Vieläkö olette sitä mieltä että tori.fi uudistus oli huono?
Ostajan näkökulmasta kaikkein parasta on, että voi valita oman asuinalueen ilmoitukset. Myös haku toimii aika hyvin, kunhan ihmiset osaisivat kirjoittaa oikein.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa Huuto.netistä, useimmilla on samat tavarat siellä. Minulla ainakin.
Eikös Huudon sääntöjen mukaan tavaran pidä olla myynnissä vain siellä? Jos joku siellä voittaa huudon, sun on myytävä se juuri siellä ja siihen hintaan, vaikka Torin kautta saisit suuremman maksun, eikö vain!
Ei pidä. Kaupitella voi missä tahansa, mutta jos joku ostaa tuotteen huutonetin kautta, se myydään sieltä.
Tarkistin Torin asiakaspalvelusta ja niiin se on, että:
Valitettavasti Halutaan ostaa / halutaan vuokrata -ilmoitusten ilmoittaminen loppuu kokonaan.
Aika käsittämätöntä. Tuossahan on vain ideana se, että tehdään yksityisten asuntokaupat niin hankalaksi, että kaikki asuntokaupat tehtäisiin siksi vain kalliiden kiinteistövälittäjien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin Torin asiakaspalvelusta ja niiin se on, että:
Valitettavasti Halutaan ostaa / halutaan vuokrata -ilmoitusten ilmoittaminen loppuu kokonaan.
Aika käsittämätöntä. Tuossahan on vain ideana se, että tehdään yksityisten asuntokaupat niin hankalaksi, että kaikki asuntokaupat tehtäisiin siksi vain kalliiden kiinteistövälittäjien kautta.
En usko tuon olevan päämäärä sinänsä. Vaan päämäärä taitaa olla laittaa Toridiili pakolliseksi jokaiseen ilmoitukseen, jotta jokaisesta ilmoituksesta tori saa palvelumaksun. Halutaan ostaa ja vuokrata ilmoituksiin ei saa toridiiliä.
Olen tehnyt kaikki asunto-osake- ja kiinteistökaupat, sekä ostot että myynnit, aina itse. Jokunen asunto/kiinteistö/ostaja/myyjä on löytynyt Torin kautta, pari Facebookin puskaradion kautta ja loput sanomalehti-ilmoituksilla.
Tosi harmillinen päätös Tori-porukoilta. Ikävää vallankäyttöä ja rahan ohjaamista yksityisiltä henkilöiltä/perheiltä pois.
Aion tehdä asunto-ja kiinteistökaupat jatkossakin itse. Pitää vain keksiä, mitä kanavaa pitkin löytyy ostettava koti ja sen myyjä sekä omalle kodille ostaja.
Mulla loppuu Tori.fi:n käyttö tähän.
Tuonne saa laittaa asuntoilmoituksia myös yksityishenkilöt:
Vierailija kirjoitti:
En välitä siitä, että nyt kun tekee haun ja tallentaa suosikin, tori ehdottelee "sinua voisi kiinnostaa myös" ja sitten tulee vaikka mitä ilmoituksia. Esimerkki: tallensin suosikiksi sohvapöydän, tori tarjoilee jakkaroita ja penkkejä. Et niinku ollaan ostamassa, niin ostetaan mitä vaan...Eiku.
Ne saman myyjän muiden ilmoitusten näyttäminen olisi järkevämpää tässä, jos jotain halutaan näyttää.
Tämä. Tökkää todella pahasti että tyrkytetään ihan väkisin jotakin ihan muuta eli nimenomaan sellaista mikä ei todellakaan kiinnosta.
Haku on aivan surkea, ihan täyttä paskaa nykyisin, loppu torin käyttö saman tien tämän uudistuksen myötä.
Uskotko tosiaan edes itse tuota, keväällä?Nyt on kevät ja voit olla aivan varma ettei tule takas.
Tässä tehtiin kyllä nyt jonkin tasoinen, jos ei maailman niin ainakin Suomen ennätys, siinä että kuinka rikotaan toimiva palvelu "pienillä uudistuksilla".
Toisaalta tämä on myös osoitus siitä että kun kyse on aineettomasta hyödystä, niin sen tuhoaminen käy käden käänteessä.
Olisin ostanut lapselle uuden polkupyörän ja myynyt vanhan, mutta koska en saa edes nykyisiä myynti-ilmoituksia esiin niin antaa sitten olla. Tässä olisi jollekkkin bittinikkarille nyt markkinarako rakentaa vanhan torin kaltainen palvelu ja saada käyttäjät sinne.
Voitte lukea mun palautteet trustpilotista
( Hieman kirjotus"vihreitä " joukossa ku suutuksissani sormet liikkuu miten sattuu :)
Kun valittaa trokarista joutuu itse silmätikuksi
SIIS Kun sen ainoan kerran yli viikkojen tauon jälkeen laitan toriin ilmotuksen 50 EUR maksavasta kultakorusta joka on kotimaisilla asianmukasilla leimoilla niin saan ilmotuksen, että minun pitäisi todistaa sormuksen aitous ja ostokuitti ? Tämä sen jälkeen Kun VALITIN käyttäjästä joka laittaa tarjouksen 25 EUR joka TROKAA kultasormuksia ( näin useiden satojen hintaisia sormuksia hänellä myynissä! ) Siis kuka hei valitsee nuo ilmotuksen tarkastajat ? Oliko kenties jonkun torin työntekijän sukulainen joka yritti ostaa kultakorun alle sen romukullan arvon !!!!
