Äitini on syntynyt 60-luvulla, minä 90-luvulla
Äiti oli 20-vuotias kun synnyin. Itse olen lapseton nainen.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Äiti on syntynyt 40-luvulla. Ja itse 70-luvulla. Ei niiden alkupuolella. Ei lapsia.
Minun äiti on syntynyt 1940 ja minä 1971, esikoinen syntyi -92 eli täytin samalle vuodelle 21. Hämmästyttää aloitus että äiti olisi syntynyt 60- luvulla ja itse 90- luvulla ja jotenkin äiti onnistui olemaan 20 vuotias synnyttäessä. Jos äiti olisi syntynyt 1970 ja lapsi syntynyt 1990 onnistuisi.
Olen syntynyt 1964. Koulussa kyseltiin toisten äitien ikinä joskus.ekaluokalla. Olin ainoa jonka äiti oli yli 40. Muistan kyn yksi tyttö kysyi miksi sinun äiti on niin vanha.
Isäni isä syntyi 1800-luvulla, isäni 40- luvulla, minä synnyin 70-luvulla, lapseni 2000- luvulla...
Niin ne vuodet ja jopa vuosisadat vierivät.
Lasteni maailma on hurjan erilainen kuin isäni lapsuuden aikaan tai varsinkin isoisäni lapsuudessa.
T: nimim. Assburger
Vierailija kirjoitti:
Mä synnyin 90-luvulla ja äitini 50-luvulla. Äitini oli 19v kun synnyin. Omat lapseni ovat molemmat alle 3v ja synnytin heidät 16v ikäsenä.
Siis 15veenä paljaaltaan hässimään. Vai oliko raiskaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on syntynyt 40-luvulla. Ja itse 70-luvulla. Ei niiden alkupuolella. Ei lapsia.
Minun äiti on syntynyt 1940 ja minä 1971, esikoinen syntyi -92 eli täytin samalle vuodelle 21. Hämmästyttää aloitus että äiti olisi syntynyt 60- luvulla ja itse 90- luvulla ja jotenkin äiti onnistui olemaan 20 vuotias synnyttäessä. Jos äiti olisi syntynyt 1970 ja lapsi syntynyt 1990 onnistuisi.
Niin, jos AP:n äiti olisi syntynyt -69, olisi hän ollut 20-vuotias 1989.
Minun äiti syntynyt vuonna 1953 ja minä 1969.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitiä hävetti 60-luvulla olla raskaana 35-vuotiaana, kun oli mielestään jo liian vanha lasta saamaan siinä iässä. Nyt hänen lapselapsensa sai ensimmäisensä sen ikäisenä. Näin se maailma muuttuu.
60-luvulla syntyi itse asiassa paljon enemmän lapsia 40+ naisille, koska ehkäisy ei ollut samalla tasolla kuin nykyään. Se ensimmäinen lapsi tosin oli saatettu saada jo kaksikymppisenä.
Äitini syntyi 1961. Itse synnyin 2001.
Minä olin syntyessäni hyvin nuori mutta lienen nuoresta iästäni huolimatta ollut silloin kovasti päissäni kun en muista siitä yhtään mitään.
Minun äiti syntyi 66, minä 92, oma esikoinen 14, äidin kuopus 15.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äitiä hävetti 60-luvulla olla raskaana 35-vuotiaana, kun oli mielestään jo liian vanha lasta saamaan siinä iässä. Nyt hänen lapselapsensa sai ensimmäisensä sen ikäisenä. Näin se maailma muuttuu.
60-luvulla syntyi itse asiassa paljon enemmän lapsia 40+ naisille, koska ehkäisy ei ollut samalla tasolla kuin nykyään. Se ensimmäinen lapsi tosin oli saatettu saada jo kaksikymppisenä.
Eivätkä teinimorsiamet olleet ihan tavaton tapaus.
Joku tuli rippikoulun jälkeen raskaaksi, sai ensimmäisen lapsensa 16- vuotiaana, viimeisen viisikymppisenä.
Avioliiton alaikäraja oli naisilla alempi, 17v.
Presidentiltä saattoi anoa erilupaa nuorempikin, naapurin tyttö tuli 15- vuotiaana raskaaksi muytaman vuoden vanhemmalle hurmuripojalle, jolla oli auto ja kaikki...
Kun "vahinko" sitten sattui, pojan ankara isä(yhteisön ylimpään luokkaan kuuluva) pakotti pojan kosimaan tyttöä ja siten kantamaan vastuunsa.
Yhdessä olivat, kunnes kuolema erotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä iltatähtönen pantiin alulle ihan tarkoituksella, kun isän piti saada perintöprinssinsä kolmen epäonnistuneen harjoituskappaleen jälkeen...
Minä olen syntynyt 90-luvulla