Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisille suositellaan itsepuolustukseksi usein potkua munille

Vierailija
23.03.2024 |

Mietin vaan, ettei kunnon osuman antaminen munille tositilanteessa ole todennäköisesti kovin helppoa. Muutenhan maailmassa olisi paljon vähemmän tilanteita, joissa mies väkivaltaisesti alistaa naista.

Kommentit (387)

Vierailija
241/387 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä mustanvyön karatenainen vs mies jolla ei kamppailulajitaustaa.

Miehelle kun ois editoinut kärpäslätkän käteen, sellainen läpsyttely kuului kokoajan 😂

Nainen voitti puhtaasti tuon miehen. Suht lihaksikaskin oli. Painoeroa oli 20kg ainakin.

Naiselle olisi ollut munille potkujen mahdollisuuksia vaikka kuinka, mutta säännöt ei sallineet sitä. Myös heti ensimmälellä osumalla olisi osunut silmiin sormilla. Tosi nopea kuten karatekat on ja tappavakin näytti olevan. Ihan 3kk treenillä naisen lyönnit olisi saanut tuhovoimaisemmaksi, kun pistekarate ottelun kontakti olisi vaihtanut täyteen kontaktiin.

Tuolla nopeudella lyönti silmäänkin olisi sellaisenaan jo lamaannuttanut tuon miehen.

Hyvä esimerkki ja video siitä miten isom

Tohon kun olis laittanut 2v harrastaneet miehen naisen tilalle. Toi video olisi kestänyt 5sec ja ukko olisi ollut tajuton. 

Hyvä esimerkki että poikkeuksellisen paljon treenannut nainen voi just ja just pärjää miehelle joka ei ole treenannut. Eikä yritä satuttaa häntä. Mies löi avokämmenellä.

Vierailija
242/387 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, että halutaanko aiheuttaa näkyviä vammoja todisteeksi vai ei.

Palleaan isku polvella on tehokas ja siitä ei jää samalla tavalla jälkiä. Jos haluaa jättää jäljet ja aiheuttaa kovaa kipua, silmät.

Kyllä naisten tapa raapia ja repiä on myös hyvä tapa jättää itseensä jälkiä todisteeksi hyökkäävästä henkilöstä. Sitten vaan pitää mennä vielä näyttämään ne todisteeksi esim. kynsien välistä.

Sanoisin täällä kommentoijalle, että suurinosa raiskauksista tapahtuu tutun henkilön painostuksesta, jolloin useimmat naiset vain toivovat tilanteen olevan pian ohi. Jos kyse on tuntemattomasta henkilöstä, uhri usein jähmettyy pelosta, koska useimmiten mies on kookkaampi kuin nainen. Tällöin miehen läsnäolo vaikuttaa siihen, että itseään suojellaakseen nainen ei laita vastaan tai iso kokoisen henkilön painautuessa itseensä edes kykene siihen.

Iso kirjo tapauksia mahtuu tämän syytteen alle.<

Mä jähmetyn pelosta jo, kun pienikokoinen nainen sivaltaa vaarallisella äänensävyllä uhkaavasti. Sehän sen tarkoituskin on, saada toinen pelkäämään niin, ettei uskalla edes hengittää.

V-tuttaa vain se, että ne pääsevät aina kuin koira veräjästä, nuo kiusaajat. Jos minä alkaisin paniikissa puolustautua, niin minä olisin se, joka saisi syytteen ja tuomion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/387 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus todistin kaupungilla illanvietossa kun nainen yritti potkaista jotain päätä aukonutta lökäpöksyä haaroväliin. Mitään ei tapahtunut kun sen tyypin housut oli niin alhaalla. Sen jälkeen mies pyyhkäisi sen naisen katuun ja alkoi tämän päällä hakkaamaan tätä nyrkein. Taju lähti ennekuin sivulliset sai ajattua hyökkääjän pois. Nenä murskana ja silmä muurautui umpeen, sai myös ilmeisesti aivotärähdyksen.

Sellaisessa uhkaavassa tilanteessa ei todellakaan kannata puolustautua väkivaltaisesti vaan pyrkiä poistumaan tai alkaa vaikka kirkumaan niin kovaa kuin suusta lähtee.

Käsittämättömän monella naisella puuttuu itsesuojeluvaisto ihan täysin. Todella naiivia. Tavallinen nainen on ihan rätti isompansa käsissä vaikka olisi kuinka vahva ja nopea. Jos nyt joku kr av ma ga on keskimääräistä paremmin hallussa, tilanne on varmaan eri.

Mistä se johtuu

En tiedä mistä johtuu vai siitå ettei naisille olla rehellisiä. Ex muija harrasti brassi jujutsua. Hirveesti sai kehuja treeneissä ja kävi pokkaamassa jonku palkinnonkin.