Tori.FI on sieltä!!! Heti pyhien jäljeen lähden jutteleen paikallislehteen !!!
Vierailija kirjoitti:
Tässä tehtiin kyllä nyt jonkin tasoinen, jos ei maailman niin ainakin Suomen ennätys, siinä että kuinka rikotaan toimiva palvelu "pienillä uudistuksilla".
Toisaalta tämä on myös osoitus siitä että kun kyse on aineettomasta hyödystä, niin sen tuhoaminen käy käden käänteessä.
Olisin ostanut lapselle uuden polkupyörän ja myynyt vanhan, mutta koska en saa edes nykyisiä myynti-ilmoituksia esiin niin antaa sitten olla. Tässä olisi jollekkkin bittinikkarille nyt markkinarako rakentaa vanhan torin kaltainen palvelu ja saada käyttäjät sinne.
En ihan ymmärrä näitä kaikkia valituksia, osan kyllä. Kun laitan Torin hakukenttään lasten polkupyörä, saan lähes 400 ilmoitusta jotka voin sitten suodattaa esimerkiksi paikkakunnan ja hinnan mukaan. Vai tarkoitatko että et näe omia myynti-ilmoituksiasi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Suomessa montaa kaupunkia, mistä on todellista hyötyä tuolla postinumerolla haulla.
Diili on katastrofaalinen. Nyt kyselijät ja tinkijät siirtävät kyselyn ja tinkimisen siihen kohtaan, kun heillä on jo se tuote kädessä. Mikä tulee olemaan kaupan lopullinen summa vai maksaako ostaja siitä mitään, ei tori ota mitään vastuuta.
Ompa ylläpitäjät järjestäneet sikamaisen koukun jolla myyjä menettää myymänsä tuotteen ostajan määrittelemällä hinnalla ja myyjä ostajan maksuhalujen armoilla.
Ei sitä ylläpito ainakaan lähde selvittelemään oliko myytåvä tuote missä kunnossa lähtiessään myyjältä ja missä kunnossa kun on ostajalla joka päättää että maksaako vaiko ei.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin autoja siellä ei enää ole. Meille on ostettu aika monta autoa suoraan myyjältä tuota kautta. Nyt katsellaan kauppojen ilmoitustauluja, on ainakin paikallisia myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Suomessa montaa kaupunkia, mistä on todellista hyötyä tuolla postinumerolla haulla.
Diili on katastrofaalinen. Nyt kyselijät ja tinkijät siirtävät kyselyn ja tinkimisen siihen kohtaan, kun heillä on jo se tuote kädessä. Mikä tulee olemaan kaupan lopullinen summa vai maksaako ostaja siitä mitään, ei tori ota mitään vastuuta.
Eikö siellä voi enää viestitellä vai mikä homma? Miksi torin pitäisi ollakaa vastuussa yksityisten henkilöiden välisestä kaupasta? Tuo tunnistautuminen on sitä varten että suurimmat huijarit ei vaivautuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä voi enää viestitellä vai mikä homma? Miksi torin pitäisi ollakaa vastuussa yksityisten henkilöiden välisestä kaupasta? Tuo tunnistautuminen on sitä varten että suurimmat huijarit ei vaivautuisi.
Voi viestitellä ihan samallalailla kuin ennen uudistustakin.
Tunnistautuminen on nykyään ihan normaali käytäntö kauppapaikoissa, joko lähetetään kuva passista tai muusta henkilötodistuksesta kuten monella ulkomaisella saitilla vaaditaan tai tunnistaudutaan pankkitunnuksilla kuten Torissa ja Huuto.netissä. Henkilökohtaisesti pidän enemmän suomalaisesta tavasta.
Vierailija kirjoitti:
En usko tuon olevan päämäärä sinänsä. Vaan päämäärä taitaa olla laittaa Toridiili pakolliseksi jokaiseen ilmoitukseen, jotta jokaisesta ilmoituksesta tori saa palvelumaksun. Halutaan ostaa ja vuokrata ilmoituksiin ei saa toridiiliä.
Tämähän se on. Toisaalta ymmärrän myös toria. Miksi maksaa palvelintilasta ja sivujen ylläpidosta vain että yksityiset saavat myydä tavaraa? Tähän asti tori ei mainoksilla ole tienannut tarpeeksi. Joku ehdotteli että uusi tori pystyyn, miksei mutta luuletko sen olevan välttämättä ilmainen?
Joku itki trokaamisesta, se ei ole kiellettyä laillisilla tavaroilla. Hyvä että nämäkin ovat nyt tunnistautumisen piirissä ja joutuvat bisneksistäön maksamaan mahd. Verot.
Huutonetti toimii ja kauppakin käy, oon vuoden aikana myynyt aika paljon.