Huominen työpäivä pelottaa, tsempatkaa (soittaminen)
Joudun siis kontaktoimaan ihmisiä puhelimitse. Olen tehnyt tätä ennenkin, mutta jännitys ei vain helpota. Tai yleensä muutaman puhelun jälkeen alkaa helpottaa, mutta viimeeksi ensimmäisen puhelun aikana ääneni värisi :( Se nolottaa edelleen.
Etsin kyllä muuta työtä, kun tämä ei selvästikään sovi minulle. Mutta se ei huomiseen auta. Miten saisin tsempattua ja rohkaistua itseni? En tajua, miksi soittaminen näin paljon jännittää.
Kommentit (11)
Viestin 2 kirjoittajalle: Itse en valitettavasti voi/uskalla propralia tmv. käyttää, kun on alhaiset verenpaineet. Olen kuullut kyllä, että joillakin se auttaa jännittävissä tilanteissa.
Ap
Hyvin se menee!
Ja kun teet jonkin aikaa, alkujännitys menee ohi ja kehityt paremmaksi!
Vierailija kirjoitti:
Hyvin se menee!
Ja kun teet jonkin aikaa, alkujännitys menee ohi ja kehityt paremmaksi!
Kiitos <3
Ap
Oletko puhelinmyyjä? Häiritsetkö viattomien ihmisten elämää tyrkyttämällä jotain typeriä lehtitilauksia tai vitamiinipillereitä?
Miksi et tee työksesi jotain järkevää, josta olisi hyötyä ihmiskunnalle?
Vierailija kirjoitti:
Oletko puhelinmyyjä? Häiritsetkö viattomien ihmisten elämää tyrkyttämällä jotain typeriä lehtitilauksia tai vitamiinipillereitä?
Miksi työstä pitäisi olla muille hyödyksi? Onko oma työsi yhteiskunnalle hyödyksi?
Vierailija kirjoitti:
Viestin 2 kirjoittajalle: Itse en valitettavasti voi/uskalla propralia tmv. käyttää, kun on alhaiset verenpaineet. Olen kuullut kyllä, että joillakin se auttaa jännittävissä tilanteissa.
Ap
Propranololi ei kyllä pienissä määrin sinun verenpainetta alenna. Ja adrenaliini jo itsessään sitä nostaa. On nimittäin kokemusta. Itsellä propral tarvittaessa käytössä 20 vuotta jo, ja verenpaineet aina ollut 100/60 luokkaa. Ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
En ole puhelinmyyjä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Propranololi ei kyllä pienissä määrin sinun verenpainetta alenna. Ja adrenaliini jo itsessään sitä nostaa. On nimittäin kokemusta. Itsellä propral tarvittaessa käytössä 20 vuotta jo, ja verenpaineet aina ollut 100/60 luokkaa. Ei ongelmia.
Ok, minulla ollut väärää tietoa siis. Täytyy harkita tätä uudestaan.
Ap
Olisi olennaista tietää, johtuuko jännitys "puhelinpelosta / asiakaspalvelupelosta" vai "en-tykkää-häiritä-ihmisiä" -pelosta?
Jos et pidä myynnistä ja koet häiritseväsi ihmisiä, en oikein tiedä, onko siitä pelosta pakko päästäkään eroon. Reagoit sinänsä "oikein" ja saatat olla väärässä työssä. Vain pokka ja "booolssit" voivat pelastaa sinut. Mieti, mikä on pahinta, mitä sinulle voi siinä käydä? Saat luurit? Eihän se ole mitään. Teet vain työtäsi.
Jos sen sijaan soitat ihmisille oikeasti hyödyllisellä asialla, kenties jopa asiakkaille, jotka odottavat soittoasi, niin kuulostaa aika ikävältä. On varmasti elämässäsi hyödyksi, että pääsisit tuosta pelostasi eroon. Siellä langan päässä on vain ihminen, joka tarvitsee apuasi, muista se.
Toivottavasti et ole se henkilö, jolle minä häivisin asiakaspalvelualan työpaikan tässä viikko-pari takaperin - "sinunhan" piti olla niin kokenut ja innoissasi. Saatan olla nyt työtön koko kesän(kin). Olisin jo osannut puhua puhelimeen...
Hei, kaikkia jännittää joskus esiintyminen. Se vasn tarkottaa et asia on sulle tärkeä. Tarvittaessa suosittelen beetadalpaajaa, jos sulla ei oo alhaiset verenpaineet. Pahinta mitä voit tehdä jännitykselle, on alkaa vältellä asioita jotka jännittää. Kokemuksen ja toiston myötä helpottaa.