Ällöttää - uusi tyttöystävä pesee kaikki pyykit 20 asteen pikapesussa
Olen ihmetellytkin tyttöystävän vaatteiden tunkkaista hajua ja lakanoiden erityisesti. Kysynyt lakanoista useamman kerran yökylässä ollessa, että pitäisikö lakanat vaihtaa, ja vastaus ollut että ihan eilen/tänään/toissapäivänä vaihdettu. Samoin pyyhkeet lähmäisiä, eivät kuivaa kunnolla ja tunkkaisen hajuisia. Eilen selvisi syy, eli tyttöystävä pesee kaikki pyykit 20 asteen ja 15 minuutin pikapesuohjelmalla, vaikka uudessa ja laadukkaassa, energiatehokkaassa pesukoneessa olisi vaikka mitä höyrytys- ja muita ohjelmia.
Eilen oli tyttöystävän luona, kun hän pesi pyykkiä ja silloin tuli tämä puheeksi. Kuulemma hänen vaatteet eivät ikinä ole niin likaisia, ettäkö tarvitsisi edes 30 asteen ja 30 minuutin seuraavaksi energiatehokkainta ohjelmaa.Mutta kun levitettiin pyykkejä, näin esim että alushousut oli ihan valkovuotoiset. En kehdannut sanoa niistä mitään, kun olin niin hämmentynyt. Pyyhkeistä ja lakanoista sen sijaan kysyin, että nehän pitäisi ainakin pestä 60 asteessa ainakin silloin tällöin, mutta vastaus oli sama, ettei hänellä ikinä mene niin likaiseksi.
En tajua, eikö tyttöystävä itse huomaa tekstiilien tunkkaista hajua ja ihan noita silmällä näkyviä erite- ja muita tahroja pyykkejä levitettäessä.
Kommentit (87)
Hyi, aika laittaa tyttö asiasta mankeliin, siis figuratiivisesti.
Itse en alkaisi haisulin kanssa olemaan. Tytön pitää tuoksua kukkasilta ja perhosilta.
Ei varmaan enää itse haista dunkkista.
Uskottava aloitus tuohon valkovuotoon asti, eli olikin vain provovuoto.
Sano vaan suoraan, että paskan- ja pillunhaju lähtee alusvaatteista vasta 60-asteessa!
Hyi yök. Lakanat, pyyhkeet ja alushousut 60 astetta. Etikkaa kannattaa käyttää, poistaa hajut ja desinfioi.
Itselle toi olisi syy suhteen lopettamiseen
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä edes ole. Mun miehellä on sama ongelma ja uskoo että tahrat ovat jämähtäneet pysyvästi kiinni, kun ei kerran koneessa lähde. Yhteenmuuton jälkeen oon ottanut itselleni vastuun myös hänen pyykeistään ja mikäli hän pesee niin heitän uudestaan koneeseen. Ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Joo siinä kusas ap. Pesepä pissapyykit hyvin!
Valkovuotoa voi olla aika mähnästä, eli sitä ei pelkällä pikaohjelmalla saa täysin irti vaatteesta. 20c:ssa ei mikään peseydy kunnolla tai pesuaine toimi, sama kuin huuhtelisi hanan alla.
Ap. Ajattelitko, että me tällä palstalla saisimme tyttöystäväsi muuttamaan tapojaan.
Miten sä olet edes alkanut olemaan pahanhajuisen ihmisen kanssa? Olethan sä sen hajun huomannut jo alusta asti.
Provotrollilla on ilmeisesti suu ommeltu kiinni, kun ei saa puhuttua mielikuvitustyttiksensä kanssa vaan satuilee täällä.
Miksi epäilette provoksi? Sanottakoon, että itse olen myös nainen ja todellakin tiedän, että valkovuoto ei lähde aina edes 40 pesuohjelmalla.
t. Ap
Vasta 60 asteen pesussa lähtevät pöpöt/tahrat yms pois vaatteista.
Otappa asia puheeksi tytön kanssa, sanot suoraan mm noista tahroista esim?
Luultavasti tyttö tosiaan on jotenkin turtunut vaatteiden jne hajuun, eikä itse edes tajua kuinka paskainen suoran sanottuna on?
Vierailija kirjoitti:
Miten sä olet edes alkanut olemaan pahanhajuisen ihmisen kanssa? Olethan sä sen hajun huomannut jo alusta asti.
Ei hän ole pistävän pahanhajuinen eikä muutoin hygieniaansa laiminlyövä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap. Ajattelitko, että me tällä palstalla saisimme tyttöystäväsi muuttamaan tapojaan.
En tietenkään. Kirjoitin tänne, kun en tästä kenenkään ystäväni kanssa halua avautua. Lisäksi kiinnostaa yleisesti, miten yleistä mahtaa olla pelkän pikaohjelman käyttö ja toki jos jollain on ollut omassa suhteessa samanlaisia kokemuksia, kiinnostaa kuulla. Kai tänne saa kirjoittaa myös ilman mitään motiivia saada toinen muuttamaan käytöstään. Ja kyllä, jossain vaiheessa varmaan otan hänen kanssaan tämän asian puheeksi, mutta kun uusi suhde ja vasta tosi vähän aikaa tunnettu, en yksinkertaisesti eilen kehdannut sanoa mitään.
ap
Todella monet kulkee likaisissa vaatteissa ja sama paita koko viikon töissä. Yök. Vaihdan kaikki vaatteet joka päivä lukuunottamatta päällystakkia.
Mikset huomauttanut tahroista. Luulen kyllä että aloitus on mielikuvituksen tuotetta.