Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heidi kertoo, miksi kahden opettajan perheessä ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen - paljastaa tulonsa ja menonsa

Vierailija
24.03.2024 |

Vielä pari vuotta sitten Heidi Hossi, 30, kävi lomamatkoilla, elokuvissa ja ulkona syömässä. Nyt tilanne on täysin toinen.

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010304029.html

Köyhät "työläiset"

Kommentit (1284)

Vierailija
241/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen opettaja ja nettopalkka n. 2300e/kk. Mulla on hyvin varaa pitää kahta koiraa, yhtä hevosta ja matkustella vuosittain, koska olen jättänyt lapset tekemättä. Elämä on valintoja 🤷🏼

aika noloa kehuskella lapsettomuudella

en arvosta enkä kunnioita

En tarvitse arvostustasi tai kunnioitustasi mihinkään. 

Vierailija
242/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhä tuo on kun ei edes kesämökkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.. Ihan omia valintoja jos pitää olla noin kallis auto/autot ja ruokakauppaan jos menee 1000 e, niin tosiaan sieltä ilmeisesti ostetaan ihan mitä mieli tekee. 

Halvempi auto tilalle ja ruokaan budjetti. 

Säästyy varmasti jotain 300 e ainakin. 

Itselle jää käteen 2000 e ja asunnon kulut minullakin noussut 1100 euroon. Eli kaikkeen muuhun jää 900 e minulle ja lapselle. Laskin, että jos pidän budjettia, niin tuosta pitäisi jäädä säästöön 200 e kuussa. Ostan kuitrnkin vaatteita ja myös turhaa, joten kaikki menee. Toki lapsen harrastus muös maksaa. Minä sentään voin myöntää, ettö ostan myös turhaa toisin ku nämä jotka valittaa yli 4000 e tuloilla, ettei jää rahaa minhinkään. 

Sinua kannustaisin pitämään yksittäisiä säästökuukausia, eli yhden palkkakauden ajan ostat edullista ruokaa, et tee heräteostoksia ja ostat muutenkin vain tarpeellista vertaillen hintoja. Saat useamman satasen säästöön. Seuraavassa kuussa voit taas elellä vähän vapaammin ja jossain vaiheessa taas pitää säästökuukauden. Noin saa kerrytettyä puskuria ilman kummempaa hampaiden kiristelyä (tai siis, voihan sinulla toki olla säästöjä jo vaikka kuinka paljon). 

Vierailija
244/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen opettaja ja nettopalkka n. 2300e/kk. Mulla on hyvin varaa pitää kahta koiraa, yhtä hevosta ja matkustella vuosittain, koska olen jättänyt lapset tekemättä. Elämä on valintoja 🤷🏼

tunteisiin kuitenkin meni

Vierailija
245/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeita luusereita kun ei ole kesämökkiä, moottorivenettä, mönkijää ja huvilaa Espanjassa.

Vierailija
246/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä mene kenelläkään tunteisiin. No ehkä sinulla.

Vierailija
247/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonni ruokaaan kuukaudessa, mitä ne syö?

Kaviaaria?

Kyllä meilläkin menee yli 1000e kuukaudessa kauppaan, toki mukana on pesuaineet, paperit ym. sen ruoan lisäksi. Kaikesta ostetaan halvinta mahdollista merkkiä ja herkut jätetään kaupan hyllyille, ruoat tehdään alusta asti itse eli ei käytetä eineksiä tai puolivalmisteita, mutta silti tekee tiukkaa. Meillä 2 aikuista ja 2 lasta.

Vierailija
248/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aika yksin kertaista porukkaa täällä jos kuvittelevat opettajan ruokailua ilmaiseksi

- Se ei maksa kuten nomraali työpaikkalounas ja kun ei ole valvontavuoroa, syö eväitä ja tässähän vain toinen vanhempi edes on töissä

Ei tietenkään voi maksaa yhtä paljon kun ruoka on kouluruokaa.

Itse olen ollut koulun keittiöllä työssä ja jokainen maksaa sielläkin ateriamaksun.

Vierailija
249/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkeita luusereita kun ei ole kesämökkiä, moottorivenettä, mönkijää ja huvilaa Espanjassa.

