Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi ajatella, ettei eläimillä ole sielua?

Vierailija
24.03.2024 |

Nehän on persoonia.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ajattele ihmisillä olevan sielua, niin outoahan se olisi ajatella jonkun koiran sellaisen omaavan. Ei mitään sen ihmeellisempää. 

Vierailija
22/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sieluun vasta kun näen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sielu on hihhulien keksimä asia. Siksi sellaista ei ole olemassa , ei ihmisillä eikä eläimillä.

Millä nimellä kutsut persoonallisuutta jota kutsutaan sieluksi psykologiassa?

Eikö persoonallisuutta voi kutsua persoonallisuudeksi? Vastaan itse, voi kutsua.

Persoonallisuus/minä/sielu ovat yleisiä käsitteitä jotka tarkoittavat samaa.

Vierailija
24/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on sielu, myös puilla ja kaikilla kasveilla, jopa kivellä on sielu. Planeetallamme on sielu ja kaikki pyrkivät kasvamaan ja kehittymään henkisellä matkallaan.

Ne jotka eivät tiedosta kaiken henkistä ulottuvuutta eivät ole vielä valmiita avautumaan korkeammalle tietoisuudelle, mutta heidän tulisi ottaa myös vastuuta sanomisistaan eikä lytätä kaikkea henkisyyteen liittyvää.

Taantuneet ihmiset eivät vapauta henkistä potentiaaliaan täysimääräisesti ja elävät vajavaista elämää. Henkinen kehitys on ilmaista ja antaa paljon enemmän kuin rahamiesten killuttimet. Mullakin oli killutinta, mutta kyllästyin ja aloin elää askeettisesti ja meditoiden. Olen onnellisempi kuin "menestyjänä". Oli Porchea, vesijettiä, omakotitaloa, trampoliinia ja muuta killutinta, mutta elämästä puuttui perustavanlaatuinen onnellisuus. Nyt voin hyvin. Lisäksi olen laihtunut 25 kiloa.

Vierailija
25/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomalaiskirjeestä 1776, Biblia:

-Sillä ME tiedämme, että JOKAINEN luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme.

----

Miksi tätä asiaa ei enää tiedetä?

Vierailija
26/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka on nähnyt suden tietää vastauksen. 

Vierailija
27/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käsitätte "sielullinen ihminen"?

Vierailija
28/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eläimillä, eikä ihmisillä.

Vierailija
29/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielu on hihhulien keksimä asia. Siksi sellaista ei ole olemassa , ei ihmisillä eikä eläimillä.

Terveisiä helvettiin. Ikuisuus on pitkä aika.

Vierailija
30/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka on nähnyt suden tietää vastauksen. 

Mielestäsi suden sielu?

Vierailija
31/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten susilauma ympäröi yhden ihmisen ,hän piti löytämällään kepillä laumaa poissa , kunnes sai puhelimalla aseellisia ihmisiä apuun, pelottavaa.Suomessa.

Vierailija
32/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa tämä vuoden 1776 Bibiasta.

Roomalaisille 8:18-23. Ellen väärin muista:

Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän ajan vaivat ole sen kunnian vertaa joka meille ilmoitetaan.

2. Sillä ikävä luontokappaleen ikävitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta.

3. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei omasta tahdostansa, vaan sen tähden joka on ne alle antanut

4.Toivossa, että  myös itse luontokappale pitää turmeuksen orjuudesta vapaaksi tuleman,

Jumalan lasten kunnian vapauteen.

5. Sillä me tiedämme, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän saakka meidän kanssamme.

6. Mutta eiväti ainoastaan ne, vaan myös itse me, joilla Hengen uutiset ovat, huokaamme itselämme

odottaissamme sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

Luontokappale tarkoittaa sivstyssanakirjan m

Hyvä raamatunkohta, mutta olisit käyttänyt jotain vähän tuoreempaa käännöstä. Tuosta m1776:sta ei ota tolkkua kuin joku kalevalantuntija. Jumalan kielenkäyttö ei ole jumiutunut tiettyyn raamatunkäännökseen. 

Vierailija
33/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ajattelee ettei ihmisilläkään ole.

Vierailija
34/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen näin:

1. Ruumis

2. Sielu l. psyyke, persoona, tunteet jne.

3. Henki

Henki ei minusta ole sama kuin psyyke.

Henki on kuolematon.

Vierailija
35/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä helvettiin. Ikuisuus on pitkä aika.

Itse asiassa ikuisuus ei ole minkäänlainen aika. Se on PYSYVÄ olotila. Ei se silti tee helvetístä vähemmän kauheaa. 

Vierailija
36/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käsitätte "sielullinen ihminen"?

Minulle tulee mieleen ihmisen ns. sielunelämä. Tunteet ym. maallinen sielunelämä.

Vierailija
37/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa tämä vuoden 1776 Bibiasta.

Roomalaisille 8:18-23. Ellen väärin muista:

Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän ajan vaivat ole sen kunnian vertaa joka meille ilmoitetaan.

2. Sillä ikävä luontokappaleen ikävitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta.

3. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei omasta tahdostansa, vaan sen tähden joka on ne alle antanut

4.Toivossa, että  myös itse luontokappale pitää turmeuksen orjuudesta vapaaksi tuleman,

Jumalan lasten kunnian vapauteen.

5. Sillä me tiedämme, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän saakka meidän kanssamme.

6. Mutta eiväti ainoastaan ne, vaan myös itse me, joilla Hengen uutiset ovat, huokaamme itselämme

odottaissamme sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

&nb

Valitsin Biblian 1776 käännöksen nimenomaan siksi, koska se on kaikkein tarkin ja yksityiskohtaisin.

Vertaa vaikka 30-luvin tai 90-luvun käännöksiin. Ne ovat kauniita, mutta eivät noin yksityiskohtaisia.

Vierailija
38/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

32/37

Kyllä sen ymmärtää.

Roomaaiskirje kirkastaa minun käsittääkseni koko Raamatun ja se on luettava kuten se on kirjoitettu, sanasta sanaan.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Eräs väitti, että aramean kielellä luontokappaleen ikävä olisi käännetty jotenkin jopa että kiihkeä odottaminen, ikävöiminen tms.

Vierailija
39/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä.

Roomalaiskirje kirkastaa koko Raamatun ja mitä siellä sanotaan luontokappaleista, siis eläimistä?

----

Itselleni se oli todellinen löytö. Aarre. Jos pääsen kirkkauden maahan, mitä luultavimmin kaikki edesmenneet lemmikkini odottavat minua siellä

Tämä on aivan suurenmoista!!! <3

Vierailija
40/41 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielukas ihminen on sellainen eteerinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi