Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi kun kaipaan kokoajan kaikkea uutta? Maisemia, vaatteita, sisustustavaraa, haasteita jne

Vierailija
23.03.2024 |

Ja osaan siis nauttia siitäkin mitä minulla on ja nautinkin, se ei vaan tuo tyydytystä pidemmän päälle. Kaipaan vaihtelua. Jos en pääse reissaamaan ja näkemään uusia maisemia niin sitten sisustan/remontoin kotia ja uudistan tyyliäni jne. Haluan käydä ravintoloissa ja kahviloissa, lähes aina testaan jotain uutta. Sanomattakin selvää että tähän menee turhan paljon rahaa ja kun palkkani on ihan kohtuullinen niin on minulla varaakin tällaiseen elämäntyyliin, ehkä silti olisi järkevämpää säästää enemmän.

Niin, onko muita samanlaisia ja helpottaako tämä koskaan? Kotonakaan ei ole koskaan siistiä kun aina jossakin on joku projekti meneillään. Keittiön pöydällä opiskelutarvikkeet jne. Eteisessä paketteja lähdössä palautukseen.. 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään epänormaalia. Jos rahat riittää, niin teet uusia asioita. Jos rahasta on tiukkaa, rupeat tekemään halpoja ja ilmaisia asioita.

Itse luen jatkuvasti kirjoja. Asuntoni olisi niitä täynnä jos en jatkuvasti kierrättäisi niitä. Asia ei ole ongelma, jos siitä ei tee ongelmaa. 

Vierailija
42/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko myös seksiä vaihtuvien kumppanien kanssa... 😳

Olen eri, mutta kumppanit ei vaihdu mutta seksin suhteen ollaan kyllä muuten erittäin kokeilunhaluisia. Tantraseksiä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstraus on sairaus , ihminen ei saa mistään tyydytystä vaikka kaikkea olisi miten paljon. Mieli huutaa vain , lisää , lisää. Ja se ei ole ainoastaan materia mitää keräilee. Jotain tyhjyyttä elämässään pyrkii täyttämään. Surullista.

Vierailija
44/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet masentunut. Kuten valtaosa uuden tavaran perässä juoksevista. Esimerkkinä kun ostetaan uusi auto ja puhelin aina 2 vuoden välein.

Jaa, minulla oli ainakin päinvastainen kokemus masennusvuosiltani. En halunnut mitään, enkä todellakaan  matkustellut. Kerran jätin jopa täysin joulun viettämättä,ajatelkaa minä jouluihminen.

Mikään ei kiinnostanut.

Vierailija
45/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamstraus on sairaus , ihminen ei saa mistään tyydytystä vaikka kaikkea olisi miten paljon. Mieli huutaa vain , lisää , lisää. Ja se ei ole ainoastaan materia mitää keräilee. Jotain tyhjyyttä elämässään pyrkii täyttämään. Surullista.

Missä kohtaa hän väitti hamstranneen? Paketteja lähdössä palautukseen jne.

Oletko varma, ettei oma elämäsi ole tyhjää täynnä?

Vierailija
46/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota kutsutaan elämäniloksi, että on kiinnostunut kokemaan ja näkemään uusia asioita. Koita vaan suunnata se energia sellaisiin uusiin asioihin mitkä eivät vie sinua konkurssiin. 

Itse näe tuon kanssa positiivisena asia, että on utelias kokemaan uusia asioita eikä jämähdä elämään samaa päivää uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
47/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan sinua pyytämään Jumalalta että saisit ottaa uskoa vastaan, että Jeesus tulisi elämääsi. Silloin kaikki mainitsemasi turhuudet menettävät merkityksensä, ja alkaa uusi elämä.

Vierailija
48/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki perhe ja lapsia.

Et  ole äitimateriaalia, vain itsekäs minäminä-kaikki-mulle- ihminen. Onko sinun lapsuudessasi tapahunut jotain ikävää? Suosittelen psykoterapiaa. Parempi sijoitus, kuin krääsän ostamininen ja matkailu.

Vierailija
49/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässäkin kommenttiketjussa matkustelu nähdään asiana, joka on oire jostain? No ei todellakaan ole. Jotkut ihmiset viihtyvät kotona ja toiset ovat uteliaita kohtaamaan uusia kulttuureja ja maisemia. Entä voisiko jatkuva kotona oleminen olla oire jostain?

Vierailija
50/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota kutsutaan elämäniloksi, että on kiinnostunut kokemaan ja näkemään uusia asioita. Koita vaan suunnata se energia sellaisiin uusiin asioihin mitkä eivät vie sinua konkurssiin. 

Itse näe tuon kanssa positiivisena asia, että on utelias kokemaan uusia asioita eikä jämähdä elämään samaa päivää uudestaan ja uudestaan.

Näin juuri. Masennuksen vastakohta, ihanaa uteliaisuutta elämää kohtaan.Sitä pitäisi jokaisen harrastaa, että pysyy mieli virkeänä.Samat ympyrät ja samat tekemiset masennuttaa ihmisen. "Vierivä kivi ei sammaloidu"

Vierailija
51/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tässäkin kommenttiketjussa matkustelu nähdään asiana, joka on oire jostain? No ei todellakaan ole. Jotkut ihmiset viihtyvät kotona ja toiset ovat uteliaita kohtaamaan uusia kulttuureja ja maisemia. Entä voisiko jatkuva kotona oleminen olla oire jostain?

Ja vaikka matkustelisikin sen takia, että kokee tylsäksi olla kotona niin mitä sitten. Ongelmahan on joka tapauksessa ratkaisu kun ihminen saa elämäänsä merkitystä siitä matkustamisesta. 