Monta kertaa painittiin ja annoin hänen aina lukottaa mut. (En ole ihan nolla taustainen oon alkeiskurssin käyny parissa lajissa ja kaverien kanssa paininut).

Kerran sit oli vähän hermo pinnassa ja muijakin ärsytti. Halus painia ja ärsyttämällä ärsytti.  Ei toiminutkaan enää yksikään lukko, ei saanutkaan enää mua taputtamaan. Makasin hänen päällä ja pörrötin hänen hiuksia ku pikkulapsille tehdään.

Suuttu ihan hitosti kun tajus et en oo ikinä ollut lähelläkään tosissaan.

Vierailija
244/387 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9/10 naisesta ei osaa lyödä se käden suoritus on työnnön ja heiton välimalli.

Suurin osa ihmisistä ei opi lyömään koskaan edes ne, jotka luulee osaavansa. 

Todennäköisesti myös sinä et osaa lyödä. Naisen tilalle laittaisin ihmisen sanana.

Kyllä lähestulkoon jokainen oppii jollain tasolla lyömään.  Miehet yleensä huomattavan paljon helpommin johtunee siitä että ovat urheilullisesti aktiivisempia nuorena.

Kyl mä luulen että osaan lyödä en mä muuten sitä opettaisi.

Mä en osaa lyödä ja se onkin ongelma, jos joskus tulee tilanne, että päädyn lyömään. Saatan nimittäin lyödä aivan liian lujaa ja väärään kohtaan niin, että vauriot ovat tarkoitettua suuremmat.

Vierailija
245/387 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä väkivaltaisia naisia. Mutta niinhän ne sanoo, että suomalaiset naiset ovat väkivaltaisempia kuin korealaiset, kiinalaiset, japanilaiset, thaimaalaiset tai vietnamilaiset naiset. Suomalaiset naiset ovat ainakin Euroopan väkivaltaisimpia.

Vierailija
246/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti myös sinä et osaa lyödä. Naisen tilalle laittaisin ihmisen sanana.

Kyllä lähestulkoon jokainen oppii jollain tasolla lyömään.  Miehet yleensä huomattavan paljon helpommin johtunee siitä että ovat urheilullisesti aktiivisempia nuorena.

Mä en osaa lyödä ja se onkin ongelma, jos joskus tulee tilanne, että päädyn lyömään. Saatan nimittäin lyödä aivan liian lujaa ja väärään kohtaan niin, että vauriot ovat t

Mistä sä päättelet että pystyisit lyömään aivan liian lujaa?  Joillakin ihmisillä on kyky lyödä luontaisesti kovaa mutta tää on erittäin harvinaista.

Vierailija
247/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NIin. Ainahan näissä sitä suositellaan yhtä sun toista uhreille ja potentiaalisille uhreille. Ei koskaan mitään tekijöille tai tuleville sellaisille, millä saisi koko tilanteen estettyä.

Perusoletuksena on ihmisten lainkuuliaisuus, mutta jos toinen ei aio lakia noudattaa, niin mitä ohjeita antaisi olettaen rikollisen niitä noudattavan? 

Vierailija
248/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kerran ihan pelastin itseni kunnon haarovälipotkulla tositilanteessa. Tuntematon mies änki itsensä samaan vessakoppiin kanssani ja asettui minun ja oven väliin ja hommat loppui siihen potkuun ja pääsin ulos vaikka ei ollut hirveästi tilaa ladata potkuun voimaa. Suosittelen kaikille.

Vierailija
249/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa todellisuus, voima sekä muut fantasiat. Ne pään sisällä pyöritellyt fantasiat kuinka miehiä potkitaan munille jne, sanotaanko että onnistumisprosentti on reilusti alle prosentin luokkaa.

Riippuu täysin potkijasta. Voi olla että potkija vetelee pommeja sinne alas niin että ei osukaan munille mutta menee kävelykyky tai jalat lentää alta ja hyökkäys on torjuttu. Hyvä potkija murtaa parhaimmillaan luita jaloista.

Ehkä jos nainen on sm-tason thainyrkkeilijä. Muuten miehen jalkojen murtaminen on todellä epätodennäköistä. 

Ei ole epätodennäköistä. Kyseessä on fysiikka ja oikea kulma ja tietty vaadittava voima. Esimerkiksi pohjeluu menee helposti pienelläkin voimalla oikeassa kulmassa rikki.

Ei tarvitse olla mikään mestari tai mustanvyön karatekakaan.

Riittää että on harjoitellut potkimaan. Thainyrkkeily on siitä huono ettei siinä edes pyritä murtamaan luita vaan voittamaan vastustaja pisteillä.

