Punttisalilla kävijät! Onko salilla joku "laite" sellainen josta voisi saada selkään pituussuunnassa noin 20cm pitkän terävän haavan?
Tää nyt voi kuulostaa oudolta. Mutta miehellä on ollut nyt muutama kerta selässä tuollainen pitkä pystysuunnassa oleva pintaviilto/haava. Kysyin mistä jäljet syntyneet. Sanoi että ei tiedä, mutta voisi luulla että salilta jostain laitteesta. Kysymys kuuluukin, onko salilla joku laite mikä voi tehdä selkään noin pitkät viiltojäljet. Itse en salilla käy, enkä osaa arvioida voisiko asia olla näin miten mies asian nyt esittää.
Kommentit (51)
Salilla sattuu haavereita. Voinut laittaa levypainoa telineeseen ja selkä raapaissu takana olevaan telineeseen tai laitteeseen. Monella kuntosalilla laitteet niin lähekkäin, että pitää katsoa kokoajan ympärilleen ettei törmäile niihin.
Tuota rekennekynsi teoriaa olen itsekkin pohtinut ja epäillyt. Sali jossa mies käy on tilava ja kaikki laitteet uusia. Ei myösäkään treenaa ilman paitaa.
AP
No ei tule salilta tuollaisia ja kyllähän sen nyt huomaisi välittömästi jos niin kävisi.
1/5
Kysy asiaa suoraan. Raapiiko uusi villikissa?
Se voi tulla kun selkä kutiaa ja raapii selkää. Voi tulla vaikka paidasta kun makaa. Riippuu kuinka pitkään pysyy ja vuotaako verta. Aina ei itse edes huomaa verta ennen kuin sitä verta on ovenkahvoissa tai seinissä. Puhun nyt pintahaavasta enkä puukotushaavasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sen laitteen nimi on rakennekynsi.
Joo, on tainnut uuden PT:n kanssa olla parijumppaa!
Et selvästi ilmoittanut voiko sulkea pois internal bleeding.
Epäilyttävää tuo ettei tiedä ja "voisi luulla" -sanojen käyttö. Kuulostaa että varmuudella on tuntenut sen hetken milloin on tullut ja silloin olisi varma että on tullut salilla eikä epäröisi tuolla tavoin.
Tuskin tulee haava ilman jälkeä paidassa.
Salilla voi tulla huonolla tuurilla myös selkään viilto jos osuu sopivasti sellaiseen. Se ei ole kuitenkaan mitenkään tyypillinen eikä todennäköinen onnettomuus salilla, vaan todennäköisempää olisi esimerkiksi pikku mustelma, ja jossain muualla kun selässä.
Jos joku osuu selkään niin kovaa että osumasta jää kerralla toista kymmentä senttiä pitkä näkyvä viilto, niin silloin se osuma yleensä myös sattuu sen verran että siitä välittää ja että kysyttäessä muistaa sekä osaa kertoa tasan mikä siihen osui. Liikunnassa voi helposti tulla pikku mustelma josta ei välitä eikä osaa jälkikäteen kertoa mistä sen sai, mutta ei normaalisti tuollaista viiltoa.
Se että saisi salilla kaksi kertaa tuollaisen viillon eikä kummallakaan kerralla edes tiedä miten se tuli ei kuulosta uskottavalta.
No ei kyllä tule mitään mieleen. Ainakaan jos käyttää niitä laitteita normaalilla tavalla
Luulisi että muistaisi jos tuollaisen on saanut jostain.
Tulee ainakin David Spank Bench 2000 laitteesta.
Riippuu salista, epäilyttävältähän toi kuulostaa. Tosin mulla (nainen) oli joskus noin 10cm naarmuja selässä, useita ja toistuvasti. Yritettiin silloisen miehen kanssa sitä selvittää, että oliko hällä joku kynsi murtunut ja rapsutellut mun selän vahingossa naarmuille. Ei keksitty mistä ne tulivat, eivät sattuneet tullessa eikä selässä olleessaan, itse en niiden olemassaoloa huomannut.
Onko paidassa verta myös? Jos on pieni naarmu, niin miksi on sellainen tullut, jos on ollut paita suojaamassa ihoa.
Entä miksi joku raapisi toisen selkään yhden viillon?
Vierailija kirjoitti:
Salilla sattuu haavereita. Voinut laittaa levypainoa telineeseen ja selkä raapaissu takana olevaan telineeseen tai laitteeseen. Monella kuntosalilla laitteet niin lähekkäin, että pitää katsoa kokoajan ympärilleen ettei törmäile niihin.
Juuri tuollainen tilanne tuli minullekin mieleen, että kyykystä ylös noustessa on voinut osua johonkin takana olevaan, teräväkulmaiseen metalliin. Muuten itse laitteet, oikein käytettynä tuskin aiheuttavat haavoja.
Mies käynyt salilla 30 vuotta yli... Itse en usko tuota haaverin tapahtuneen salilla. Luonteeltaan tarkka ja ennakoiva, varmistaa ettei vahinkoja salilla satu.
Noh. Tylsä tilanne. Kieltää petoksen näiden naarmujen osalta. Nyt muutama viikko sitten jäänyt kiinni pettämisestä. Vakuttaa että vain tämä 1 kerta ja ei liity mitenkään selän naarmuihin. Mutta epäilen.....
Ap
Eipä siellä oikeastaan noin voi käydä.
Voi v...u nyt taas, jos selkää raavitaan, niin ei siitä yhtä 'viiltoa' eli jälkeä tule. Mustasukkaisuus on sairaus pahimmasta päästä ja on pitkäkestoista henkistä väkivaltaa. Mene hoitoon ja pian.
Kyllä, sen laitteen nimi on rakennekynsi.