Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tekee ihmisestä yksinkertaisen oloisen??

Vierailija
24.03.2024 |

kertokaa

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikertaisen oloisen voi tehdä jo se että näyttää pöhköltä. Mutta yksinkertainen tekee jatkuvasti samoja virheitä, puhuu paljon itsestään, katsoo paljon hömppä sekä aidosti nauttii niistä ja hänen kanssaan keskustelu on vain hyvin yksinkertaista..

-

Vierailija
82/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisuus:

se, että vihataan suomalaisia miehiä ja halutaan Hesat täyteen ulkomaalaisia miehiä, ihannoidaan islamia, heilutellaan Palestiinan lippua ja pysäytetään liikennettä ilmaston kylme... lämpem... siis ilmastonmuutoksen takia. Joo, ilmastonmuutoksen. M28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veganismi. Lapsen aivopeseminen vegaaniksi tyhmentää. Äkkiähän ne aivot surkastuvat kun ei tiukasta kasvisravinnosta saa aivoille välttämätöntä B12:aa ja pitkäketjuisia omega-3 -rasvahappoja. 

Vierailija
84/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo maailmaa puhtaasti omasta subjektiivisesta näkökulmastaan. Tälläkin palstalla näkee jatkuvasti näitä tapauksia, tyyliin "en usko, että nuo tilastot ja keskiarvot pitävät paikkansa sillä MINÄHÄN olen sitä ja tätä", näin siis kärjistäen. 

Luottaa sokeasti auktoriteetteihin vain koska ovat auktoriteetteja.

Ei pysty asettumaan muiden perspektiiviin tarkastelemaan asioita, eikä ylipäätään kykene vähänkään objektiiviseen tarkasteluun.

Ei ymmärrä ihmishistorian suuria linjoja ja syy-seuraussuhteita.

Vierailija
85/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisuus:

se, että vihataan suomalaisia miehiä ja halutaan Hesat täyteen ulkomaalaisia miehiä, ihannoidaan islamia, heilutellaan Palestiinan lippua ja pysäytetään liikennettä ilmaston kylme... lämpem... siis ilmastonmuutoksen takia. Joo, ilmastonmuutoksen. M28

Islamin usko sopiikin hyvin yksinkertaisille ihmisille, sillä kyseinen uskonto vastustaa omilla aivoilla ajattelemista. 

Vierailija
86/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lätkän fanitus.

Vierailija
87/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen luultavasti hieman yksinkertainen, kun olen niin sanotusti heikkolahjainen eli minun älykkyys on lievän kehitysvamman ja "normaalin älyn" välimaastossa. Ennen diagnoosi olisi ollut se heikkolahjaisuus, nykyään kai puhutaan laajasta kehityshäiriöstä. Mutta kun on epätasainen kykyprofiili, niin joissain asioissa olen normaalilla tasolla ja joissain asioissa lievän kehitysvamman tasolla. Vaikka minä itse en tykkää sanasta normaali eli vaikka "normaaliälyinen", sillä kuka muka loppujen lopuksi on normaali? Jokainen on varmasti jonkun toisen mielestä epänormaali.

Se on hyvä kysymys kuka on normaali. Mulla on kaksi kaveria joista toinen on maisteri ja toinen lievästi älyllisesti kehitysvammainen hoitaja, ja usein käytännön asioissa maisteri vaikuttaa paljon hassummalta kuin hoitaja, mutta taas kun puhutaan historiasta niin maisterin kanssa on mukava keskustella. Olemme kaikki uniikkeja ja se on hienoa.

Vierailija
88/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoo kaiken vihervassarisaasta-propagandan.

Edelleen ei ole vihervassareita. Vihreät oikeistolaisia. 

Mihin tahansa propagandaan, yhtä lailla persuhöpinöihin uskova on naiivi.

Vierailija
89/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat laumaeläimiä ja joukossa tyhmyys tiivistyy.

Vierailija
90/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ajatella itse. Kaikki nykyään ulkoistetaan, myös ajattelu.

Vierailija
91/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun murre.

Vierailija
92/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu auki tuijottaminen. Toisten ulkonäön/elämän pinnallinen arvostelu, joka kielii henkisen sivistyksen puutteesta, olkoon koulutus mikä hyvänsä. Itsensä ylentäminen alentamalla muita. 

Vierailija
93/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisuus:

Islamin usko sopiikin hyvin yksinkertaisille ihmisille, sillä kyseinen uskonto vastustaa omilla aivoilla ajattelemista. 

Islamilaisissa maissa ainoa toivo on diktatuuri, joka pitää sen älämölön kurissa. Juurikin kansalaisten yksinkertaisuuden takia pitää olla kovemmat raamit. Ihan kuten on koiria kahta erilaista: toisia voi pitää vapaalla, toisia ei. Ilman vahvaa diktatuuria kansa siellä riehuisi ja tappelisi kuka on se "boss" tappaen vääräuskoisia ja muodostaen terroristiryhmiä. 

Vierailija
94/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Minä olen luultavasti hieman yksinkertainen, kun olen niin sanotusti heikkolahjainen eli minun älykkyys on lievän kehitysvamman ja "normaalin älyn" välimaastossa. Ennen diagnoosi olisi ollut se heikkolahjaisuus, nykyään kai puhutaan laajasta kehityshäiriöstä. Mutta kun on epätasainen kykyprofiili, niin joissain asioissa olen normaalilla tasolla ja joissain asioissa lievän kehitysvamman tasolla. Vaikka minä itse en tykkää sanasta normaali eli vaikka "normaaliälyinen", sillä kuka muka loppujen lopuksi on normaali? Jokainen on varmasti jonkun toisen mielestä epänormaali.'

'Se on hyvä kysymys kuka on normaali. Mulla on kaksi kaveria joista toinen on maisteri ja toinen lievästi älyllisesti kehitysvammainen hoitaja, ja usein käytännön asioissa maisteri vaikuttaa paljon hassummalta kuin hoitaja, mutta taas kun puhutaan historiasta niin maisterin kanssa on mukava keskustella.'

🌸

Hienoa. Antakaamme arvo

uniikeille ystävillemme,

jotka elämäämme rikastuttavat.

🌸

Vierailija
95/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo kaiken vihervassarisaasta-propagandan.

Edelleen ei ole vihervassareita. Vihreät oikeistolaisia. 

Mihin tahansa propagandaan, yhtä lailla persuhöpinöihin uskova on naiivi.

Aivan yleisesti puhutaan vihervasemmistosta.

Vierailija
96/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plandemia-tiedemehun itseensä ottaminen. Mitä useammin niin sen yksinkertaisempi. Siis ihan käytännön tilanteissa havainnoidessakin.

Vierailija
97/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistymättömyys.

Eli koko tämä sivusto ja sen käyttäjät.

Vierailija
98/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat laumaeläimiä ja joukossa tyhmyys tiivistyy.

Eivät ole, et taida montaa naista tuntea.

Vierailija
99/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono yleistieto, kysyy joka asiasta kuin pieni lapsi, ei ymmärrä lukemaansa, puhuu monotonisesti.

Vierailija
100/176 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että "yksinkertainen" luulee toisen olevan täysin tyhmä ja käyttäytyy sen mukaisesti. ;)