No et sä sitten mitään taida thainyrkkeilystä tietää. Siinä ei otteluissa käytetä kuin alasuojia, hammassuojia ja hanskoja. Amatööreissä ei saa käyttää kyynärpäitä tai iskeä polvella päähän, ammattilaisissa saa käyttää nitäkin. Tarkoitus on todellakin voittaa ja tyrmäykset sallittuja ja kallonmurtumisiakin nähdään ammattilaismatseissa ja tyrmäykset ovat tavallisia. Thainyrkkeily on brutaaleimmista kamppailulajeista mitä on olemassa.

Itse kilpailin nuorena vuosia menestyksekkäästi.

Vierailija
250/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamppailulajeissa on painoluokat hyvästä syystä.

Painimolskissa 80 kg mies heittelee 60 kg miestä kuin märkää rättiä. Naiseen verrattuna miehellä on keskimäärin 30 % enemmän lihasvoimaa. Tuon painoeron LISÄKSI.

Sama juttu nyrkkeilyssä. Raskaan sarjan huonoin voittaisi kevyempien sarjojen parhaat ihan mennen tullen. Koko ja voima ratkaisee tosi paljon.

Toisaalta sitten amatööriluokissa jopa 20 kg painoeroja on olemassa hyvinkin usein, jos ei löydy omasta sarjasta ottelijoita.

Nuo painorajat on kokeneille ottelijolle, joilla on samaa vuosimäärää kokemusta ottelusta.

Amatööriluokissa painoeroa voi helposti olla se parikymmentäkin kiloa, eikä välttämättä pelkkää läskiä vastassa. Silti paras voittaa, eikä painavin. Se on monesti todettu

"Niinno painoluokista sen verran et mites olisiko Muhammed Ali 100-107kg tai Tyson 100kg pärjännyt vaikka Tyson Furylle 126-130kg."

Eivät olisi. 

No kohtahan se nähdään kun Oleksandr Usyk 191 cm ja 100 kg kohtaa Tyson Furyn 206 cm ja 120 kg+, joka on muuten treenannut huolella ja pudottanut painoaan reilusti ei olisi muuten Usykille pärjännyt.

Vierailija
251/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mustanvyön karatenainen vs mies jolla ei kamppailulajitaustaa.

Vuosia myös karatea harrastaneena voin kyllä sanoa että ei ne hassun näköiset lyönnit jossa kädet lyödään pitkälle kiai-huutojen säestämänä, millään tavalla valmista oikeaa matsiin vaikka kisaisikin. Toki on sellasia karaten muotoja jotka ovat tehokkaita, mutta ei karate ole tarkoitettu tuollaiseen, vaikka joitain sen liikkeitä voikin hyödyntää. Ainoastaan täyskontaktilajit tehokkailla liikkeillä ja kilpailutaustalla/muulla hyvin aktiivisella treenillä ja panostuksella, auttaa tässä asiassa.

Parhaat perusteet kamppailulle oppii nyrkkeilyssä, brassijujutsussa/judossa, thainyrkkeilyssä ja jossain tyyliin hapkidon täyskontaktiversiossa.

Vierailija
252/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Paljos sulla on painitaustaa takana? Ihan vaan se että sä et kovin montaa x revi itseäsi voimalla irti, sulla loppuu ne voimat. Toinen juttu on se että aina kun sä joudut repimään itseäsi voimalla irti sä annat uudelle lukotukselle paikan."

No, esimerkiksi perus arm-bar. Jos saat sen vietyä loppuun asti niin olet voittanut. Voit vääntää käden niin, että kyynärpää murtuu ja taittuu väärään suuntaan ympäri. 

MUTTA jos 60 kg mies tarttuu 80 kg miestä ranteesta kiinni niin isompi ja vahvempi voi pitää kätensä koukistettuna. Ei sitä heikompi osapuoli pysty mitenkään väkisin vääntämään suoraksi. Vahvemmalla on jatkuvasti yliote painiessa.

Pitää muistaa että ei se isompi lyllerö aina ole vahvempi. Jos pienempi on kovan tason tekijä, se yleensä on myös voimakas ja pistää kyllä isomman mattoon. Tosin isompi on teknisesti yhtä taitava, niin sittenhän tilanne on täysin toinen.

Vierailija
253/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joka-naisen" käteviä itsepuolustukseen sopivia keinoja ovat kirkuminen, raapiminen, potku munille, hiuslakka, avaimet. Käsilaukullakin voi toimia.. Pääasia on toki yrittää ennakoida tilanne, katsoa kulkureittinsä ja juosta.

Vierailija
254/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 159cm pitkä ja painan 55 kiloa, olen siis keskivertomiestä huomattavasti pienempi. Olen kuitenkin joutunut tilanteeseen jossa olen joutunut puolustamaan itseäni, koska pakeneminen ei onnistunut. Löin tuota miestä ensimmäisellä käteeni sattuneella esineellä silmiä kohti. Osuin silmien väliin ja pääsin pakenemaan.