Vierailija
52/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jotenkin tutulta. Minulla on välillä vaikeuksia keskittyä ja haalin lisää tekemistä vaikka on sata asiaa odottamassa tai kesken. Kaikki kiinnostaa mutta mikään ei niin paljon että jaksaisi pitkään syventyä. Liekö jotain adhd tyyppistä. Olen lapsesta asti ollut tällainen. En halua sitoutua työpaikkaan, parisuhteeseen, harrastuksiin koska aina löytyy jotain mielenkiintoisempaa ja uutta. Koti on kaatopaikka vanhoja huonekaluja kun en ole koskaan pystynyt päättämään minkälaisia huonekaluja haluan. Siis ei ole ylimääräisiä eikä likaista mutta mikään ei oikein sovi yhteen. Harrastustarvikkeita on joka huoneessa kun kaikkea haluaa tehdä yhtäaikaa. Harvoin sitten saa mitään valmiiksi ennen kuin uusi on jo aloitettu. Olen kuitenkin opiskellut useamman tutkinnon. Aloittanut monen kielen opiskelun. Töissä pystyn kyllä keskittymään samaan työhön ja toistamaan rutiineja vuosienkin ajan mutta lopulta kyllästyn ja vaihdan paikkaa. Minä olen kohta eläkeikäinen eikä juuri ole helpottanut. 

Vierailija
53/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Masennuksen vastakohta, ihanaa uteliaisuutta elämää kohtaan.Sitä pitäisi jokaisen harrastaa, että pysyy mieli virkeänä.Samat ympyrät ja samat tekemiset masennuttaa ihmisen. "Vierivä kivi ei sammaloidu"

Uusien asioiden kokeileminen ja itsensä haastaminen ehkäisee myös muistisairauksia.

Ties kuinka moni samoihin kuvioihin jämähtänyt on oikeasti lievästi masentunut, mutta ei tunnista tätä itsestään ja luulee, että apaattisuus on normi.

Vierailija
54/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä tulee paljon mielenkiintoisempaa kun alkaa kokeilemaan uusia asioita. Mulla ei ole rahaa tällä hetkellä matkustaa, mutta saan vaihtelua elämääni esim. ostamalla kaupasta aina jotain uutta ruoka-ainetta mitä en ole ennen kokeillut tai kokkaamalla eri maiden ruokia. Saatan etsiä esimerkiksi reseptin, jossa neuvotaan miten kokataan filippiiniläistä perinneruokaa tai saatan leipoa venezuelalaisia leivonnaisia. Tai Spotifysta laitan jonkun soittolistan, joka soittaa vaikka intialaista musiikkia.

Vierailija
55/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tasapainossa.

Mieli hallitsee sinua etkä sinä mieltäsi.

Ego trap?

Kannattaa käydä keskustelu itsensä kanssa.

Vierailija
56/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi olla lievä ADHD. 

Vierailija
57/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehotti nettishakkia, kyllä, sitäkin pelaan, yleensä työkavereiden kanssa töissä jos on luppoaikaa, varsinkin öisin niin pysyy hyvin hereillä kun aivot joutuu tosissaan töihin. Se on oikeasti hyvää ajanvietettä.

Joku sanoi että kotona sisällä oleminen on kauhistus, niin minullekin ja siksi tämä 6kk talvea on tosi rankka jos en reissaa, siksi varmaan nettishoppailen niin paljon. Kun kevät tulee ja pääsee ulos ulkotöihin niin vähenee kaikki tilailukin. Voin helposti tehdä puutarhatöitä aamusta iltaan väsymättä, niin että syöminenkin saattaa unohtua. 

Ja kiitos niille, jotka sanoitte ettei tämä uutuudenjano ole pelkästään huono piirre ihmisessä, tuli hyvä mieli :) Ap

Vierailija
58/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en hamstraa. Vaan usein myyn myös entistä tavaraa ja palautan niitä juttuja nettikauppoihin, mistä en oikeasti tykkää. Ap

Vierailija
59/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ehotti nettishakkia, kyllä, sitäkin pelaan, yleensä työkavereiden kanssa töissä jos on luppoaikaa, varsinkin öisin niin pysyy hyvin hereillä kun aivot joutuu tosissaan töihin. Se on oikeasti hyvää ajanvietettä.

Joku sanoi että kotona sisällä oleminen on kauhistus, niin minullekin ja siksi tämä 6kk talvea on tosi rankka jos en reissaa, siksi varmaan nettishoppailen niin paljon. Kun kevät tulee ja pääsee ulos ulkotöihin niin vähenee kaikki tilailukin. Voin helposti tehdä puutarhatöitä aamusta iltaan väsymättä, niin että syöminenkin saattaa unohtua. 

Ja kiitos niille, jotka sanoitte ettei tämä uutuudenjano ole pelkästään huono piirre ihmisessä, tuli hyvä mieli :) Ap

Tämä voisi olla minun kirjoittama teksti.

Nettishoppailen talvella jonkin verran harrastusvälineitä kesän kaipuuseen. Päivitän välineistöä parempaan ja myyn käytettyjä pois. Suunnittelu ja unelmointi seuraavan kesän retkistä auttaa jaksamaan talven yli.

Olen yrittänyt oppia nauttimaan talvesta harrastusten kautta, mutta talven loputon mustavalkoisuus on liikaa useiden kuukausien ajan.

Vierailija
60/62 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luehan tarkemmin. Ei vain materiaa. Ja minun elämä ei ole tyhjää , kyllä ihan on huonekalujakin  asunnossa. Kommenttini oli suoraan psykologian opinnoistani ja, asiaa on laajasti tutkittu ja päätelmät julkaistu. Vaikka hän paketteja palauttelee niin saada niitä vain täytyy. Omanlainen rutiini kuuluu asiaan. Kannattaa katsoa joskus ohjelmia mitä on himohamstraus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi