Naisille suositellaan itsepuolustukseksi usein potkua munille
Mietin vaan, ettei kunnon osuman antaminen munille tositilanteessa ole todennäköisesti kovin helppoa. Muutenhan maailmassa olisi paljon vähemmän tilanteita, joissa mies väkivaltaisesti alistaa naista.
Kommentit (387)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse jakaa tuollaisia videoita täällä.
Normi brassijutsun alkeet.
Toimii mma:ssa. Ongelmana on että väärä sukupuoli markkinoi tekniikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse jakaa tuollaisia videoita täällä.
Pitäisi olla sama video missä naiset laitetaan kokeilemaan tekniikoita 90 kg miestä vastaan. Perus sikaniska kaljamaha vääntäisi noi naiset solmuun mennen tullen. Ei tuollaiset "tartun napakasti ranteesta kiinni ja väännän käden selän taakse" jutut toimisi alkuunkaan!
Mutta käytännössä vastatekniikat irtaantumiseen toimivat silti, koska ne perustuu vipuvarteen. Eli nainen pääsisi irti 90kg miehen ranneotteista.
Nuo nyt vain toimivat fysiikan lakien mukaisesti, vaikka kuinka haluaisi että kevyempi nainen ei saisi toimimaan. Vastatekniikka toimii tekniikkaan aina tietyllä rintamalla.
Vaikka kyseinen tekniikka on vedetty loppuun hienoksi lukoksi tai kuristukseksi, niin se selittää myös perustason irtaantumisen. Jing jang tason filosofian.
Video on todella hyväntason juttua, vaikka esittäjät ei välttämättä ole mitään atleetteja. Teoriassa ne ovat todella toimivia monella tasolla.
Vierailija kirjoitti:Sattuu kyllä, mutta ei se tilanne pääty siihen. -ap
No sun elimistöhän siitä päättää ensisijaisesti kun valot sammuu. Sellainen hermotärsky voi johtaa pimennykseen.
Mitäs annoit kokemattoman naisen lyödä käkättimeen täydellä teholla kovalla itsevarmuudellasi :D ?
Vierailija kirjoitti:
9/10 naisesta ei osaa lyödä se käden suoritus on työnnön ja heiton välimalli.
Suurin osa ihmisistä ei opi lyömään koskaan edes ne, jotka luulee osaavansa.
Todennäköisesti myös sinä et osaa lyödä. Naisen tilalle laittaisin ihmisen sanana.
Vierailija kirjoitti:
Tässä mustanvyön karatenainen vs mies jolla ei kamppailulajitaustaa.
Miehelle kun ois editoinut kärpäslätkän käteen, sellainen läpsyttely kuului kokoajan 😂
Kyllä minä potkaisisin naistakin haaroväliin ja löisin nyrkillä kurkkuun, jos tilanne tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Sattuu kyllä, mutta ei se tilanne pääty siihen. -ap
No sun elimistöhän siitä päättää ensisijaisesti kun valot sammuu. Sellainen hermotärsky voi johtaa pimennykseen.
Mitäs annoit kokemattoman naisen lyödä käkättimeen täydellä teholla kovalla itsevarmuudellasi :D ?
Tällainen tilanne oli joskus käräjillä. Baari-illan jälkeen joku mies elvisteli kadulla ja pyysi jotain random naista lyömään häntä nyrkillä naamaan. Nainen löi ja humalainen mies kaatui selälleen katuun, löi päänsä ja sai jonkinlaisen aivovamman. Siitä sitten taisteltiin käräjillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Tulee valtavat korvausvaatimukset mikäli olet normaali työssäkäyvä ihminen. Rahattomalle elämänkoululaiselle se ei ole niikään ongelma koska eivät maksa muutenkaan.