Se on siinä tilanteessa aivan sama miten puolustaudut, mikään keino ei ole liian kova. Munille potkiminen on hankalaa koska osuminen ei todellakaan ole varmaa, tähtää silmiä kohti.

Vierailija
255/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun muistaa vielä sen tosiasian, että Suomessa todennäköisesti saat syytteen hätävarjelun liioittelusta, jos joudut puolustamaan itseäsi. Syytteet saattaa rapsahtaa aika heppoisin perustein. Esim. tuo että avaimilla/sormilla tökkäät jotain silmiin, niin oikeudessa se voidaan katsoa että olet kohdistanut tekijään liikaa voimaa tai väkivaltaa, kun olisit voinut vaikka sen sijaan astua varpaille (mikä nyt ei auta yhtään mitään). Hullunkurista, että väkivalta uhria kohtaan on siis oikeutettua, mutta sitä ei saa käyttää puolustamiseen.

En tosin tiedä, jaksaisiko tuollaisia asioita miettiä jos joutuisi oikeasti puolustamaan itseään. Ja jos oikeasti henkeä uhattaisiin, niin ehkä siinä mieluummin sitten ottaisi kaikki mahdollisuudet itsensä puolustamiseen. Kannattaa kuitenkin muistaa myös, että sä hukkaat energiaa tuplasti hutilyönteihin. Tämähän toimii myös tekijään: jos mahdollista, pidä välimatkaa, liiku niin, että tekijä ei saa suoraan lyötyä vaan lyö ohi. Jos ei ole kamppailulajitaustaa, kannattaa ehkä mieluummin yrittää käyttää just avaimia, hiuslakkaa, yms. Ei kannata uskoa leffojen valheita, jossa 50-kiloinen nainen kevyesti peittoaa 90-kiloisen miehen. Parasta olisi se, että tekijä ei pääse liian lähelle, mutta sehän ei aina ole mahdollista. Joku kaupunkihan julkaisi sen r aiskaus/ryöstön esto videon (oliko Oulu??) jossa puolustuskeinoksi annettiin yksinkertaisesti se, että nostat kätesi eteen ja sanot selvästi "seis". :D 

Vierailija
256/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten itsepuolustusvälineitä saa netistä tilattua. Eivät ole laillisia Suomessa mutta jos niillä estää hyökkääjän aikeet niin kuka välittää laillisuudesta?

Tiktokista löytyy tämä eräs pienyrittäjä nainen joka näitä myy. Tulee tullista läpi, mä kannan tällaista söpöä avaimenperänippua mukanani. 

Vierailija
257/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota hätävarjelun liioitteluakin vähän turhaan yliammutaan. Mä sain tosta sakkotuomion ja jouduin maksamaan korvauksia. Kaverille tuli vekki, silmä turposi umpeen, silmään tuli haava jne. Laskun summa 750€. 

Vaihtoehto olisi ollut yrittää ottaa veitseä pois rauhanomaisesti.  Päätin tuutata keskelle naamaa painavalla metalli koristella. Hätävarjelun liioitteluksi toi muuttui kun potkaisin vielä päähän kahdesti maassa.

Vierailija
258/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset fantasioi täällä miesten pahoinpitelystä. Tilanteita, joissa pakko käyttää voimaa päästäkseen pois on mitättömän vähän, käytännössä ei koskaan. Puhumalla asiat ratkeaa.

Vierailija
259/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset fantasioi täällä miesten pahoinpitelystä. Tilanteita, joissa pakko käyttää voimaa päästäkseen pois on mitättömän vähän, käytännössä ei koskaan. Puhumalla asiat ratkeaa.

Lähiliikenteessä tulee joskus kerran viikossa tilanne jossa häiriköidään ja tullaan iholle pk-seudulla.

Vierailija
260/387 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää oon kouluttanu lyämään ja potkiin ja nakkeleen tatamille, niin tua nuainni, kyl naiset ja miehet ihan tasapuolisest lyä tosi huonosti alus ja pitkään ennen kuin hokasee miten se tapahtuu tua nuanni. Et monilla kokeneillakin on paljon virheitä lyänneis. Viestitellään jaloilla ja olkapäillä ja vaikka millä ett ny tulee, ny tulee täl käel. Siält se sitte tulee ja on helppo ottaa vastaan ohtaan ja vastapallolla susiq takas ni ihmetellää yhes et mitä kävi hej ni.

Et sanoisin et sä et osaa lyyä kunnolla. semmost noin viidest sadasta yheksä osaa oikeest lyyä. Ku ikää tulee ni just kerkes oppii lyämää, ni se meni jo. Ikä tuli ja lyäntitaito meni.

Turha lyyä enää +50v meni jo ja hitaus tul.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän