Tavallinen sika-nauta jauheliha vauvalle?
Voiko ihan tavallisesta sika-nautajauhelihasta tehdä vauvalle ruokaa? Itse olen ajatellut keittää ja hienontaa ja sekoittaa kasvissoseisiin.
Kommentit (4)
ja menee miinuskäyrillä painon ja pituudenkin suhteen. Neuvolasta sanottiin että voisi laittaa rypsiöljyä ruokaan, onhan sekin rasvaa, tosin kasvirasvaa.... mutta jos nyt sekoitta 1 tl tätä sika-nautaa esim perunaan niin ei kai se haitallistakaan ole jos tekee vauvalle vaan yhden paketin sellaista lihaa ja myöhemmin ostaa vähärasvaista?
Eihän lapsesi ruokaan kuole! Turha hysteria reilun suomalaisen ruuan vuoksi voi unohtaa. Elämmehän hyvinvointivaltiossa.
terveisin
mine + poju 10 kk
Meillä syö muutkin perheessä ihan tavallista " sika-nautaa" niin kyllä se lapsellekin sopii...
haluan laittaa ruoan lapselleni mahdollisimman vähärasvaisesta jauhelihasta/lihasta ja tuo sika-nauta jauheliha sisältää paljon rasvaa. Vieläpä nykykäsityksen mukaan pitäisi suosia enemmän kasvirasvoja kuin eläinkunnasta peräisin olevia, vaikka tätä en itse täysin allekirjoita.Mutta esim. possun vähärasvaisia osia on kinkut, fileet ja naudalla paistit ja fileet. Possusta esim. sisäfileestä keitän mausteiden kanssa pätkän, jonka jauhan sitten soseisiin sopivaksi. Toki teen jauhelihastakin soseita. Broilerista teen filesuikaleista soseruokiin sopivaa lihaa.
Olga ja neiti 10 kk