Jokainen tilanne käydään yksityiskohtaisesti läpi oikeudessa. Joten olet väärässä. Ei välttämättä tule edes korvauksia.
varmasti tulee, jos toinen vammautuu pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus todistin kaupungilla illanvietossa kun nainen yritti potkaista jotain päätä aukonutta lökäpöksyä haaroväliin. Mitään ei tapahtunut kun sen tyypin housut oli niin alhaalla. Sen jälkeen mies pyyhkäisi sen naisen katuun ja alkoi tämän päällä hakkaamaan tätä nyrkein. Taju lähti ennekuin sivulliset sai ajattua hyökkääjän pois. Nenä murskana ja silmä muurautui umpeen, sai myös ilmeisesti aivotärähdyksen.
Sellaisessa uhkaavassa tilanteessa ei todellakaan kannata puolustautua väkivaltaisesti vaan pyrkiä poistumaan tai alkaa vaikka kirkumaan niin kovaa kuin suusta lähtee.
Käsittämättömän monella naisella puuttuu itsesuojeluvaisto ihan täysin. Todella naiivia. Tavallinen nainen on ihan rätti isompansa käsissä vaikka olisi kuinka vahva ja nopea. Jos nyt joku kr av ma ga on keskimääräistä paremmin hallussa, tilanne on varmaan eri.
Mistä se johtuu että niin moni kuvittelee pystyvänsä tositilanteessa lamauttamaan hyökkääjän? Tai luulevat että he ovat pelottavia potkaistessaan (yrittäessään potkaista, koska se on niin ennalta arvattavaa) vyön alle?Ehkä kokemusta vain poikaystävistä, jotka varovat satunnaisissa painitilanteissa tai eivät raaski lyödä takaisin?
Tietysti itseään saa ja pitää puolustaa, en vaan ymmärrä tahallista provosoimista. On ikävää että jotkut joutuvat oppimaan kantapään kautta sen ettei ne omat oikeudet merkitse mitään sille vastapuolelle, hyökkääjälle. Ihan kuten ei-sana ei välttämättä kiinnosta satunnaista kapakkatuttavuutta hänen kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma ohjaaja sanoi ensimmäisellä kurssilla, että paras itsepuolustus on nopeat jalat, pois lähtö tilanteista. Tarkoitus on se, että ei ikinä edes joudu tilanteeseen jossa pitää käyttää väkivaltaa. Nopeat jalat ja käyttää älyä, sillä pääsee jo pitkälle. Joku munien potkiminen on Hollywood-elokuvien vitsi/hassuttelu juttuja, ei niiden mukaan kannata kenenkään mennä. Vaikka olen hyväkuntoinen iso mies, pyrin välttämään väkivaltatilanteita viimeiseen asti, koska siinä on aina riski että joku loukkantuu vakavasti, enkä usko että se olen välttämättä minä.
Nyt alkaa tuntua siltä, että paikalla voisi olla vaikka mustan vyön judoka.
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa kyllä käytännössä ei. Ihminen rupeaa helposti epäröimään. Mä olen tosiaan pyörinyt ip ja kamppailu urheilu piireissä 25v. Suurin ongelma monilla on se armo ja pelko mitä tapahtuu jos oikeasti puolustaa itseään.
Toinen ongelma on se ettei ihmiset koe tilanteita eikä tiedä miten keho reagoi tulee ns jähmettymisiä.
Jähmettyminen on osa puolustautumista. Luontainen kyky kuten silmitön raivo jonka jälkeen ei muista mitä tuli tehtyä mutta kahdeksan miestä makaa tajuttomana lattialla odotellen ensiapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyökää myös nyrkillä suoraan kurkkuun. Lyökää aataminomena murskaksi.
Tavallinen nainen voi vapaasti lyödä isokokoista mistä mistä suunnasta tahansa haluamallaa tyylillä ja erittäin todennäköksesti sillä ei kovin merkittävää vaikutusta ole.
Tästä olisi hauska nähdä youtube video hyvällä musiikilla höystettynä.
Varamasti löytyisi lyöjiä riviksi asti. En ole samaa mieltä kanssasi.
Lyönti on sellainen tekniikkana että pienikin tökkäisy esimerkiksi laudankappaleella aiheuttaa pään alueelle tuskaa ja shokin tai kyynärpäällä.
Toki. Jos oletat, että kyseessä on päällekarkaustilanne, todennäköisempää on ettet ehdi etkä yletä. Jos ehdit ja yletät, onnistut viimeistään siinä vaiheessa ärsyttämään tarpeeksi.
Sivusta, eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle kun ois editoinut kärpäslätkän käteen, sellainen läpsyttely kuului kokoajan 😂
Nainen voitti puhtaasti tuon miehen. Suht lihaksikaskin oli. Painoeroa oli 20kg ainakin.
Naiselle olisi ollut munille potkujen mahdollisuuksia vaikka kuinka, mutta säännöt ei sallineet sitä. Myös heti ensimmälellä osumalla olisi osunut silmiin sormilla. Tosi nopea kuten karatekat on ja tappavakin näytti olevan. Ihan 3kk treenillä naisen lyönnit olisi saanut tuhovoimaisemmaksi, kun pistekarate ottelun kontakti olisi vaihtanut täyteen kontaktiin.
Tuolla nopeudella lyönti silmäänkin olisi sellaisenaan jo lamaannuttanut tuon miehen.
Hyvä esimerkki ja video siitä miten isompi mies ei pärjää naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä potkaisisin naistakin haaroväliin ja löisin nyrkillä kurkkuun, jos tilanne tulisi.
Minä tyytyisin väistelemään iskuja kunnes vastapuoli väsyisi.
Olen sen verran kokenut kamppailija että leikittelisin vain. Hyvää väistely/blokkailu treeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Tulee valtavat korvausvaatimukset mikäli olet normaali työssäkäyvä ihminen. Rahattomalle elämänkoululaiselle se ei ole niikään ongelma koska eivät maksa muutenkaan.
Jokainen tilanne käydään yksityiskohtaisesti läpi oikeudessa. Joten olet väärässä. Ei välttämättä tule edes korvauksia.
varmasti tulee, jos toinen vammautuu pysyvästi.
Suomessa ei vältämättä tule.
Vierailija kirjoitti:Käsittämättömän monella naisella puuttuu itsesuojeluvaisto ihan täysin.
Ai. Mun mielestä enemmistöllä ihmisistä yleensä ja erityisesti naisilla itsesuojeluvaisto on täydellisesti hallussa.
Voi olla että sun paikkakunnalla on asiat eri tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies huitoo kuin hyttysiä ja silti ylivertainen naista vastaan.
Kaikki kokeneet kamppailijat näkee että nainen vie tota miestä kymppi nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9/10 naisesta ei osaa lyödä se käden suoritus on työnnön ja heiton välimalli.
Suurin osa ihmisistä ei opi lyömään koskaan edes ne, jotka luulee osaavansa.
Todennäköisesti myös sinä et osaa lyödä. Naisen tilalle laittaisin ihmisen sanana.
Kyllä lähestulkoon jokainen oppii jollain tasolla lyömään. Miehet yleensä huomattavan paljon helpommin johtunee siitä että ovat urheilullisesti aktiivisempia nuorena.
Kyl mä luulen että osaan lyödä en mä muuten sitä opettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vähimmällä pääsee kun yrittää miellyttää sitä kimppuun käviää eikä ala leikkiä mitään taistelulajeja.
Miellyttää ensin sopivalle etäisyydelle ja iskee naskalilla maksaan ja vääntää jokaiseen ilmansuuntaan.
Yksi hyvä esimerkki tosta yllättävistä tilanteista. Eräs mm tason kilpa thainyrkkeilijä tappoi ihmisen IP tilanteessa Ruotsissa. Miten?
Kuristamalla ilman yhtään kokemusta ns kuristus lajeista. Hän ei pärjännyt lyömällä koska adrenaliini sotki kropan.