Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt läks OP

Vierailija
24.03.2024 |

Huomenna vaihdan palkkatilin S-pankkiin, OP kautta olevat sijoitukset otin nyt maksuun (+19,8% tuotolla) ja vakuutukset siirrän Pohjolasta pois. 

Pitkä asiakkuus takana, mutta nyt se loppuu. Tämä on pienen ihmisen pieni protesti

Kommentit (268)

Vierailija
261/268 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Jo sen ( OP) pankkipalvelut on surkeita,

tietty aika, jolloin kassapalvelu onnistuu ja silloinkin järkyttävä ruuhka.

Vierailija
262/268 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska pankki toi op. Kannattaa vaihtaa s pankkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/268 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja henkivakuutukset markkinoiden surkeimmat.

Joo, on muuten tosi vaikea pankki asioida läheisen kuoleman jälkeen!

Ois kiva tietää, mikä pankki on helppo läheisen kuoleman jälkeen? Onko suosituksia kellään?

Vierailija
264/268 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainut. Jo sen ( OP) pankkipalvelut on surkeita,

tietty aika, jolloin kassapalvelu onnistuu ja silloinkin järkyttävä ruuhka.

Eikös kaikissa pankeissa ole sama?

Vierailija
265/268 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankin yli 40v asiakkuus ei merkkaa mitään, asiakaspalvelija on sanonut sen suoraan. Ei sillä ole enää nykyaikana merkitystä. No, ei sitten. Mutta jos yli 40v asiakkuuden aikana asiat on hoidettu ja korona-aikaan muutamaan lainanlyhennykseen on tullut viivettä, mutta nekin on hoidettu, niin olet mustalla listalla. Pankki pitää tärkeänä rikkaita asiakkaita, keskituloiset ovat vain asiakasmassaa, joitten määrällä voi kehua. 

Mielenkiintoista kuitenkin henkilökunnan bonukset ja syöttäminen, juottaminen ja avec-matkojen maksaminen, niihin tuhlataan ylenmäärin. 

Vaikka en merkkaa asiakkaana OP:lle, niin ei minua kiinnosta siellä pitää euroakaan. Nyt pitäisi vaan löytää korvaava pankki tilalle.

Vierailija
266/268 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju tuli eteen, kun etsin muiden kuraisia kokemuksia Osuuspankista. Olen pitänyt siellä kakkostiliä kymmenisen vuotta luottokorttitilinä ja "poisheittotilinä" kaikenlaisia pankkitunnuskirjautumisia varten, niin ei tarvitse sitä "oikeaa" pankkitiliä uhrata moiseen. Lisäksi olen aina ajatellut, että ei kaikkia munia yhteen koriin eikä pankkitilejä samoilta toimijoilta esim. palvelunestohyökkäyksen vuoksi.

Tänään tuli surkean asiakaspalvelun ja Osuuspankin jonnekin ysärille jumahtamisen vuoksi mitta täyteen. Käytän siis edelleen vanhanaikaisia paperisia tunnuksia (kaksivaiheinen tunnistus) tällä tilillä, ja tunnuslukukortti "kului loppuun". Olen muiden pankkien (Aktia, Nordea, Säästöpankki) kanssa tottunut siihen, että uudet luvut lähtevät automaattisesti käyttöön edellisen listan loputtua. Homma on toiminut ainakin 20 vuotta saumattomasti. OP:llä ei näköjään ole niin, vaan ovat edelleen jollain pimeällä ysärillä: uusi lista pitää aktivoida itse, tai käydä FYYSISESTI PANKISSA niin, että joku kassan työntekijä aktivoi sen. Tätä varten pitää vanhalta listalta olla ainakin kolme tai neljä tunnuslukua jäljellä.

Minä en tällaiseen aataminaikuiseen typeryyteen ole tottunut, vaan kuvittelin että Osuuspankki hoitaisi asiat normaalisti, meikäläisen asioinnin häiriintymättä. Eipä hoida, ja nyt vanha lukukortti loppui, eikä uutta (joka tuli pari viikkoa sitten postissa kotiin) enää saakaan "aktivoitua". Täältä landelta on vähän hankala lähteä pankkiin hoitamaan asioita fyysisesti - ja tosiaan, mobiiliversiota ei minulla tästä "kakkospankista" ole. Eikä tule. Ensinnäkin sen luominen nyt vaatisi ne aktivoidut tunnuslukulistat, ja toiseksi olen päättänyt lakkauttaa koko tilin ja kuolettaa luottokortin tämän vuoden loppuun mennessä. OP:n chatista oli yhtä paljon hyötyä kuin ämpärillisestä lämmintä räkää, ja puhelinpalvelu oli yhtä hyödytön. Parin viikon päästä pitäisi kotona olla TAAS uusi tunnuslukukortti, joka on tällä kertaa aktivoitu - tosin maksua vastaan. Osuuspankki imaisee 8 euroa siitä ilosta, että pääsen käyttämään omaa pankkitiliäni ja sillä olevia rahoja.

Tämän ketjun perusteella olisi pitänyt lakkauttaa OP:n tili jo vuosi sitten - näyttäisi olevan melkoisen ikävä toimija noin muutenkin.

Vierailija
267/268 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja henkivakuutukset markkinoiden surkeimmat.

Joo, on muuten tosi vaikea pankki asioida läheisen kuoleman jälkeen!

Ois kiva tietää, mikä pankki on helppo läheisen kuoleman jälkeen? Onko suosituksia kellään?

Nordea oli viitisentoista vuotta sitten yllättävän helppo ja nopea. 

Vierailija
268/268 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä asia, että asiakas joutuu vahvistamaan avainlukulistan. Tarkoittaa sitä, että asiakas samalla vahvistaa postissa tulleen listan saaduksi. Jos pankki vaihtaisi avainlukulistan ja lähettäisi sen sitten postitse asiakkaalle on siinä aikamoinen riski. Minusta posti on nykyään niin epäluotettava, että sen kautta pankki ei saisi lähettää mitään vähänkään tärkeää asiakirjaa, kuten pankkikortteja tai avainlukulistoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme