Mikä avuksi kun kaipaan kokoajan kaikkea uutta? Maisemia, vaatteita, sisustustavaraa, haasteita jne
Ja osaan siis nauttia siitäkin mitä minulla on ja nautinkin, se ei vaan tuo tyydytystä pidemmän päälle. Kaipaan vaihtelua. Jos en pääse reissaamaan ja näkemään uusia maisemia niin sitten sisustan/remontoin kotia ja uudistan tyyliäni jne. Haluan käydä ravintoloissa ja kahviloissa, lähes aina testaan jotain uutta. Sanomattakin selvää että tähän menee turhan paljon rahaa ja kun palkkani on ihan kohtuullinen niin on minulla varaakin tällaiseen elämäntyyliin, ehkä silti olisi järkevämpää säästää enemmän.
Niin, onko muita samanlaisia ja helpottaako tämä koskaan? Kotonakaan ei ole koskaan siistiä kun aina jossakin on joku projekti meneillään. Keittiön pöydällä opiskelutarvikkeet jne. Eteisessä paketteja lähdössä palautukseen..
Kommentit (62)
Onko myös seksiä vaihtuvien kumppanien kanssa... 😳
Eikö juuri tuota teetä dopamiini addiktio?
Dopamiinihan saa nimenomaan haluamaan asioita, tavoittelemaan koko ajan jotakin uutta.
Vierailija kirjoitti:
Onko myös seksiä vaihtuvien kumppanien kanssa... 😳
No sitä sentään ei. Sama mies ollut jo monta vuotta. Ap
Kun tulet uskoon, Jeesus antaa sinulle uutta sisältöä ja tekemistä elämään. Ainakin, jos suostuu Hänen käyttöönsä. Silloin maalliset asiat ja huvit jäävät toisarvoiseksi ja sisäinen, hengellinen elämä alkaa kukoistamaan ja tulee tärkeämmäksi, kun elämän sisältö muuttuu..
Lisäksi palkintona on ikuinen elämä Jumalan yhteydessä ilman pelkoa kadotukseen joutumisesta.
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.
Elämää ei voi rakentaa omaisuuden varaan
Luukas 12:
15 Hän (Jeesus) sanoi heille kaikille: "Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa."
16 Ja hän esitti heille vertauksen: "Oli rikas mies, joka sai maastaan hyvän sadon.
17 Hän mietti itsekseen: 'Mitä tekisin? Minun satoni ei mahdu enää mihinkään.'
18 Hän päätti: 'Minäpä teen näin: puran aittani ja rakennan isommat niiden sijaan. Niihin minä kerään koko satoni ja kaiken muun, mitä omistan.
19 Sitten sanon itselleni: Kelpaa sinun elää! Sinulla on kaikkea hyvää varastossa moneksi vuodeksi. Lepää nyt, syö, juo ja nauti elämästä!'
20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin. Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut -- kenelle se joutuu?'
21 "Näin käy sen, joka kerää rikkautta itselleen mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet utelias eikä se ole mikään huono piirre. Jos olet itse tyytyväinen noin niin mitä väliä? Jos rahanmeno harmittaa niin opettele laittamaan vähän sivuun joka palkasta. Ja rahallahan niitä uusia kokemuksia ja elämyksiä saa. Ei mielestäni lainkaan hukattua rahaa.
Niin. Olen minä niinkin ajatellut että vaikka "tuhlaan" rahaa, niin menee se jollekin, oli se sitten kahvilayrittäjä tai kauppaketju ja näin pidän osaltani yhteiskunnan rattaat pyörimässä. Uudet kokemukset ja se kun saa tietää jotain uutta vaikkapa toisesta kulttuurista tmv on tosi mieluisaa! Ehkä tämä on vaan minun luonteeni ja sen kanssa on elettävä. Ap
Pakko olla trollin romaani, huh huh. Nyt oli melko hyvä, mutta tuo imelä teksti narauttaa trollin. Kyllä osa nuorista aikuis
Sulla on tuo kaunokirjallinen kirjoitustyyli, jonka palstan trolli osaa melko erinomaisesti, jos pää ei ole tietyistä huumehista aivan sekaisin. Kyllä minä tarinan tunnistan, et juksaa mua. Muuten kyllä saat tarinoida täällä rauhassa tämän illan, en tule käräyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulet uskoon, Jeesus antaa sinulle uutta sisältöä ja tekemistä elämään. Ainakin, jos suostuu Hänen käyttöönsä. Silloin maalliset asiat ja huvit jäävät toisarvoiseksi ja sisäinen, hengellinen elämä alkaa kukoistamaan ja tulee tärkeämmäksi, kun elämän sisältö muuttuu..
Lisäksi palkintona on ikuinen elämä Jumalan yhteydessä ilman pelkoa kadotukseen joutumisesta.
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.
Elämää ei voi rakentaa omaisuuden varaan
Luukas 12:
15 Hän (Jeesus) sanoi heille kaikille: "Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa."
16 Ja hän esitti heille vertauksen: "Oli rikas mies, joka sai maastaan hyvän sadon.
17 Hä
Ootte sekaisin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet utelias eikä se ole mikään huono piirre. Jos olet itse tyytyväinen noin niin mitä väliä? Jos rahanmeno harmittaa niin opettele laittamaan vähän sivuun joka palkasta. Ja rahallahan niitä uusia kokemuksia ja elämyksiä saa. Ei mielestäni lainkaan hukattua rahaa.
Niin. Olen minä niinkin ajatellut että vaikka "tuhlaan" rahaa, niin menee se jollekin, oli se sitten kahvilayrittäjä tai kauppaketju ja näin pidän osaltani yhteiskunnan rattaat pyörimässä. Uudet kokemukset ja se kun saa tietää jotain uutta vaikkapa toisesta kulttuurista tmv on tosi mieluisaa! Ehkä tämä on vaan minun luonteeni ja sen kanssa on elettävä. Ap
Pakko olla trollin romaani, huh huh. Nyt oli melko hyvä, mutta tuo imelä
Hmm. Minulla, joka on aina ollut surkea kirjoittamaan ja lukemaan kirjoja, olisi muka kaunokirjallinen kirjoitustyyli? No ihan sama. Miksi trollaisin näin "tylsästä" aiheesta. Eihän tämä ole sellainen, joka herättäisi suuria tunteita ihmisissä. Halusin vain lähinnä löytää kanssasisaria asian suhteen. Ap
En halua olla kaltaistesi kanssa missään tekemisissä.
Olet addikti, sullon liian korostunu suhde hetken mielihyvään, käytännössä olet opettanut itsesi etsiin dopamiinia serotoniin sijaan.
Serotoniini erittyy hitaasti asioita ansaitsemalla ja onnistumalla, se ei anna euforiaa vaan tasaisen olon kun se toimii niin kun sen pitäis.
Dopamiini taasen, noh kaikki tietää miten dopamiini toimii, hetken mielihyvää.
Se että häiritseekö sua on eri asia mutta aika harva osaa hallita addiktioitaan pitkään ennen kun ne alkaa vaikuttaan negatiivisesti. Yleisin ongelma on se että elämällään ei voi oikein tehdä mitään jos on addikti ja se yleensä masentaa ihmisen aika pahasti. Ja siitä seuraa kierre missä etsitään kokoajan esoteerisempiä ja voimakkaampia kokemusia jolla sais sen saman olon, kaikki huume ja seksiaddiktit tunnistaa tän osan akuutisti.
Terveen addiktion hallinnassa maltti on valttia, muista terveen elämän perusedellytykset ja jos joku ei enää anna kiksejä niin kun ennen niin pidä toletaukoa.
Tsemppiä, kaikki me ollaan jonkun tason addikteja! : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla trollin roma
No oikeasta ongelmasta tarinoit kyllä eli on olemassa toki oikeasti tuontyylisiä ihmisiä. Vertaistukea voit löytää, oletpa tosissasi tai et. Palstan trolli harvoin on puhuu totta mistään, 99% kaikesta on tarinaa, koska trollilla ei ole oikeaa elämää kodin ulkopuolella eikä muita harrastuksia kuin palstoilla tarinoita. Palstan trolli keksii minkä tahansa tarinan, jotta saa keskustella muiden kanssa.
No oikeasta ongelmasta tarinoit kyllä eli on olemassa toki oikeasti tuontyylisiä ihmisiä. Vertaistukea voit löytää, oletpa tosissasi tai et. Palstan trolli harvoin on puhuu totta mistään, 99% kaikesta on tarinaa, koska trollilla ei ole oikeaa elämää kodin ulkopuolella eikä muita harrastuksia kuin palstoilla tarinoita. Palstan trolli keksii minkä tahansa tarinan, jotta saa keskustella muiden kanssa.
Ihan pelkkä pysähtyminen ja mielensä selvittäminen olisi hyvä apu. Mieleltään terve aikuinen pystyy järkeilemään ja ymmärtämään tekemisensä syitä ja seurauksia, hillitsemään mielitekojaan. Jos on täysin impulssien vietävissä,mielen tasapaino on johonkin suuntaan vinksallaan. Tai menee ees-taas.
Olet vaan pinnallinen ihminen, joka saa sisältöä elämäänsä shoppailusta. Älä huoli, et ole yksin. Kaltaisiasi on maailmanlaita pullollaan.
itsekin tykkäisin lähteä vaihteeksi matkalle, mutta ei ole varaa. Eli rahan puutteen takia pakko tyytyä vähempään.
Aina kun mielesi tekee jotain uutta tavaraa tms, avaa chess.com ja pelaa shakkia niin kauan että tunne menee ohi tai olet niin väsynyt että pitää mennä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet vaan pinnallinen ihminen, joka saa sisältöä elämäänsä shoppailusta. Älä huoli, et ole yksin. Kaltaisiasi on maailmanlaita pullollaan.
Mun piti ihan oikeasti käydä yhessä kaupassa, mutta saatan myöhästyä, kun jäin lukemaan tätä keskustelua :D Ei palstalla notkujat/kirjoittajat kamalasti ehdi kuluttamaan.
Olen samankaltainen ja myös tekniikan alalta. Olen jo 40-vuotias. Janoan tietoa ja haluan oppia uusia taitoja. Tutustun helposti uusiin ihmisiin, jotka myös nauttivat aktiivisesta elämästä.
En osta uusia tavaroita tai vaatteita, vaan pyrin korjaamaan ja tekemään itse. Kyllästyn melko nopeasti ilman vaihtelua ja tarve päästä pois kotoa retkeilemään tai matkailemaan on suuri. Metsässä on riittävästi virikettä, eikä sieltä ole tarvetta vaihtaa nopeasti maisemaa. Puutarhaa jaksan myös laittaa pitkään kyllästymättä.
Kotona sisällä olemista inhoan, ellei ole jotain projektia jota edistää. Sotkua on jonkin verran, mutta ei se minua haittaa.
Ei sinussa ole mitään vikaa. Ole oma itsesi ja nauti siitä mitä teet. Jos joku tyytyy 8-16 harmaaseen elämään ja sinä et, niin mitä väliä?
Tuota kutsutaan elämäniloksi, että on kiinnostunut kokemaan ja näkemään uusia asioita. Koita vaan suunnata se energia sellaisiin uusiin asioihin mitkä eivät vie sinua konkurssiin.
Häh? Miksi trollaisin? Ja imelää.. no en nyt tiedä. Toki siltä voi kuulostaa että luon kultareunukset tuhlailulleni kun ajattelen noin. Mutta toisaalta jos kukaan ei käyttäisi rahaa mihinkään muuhun kuin ihan välttämättömään elämisen kannalta niin mitä meille jää? Ap