Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä oikein teen, ettei ihan rahattomaksi jouduta??

Vierailija
24.03.2024 |

Pelottaa ensimmäistä kertaa tulevaisuus näiden leikkauksien vuoksi. As.tuki laskee ja ansiosidonnainen laskee, millä me kohta eletään? Teen keikkatöitä ilman pätevyyttä. Työttömyyspäiviltä olen saanut päivärahaa. Yleensä niitä työttömyyspäiviä on kuukaudessa ehkä viikon verran. Siltä ajalta en taida saada enää mitään tulevien leikkauksien vuoksi? 

Aikuiskoulutustuki lakkautetaan, joten eihän minulla ole mitään mahdollisuutta opiskellakaan, kun on lapsiakin elätettävänä. 

Mitä mahdollisuuksia tässä enää on, että voisi saada kunnon työn ja parempaa palkkaa? 

Yksi lapsista täyttää pian 18v. Lasketaanko hänen mahdolliset kesätyörahat mukaan asumistukeen? 

Tämä on aivan paskaa, että meidät pienituloiset ajetaan ihan ahdinkoon ja mennään Amerikan malliin, että on rikkaat ja rutiköyhät. Ja muka maailman onnellisin kansa! 

Minkäs minä sille voin, että tyhmänä nuorena opiskelin ammatin, jota ei käytännössä tänä päivänä enää ole. 

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin pelottaa tämä vuosi, vaikka jään loppuvuodesta eläkkeelle. Nytkin jo tosi tiukkaa, enkä ehkä työtä enää saa. Haen  2 paikkaa/kk. Jaksamista.

Vierailija
2/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikainen työ on sulle ainoa vaihtoehto. Alan vaihto ilman uusia opintoja? Mikä koulutus, minkä ikäinen olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta halvempaan asuntoon, leikkaa turhaa kulutusta. Auto ja einekset pois. Niin me muutkin selvitään.

4/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on EU joka ajaa autoa ja me istumme hiljaa matkustajina.Valitettavaa mutta tämä on vasta alkua kauheuksille. 

Vierailija
5/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppinen tilanne itsellä. Vaikea saada uutta kohtuupalkkaista työpaikkaa uudella alalla. Muuten menisin heti!!

Vierailija
6/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat toisen keikkatyön siihen rinnalle. Ne päivät mitkä olit ennen työttömänä, niin teet vaikka S-ryhmällä Alepoissa hyllyttämässä tavaroita. Se ei haittaa ettei sun koulutus osu juuri siihen.

Vierailija
7/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot siis tähän mennessä eläny huolettomasti ilman aikomusta opiskella uutta ammattia ja nyt vasta heräsit et alkaa olla myöhästä? 

Vierailija
8/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only Fans. Tissit törrölleen ja lakikirjaa lukemaan. Sillä lailla Kim Kardashiankin tienaa rahansa.

Vierailija
9/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin opiskelin laitoshuoltajaksi oppisopimuksella yli 30 vuotiaana. Peruspalkka on jo yli 2300e ja lisien kanssa melkein 3400e,tai kesällä varmaan on kun taas taas tulee korotukset. 

Vierailija
10/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin opiskelin laitoshuoltajaksi oppisopimuksella yli 30 vuotiaana. Peruspalkka on jo yli 2300e ja lisien kanssa melkein 3400e,tai kesällä varmaan on kun taas taas tulee korotukset. 

Höpöpuhetta tuo palkka. :D

Vierailija
11/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen palkkatyöstä tienaamasi euro (brutto) vähentää sinun työttömyysetuuttasi 0,5€/brutto. Eli kyllä sinä saat vielä työttömyysetuutta, jos sitä jää maksettavaksi, ja se riippuu sun palkasta. Jos teet yli 30h/viikko töitä, ei yleensä enää makseta työttömyysetuutta.

Vierailija
12/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliturvan leikkausten johdosta satoja tuhansia suomalaisia tippuu köyhyyteen, jollaista ei ole nähty kymmeniin vuosiin. Uutta on se, että myös osa-aikaista tai pienipalkkaista työtä tekevät ajetaan osaksi tätä hyväosaisten oikeistolaisten toivomaa kärsimysnäytelmää, jota on kiva katsella sivusta, sen minkä osakeindeksien seuraamiselta ehtii.

Vain pieni osa näistä kiusatuista köyhistä löytää itselleen parempipalkkaista työtä, osa ehkä ryhtyy myös yksinyrittäjiksi. Valtaosa kuitenkin kohtaa paitsi tuloköyhyyttä ennen pitkää myös muuta kasautuvaa huono-osaisuutta, jonka lasku tulee olemaan yhteiskunnalle erittäin kallis. 

Vierailija
13/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöpuhetta tuo palkka. :D

Höhö, niinhän sitä luulis. Höhö. Tammikuussa käteen jäi ilman ylitöitä 2800e. 

Vierailija
14/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saisi aikuiskoulutustukea,koska sinulla ei ole kokoaikatyötä.

Sen lopettaminen on kyllä hölmöä.

Vierailija
15/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lalalaa -maailmassa.

Vierailija
16/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-ooo, via dolorosa,  o-oooo kärsimysten tie 

Vierailija
17/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa mitä tämän vuoden jälkeen tapahtuu. Asioilla on tapana kertautua. Kun huono kierre alkaa siitä on vaikea päästä pois. Jos se ei ole tähänkään asti onnistunut, miten tulevaisuudessa.

Vierailija
18/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lalalaa -maailmassa.

No kyllä mä töissä lauleskenkin myös laa laa laa. 

Vierailija
19/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lalalaa -maailmassa.

Tarkistin juuri asian niin 2400 euroa peruspalkka. Valtiolla 2700 euroa. Tietoa kyllä saa eikä tarvitse tehdä itsestään tyhmää.

T.Eri

Vierailija
20/87 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olisi jos harkitsisi edes KERRAN elämässäsi kustantaa ITSE elämäsi.