Suomessahan pidetään suurenakin saavutuksena kun varaa ostaa paskainen rivarinpätkä Kirkkonummessa.

Vierailija
250/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kommenttiin vastaaminen nykyään sama asia kuin tunteisiin meneminen? Eihän logiikallasi silloin voi keskustella lainkaan eriävän mielepiteen omaavan ihmisen kanssa?

Vierailija
251/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän se just pitäis tajuta, että keskituloisena palkansaajana et voi saada kaikkea. Jos olet rikas yrittäjä niin ehkä sitten voit. Mutta silloin ei välttis ole aikaa harrastaa ja matkustaa vaikka rahaa riittäisi. 😄

Vierailija
252/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaviaaria?

Kyllä meilläkin menee yli 1000e kuukaudessa kauppaan, toki mukana on pesuaineet, paperit ym. sen ruoan lisäksi. Kaikesta ostetaan halvinta mahdollista merkkiä ja herkut jätetään kaupan hyllyille, ruoat tehdään alusta asti itse eli ei käytetä eineksiä tai puolivalmisteita, mutta silti tekee tiukkaa. Meillä 2 aikuista ja 2 lasta.

Meillä on kaksi aikuista ja kaksi teiniä ja kuukauden ruokakulut 600 euroa.

Tässä Heidin perheessä se kaksivuotias saa arkisin suurimman osan ruoastaan päiväkodissa, eikä kolmevuotias syö mitään muuta vielä kuin tissiä, joten tonni kuussa heiltä on ihan jäätävä summa.

Vierailija
253/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee ruokaan kahden teinin kanssa 600 euroa kuussa joten kyllä heidän siinä pitäisi pystyä pihistämään. Varsinkin kun opettajathan syö kouluruokaa päivisin.

Ei kyllä mene puolta kiloa kasviksia/naama ja laadukasta proteiinia. Meillä 4 henkinen urheileva perhe ja itse tehdään kaikki ruoat. 1000 euroa ei riitä mitenkään. 

Vierailija
254/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voit miettiä miten paljon korkeampi elintaso miehen myötä sinullakin olisi

Vierailija
255/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas typerä avautuminen.  Lisäksi osaksi täyttä  puppua. Eikö heillä on muuta vakuutusta kuin autovakuutus. ? Kotivakuutus? Sairasvakuutukset  jne. Autokulut ovat aivan liian isot. Auto vaihtoon, halvempaan.   Ja ruokakuluissa pystyy tosiaan säästään helposti , eikä tuo sähkölasku voi edes pitää paikkaansa...

Vierailija
256/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaviaaria?

Meillä on kaksi aikuista ja kaksi teiniä ja kuukauden ruokakulut 600 euroa.

Tässä Heidin perheessä se kaksivuotias saa arkisin suurimman osan ruoastaan päiväkodissa, eikä kolmevuotias syö mitään muuta vielä kuin tissiä, joten tonni kuussa heiltä on ihan jäätävä summa.

Mitähän he syövät, kaviaaria kultahipuilla ja jälkiruoaksi sisäfilettä? 

Vierailija
257/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajillahan on noin 12 viikkoa lomaa vuoden aikana. Muilla työssäkäyvillä 5 viikkoa. Voisivat tehdä sivutyötä 7 viikkoa vuodessa ja siltikin olisi normilomat. Ja heillä on lyhyet työpäivät, joten joskus voisi mennä illallakin duuniin. Turha selittää, että opettajat tekevät töitä kaiket illat. Eivät tee, tiedän, kun suvussa on paljon opettajia. Eiköhän siinä jonkinlaiset matkarahat tienaisi.

Vierailija
258/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveellistä paskaruokaa syövät ne lapsiperheet joilla alle 1000 e/kk kauppakulut, tai sitten valehdellaan.

Vierailija
259/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voit miettiä miten paljon korkeampi elintaso miehen myötä sinullakin olisi

Mulla on mies 🙊

Vierailija
260/1284 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan pidetään suurenakin saavutuksena kun varaa ostaa paskainen rivarinpätkä Kirkkonummessa.

Sama se on kaikkialla maailmassa..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi