisten silmin. Itsereflektio kyky puuttuu.

Yksinkertainen ihminen on kuin pieni lapsi. Töheltää menemään ja kouhottaa minä minä minä tässä kyynärpäitteni kansa vinttelen eteen päin, ja muista ihmisistä viis!

Yksinkertainen ihminen todellakin on kyvytön ottamaan palautetta vastaan, vaan välitön äksyily ja kiukkuaminen alkaa, jos toiset joutuu ojentamaan.

Hyvin yksinkertaisia ja helppoja asioita on muille normaaleille ihmisille, miten syödään sikailematta, millaista ääntä on sopiva pitää toisten korvien lähettyvillä, mutta tyhmälle ei.

Tyhmä ja yksinkertainen käyttäytyy kuin roolit olisivat toisin päin. Tyhmä luulee aidosti olevansa hirveän fiksu, kun piikittelee, tölvii, näpäyttelee ja yrittää olla nenäkäs. Toisille se tyhmän näpäyttely ja piikittely, näyttäytyy epäkypsän lapsen nololta alhaalta päin tulevalta äksyilyltä. Tyhmä

Tyhmä ei tunnista älykästä, kuuluu sanonta.

Vierailija
151/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, että minulla on vain yksi?

Vierailija
152/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ja yksinkertainen käyttäytyy kuin roolit olisivat toisin päin. Tyhmä luulee aidosti olevansa hirveän fiksu, kun piikittelee, tölvii, näpäyttelee ja yrittää olla nenäkäs. Toisille se tyhmän näpäyttely ja piikittely, näyttäytyy epäkypsän lapsen nololta alhaalta päin tulevalta äksyilyltä. Tyhmä

Puit sanoiksi sen, mitä ajattelin lukiessani tämänpäiväistä "mies söi lasten vanukkaat"-ketjua!

Vierailija
153/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista toimintaa on joidenkin naisten tapa "kilpailla" ja "laittaa paremmaksi" eli one-upata naiskavereitaan. Eivät ymmärrä, että se on läpinäkyvää, ja paljastaa heidän oman epävarmuutensa, epäkypsyytensä ja epäluotettavuutensa.

Vierailija
154/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäminen. Kun minulle kävi näin tai ajattelen näin, se on universaali ja ainoa totuus.

Vierailija
155/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista toimintaa on joidenkin naisten tapa "kilpailla" ja "laittaa paremmaksi" eli one-upata naiskavereitaan. Eivät ymmärrä, että se on läpinäkyvää, ja paljastaa heidän oman epävarmuutensa, epäkypsyytensä ja epäluotettavuutensa.

Tämä

Vierailija
156/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilö, jolta puuttuu tilanteidenlukutaito, möläyttelijä, sanallisesti ja vaikka somekanavassa. Henkilö, joka on näennäisen normaali, mutta käytännössä tarvitsee ohjausta, käskyjä, peräänkatsomista, kaitsemista, jälkien korjailua ja apua ihan joka asiassa. Sanat ohjeet ja neuvot toistetaan toistamasta päästyäänkin ja silti mikään ei mene perille.

Jonkun syyn takia näissä ihmisissa on vielä jotain kumnallista ylimielisyyttä, johon sekoittuu se, että itsekin tajuavat olevansa yksinkertaisia, typeriä ja kuormittavia, mutta pitävät vaan sinnikäästi kiinni tästä ominaisuudestaan. Vaikka noh, minkäpä he tietenkään itselleen voivat, mutta pientä ponnistelua oman toiminnan ohjauksen paranemiseksi olisi kuitenkun kiva joskus  välillä nähdä.

Huomaatko itsessäsi mitään ylimielistä ja muit

Ämpärillä? 😅

Itse asiassa joo, mua ärsyttää ihmiset, jotka löytävät kaikkien tekemisistä jotain huomauteltavaa ja ovat ikäänkuin toisten yläpuolella, tohottavat koko ajan jotain ja toimivat työnjohtajina. Tunnistan että olen joskus sellainen. Vaahtoan myös mielelläni  muiden tekemisistä. En kyllä yleensä hyöki haukkumaan vauvoiksi ja lapsiksi, jos haistan kritiikkiä.

Tultaiskohan me hyvin toimeen keskenämme oikeassa maailmassa, mitä luulet? Vai ollaanko liian samanlaisia? 😅

Vierailija
157/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, että minulla on vain yksi?

Kerro kerro vaan mitä piirteitä löytyi.

Vierailija
158/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ihminen suuttuu aina kaikesta kritiikistä. Älykäs ottaa palautteen kypsemmin vastaan, ja korjaa virheitään.

Tässäkin ketjussa huomas, kun jotkut ovat yllättäen törmänneet omiin piirteisiinsä, niin suututaan viestin tuojalle, että wää wää sinä oot ihan tyhmä wöö.

Tyhmä ihminen olettaa ja keksii toisille kaikkea projisoimaansa pskaa, hyvin lyhyiden viestien perusteella.

Kerro jokin esimerkki, millaisessa tilanteessa olet joutunut ottamaan palautteen vastaan ja korjannut virheitäsi? Työkuvioissa vai sosiaalisissa tilanteissa? Mitä päätit tehdä toisin?

On tässä elämässä tullut palautetta sen verran vastaan, että ihan turha alkaa luettelmaan. Jos ihminen on elänyt viidellä eri vuosikymmenellä, elänyt erilaisissa ympäristöissä ja nähnyt elämää paljon, niin kyllä siinä aika paljon kertyy hyvässä ja pahassa sitä palautetta.

Aina olen korjannut jos olen ymmärtänyt että nyt ei mennyt oikein ja olen toiminut väärin. Miksi en niin tekisi? Normaali ihminen toimii niiin. Siis sellainen kenellä on kyky nolostua tai hävetä. Mitä päätin tehdä toisin? No en enää käyttäydy sillä huonolla tavalla. Olen siistinyt suutani, olen opetellut tekohymyn ja poistumaan tilanteesta. Pesen hiuksiani useammin ja en käytä liikaa hajusteita enää. 

Vierailija
159/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen puolisona.

Vierailija
160/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ymmärrä huumoria