Jos lasket kaikkien tiliesi saldot ja sijoitusten tämän hetkiset arvot yhteensä, onko sinulla vähintään vuoden bruttopalkan edestä rahaa?
Kommentit (224)
Suunnilleen vuoden bruttopalkka tileillä ja puolen vuoden brutto sijoituksissa.
Tilisäästöni riittäisivät 2,5-3 vuoden menoihin. Pahoin pelkään, että joudun ne käyttämään lapsettomuushoitoihin - eilen julkaistussa YLE:n artikkelissa helsinkiläispariskunnalla oli mennyt hoitoihin 57 000 euroa. No onneksi ensi vuodelle on sentään kaavailtu lapsettomuushoitojen Kela-korvausten palauttamista.
Vierailija kirjoitti:
Onko satatuhatta euroa tilillä olevat rikkaita, minusta pitäisi olla omaisuus vähintään miljoona.
Olen eläkkeellä ja omaisuutta on metsissä ja sijoituksissa n. 200 tuhatta, en koe olevani rikas.
Kelasta ja Petteri orpolta kun kysyy niin niiden mielesta 10 000 eurolla on jo varakas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2,5 vuoden bruttopalkka on itselläni. Miehellä vaan vuoden, mutta silti enemmän kuin minulla. Hänen palkkansa on nimittäin yli 12k€ kuukaudessa.
Rikkailla on varaa säästää eikä kokoomus käy rikkaiden ja hyvätuloisten kimppuun
Miksi meidän kimppuun pitäisi käydä? Maksetaan jo hitosti veroja.
Onhan ne kelan tullakin olevat maksaneet hemmetisti veroja kun ovat olleet työelämässä..
Niitä veroja on maksettu hemmetisi kun niillä on maksettu sosiaaliturvaa ja on odotus että sitten kun itsellä on tulot pienet niin myös itse saa tukea kelasta
No me ollaan Kelasta saatu rahaa vain opiskelijoina. Muuten ollaan oltu maksupuolella. Jos työttömäksi jäisi, niin sekin olisi hyvin todennäköisesti niin lyhyt että liiton rahoilla pärjäisi. Kelan varaan en laskisi mitään. Sitä hallitus varmaankin ajaa takaa tällä hetkellä. Että ihmiset ymmärtäisivät, ettei Kelan varaan voi enää laskea. Ne ajat on ohi. Ei vaan riitä verovarat enää.
Vierailija kirjoitti:
No niin, ja taas kaikki Suomen "miljonäärit" kerääntyy vauvapalstalle kehumaan kuinka paljon on rahaa ja muuta omaisuutta.
Mielenkiintoista, että juuri tämä palsta on sellainen, jolla päivystää kaikki suurituloisimmat suomalaiset, vaikka heitä on todella vähän.
No, mulla on velkaa yli 20 000 ja kaikilla tileillä yhteensä noin kymppi, enkä tiedä millä ostan perheelle ruokaa että pärjätään lapsilisien tuloon.
Minulla ei ole velkaa, mutta tililläni on alle kaksi euroa. Onneksi tosiaan lapsilisä tulee tiistaina.
Olen saanut muutaman kuukauden ylimääräistä pysymään käyttötililläni n.1500 €, mutta varmaan mun tuurilla autosta hajoaa taas jotain ja kohta olen siis jälleen säästöjen suhteen pa 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2,5 vuoden bruttopalkka on itselläni. Miehellä vaan vuoden, mutta silti enemmän kuin minulla. Hänen palkkansa on nimittäin yli 12k€ kuukaudessa.
Rikkailla on varaa säästää eikä kokoomus käy rikkaiden ja hyvätuloisten kimppuun
Olen pienituloisten yh:n lapsi ja minulle on pienestä pitäen opetettu että joka palkasta laitetaan rahaa säästöön. Opiskeluaikana sain säästöön 10€/ kk, mutta nyt pienipalkkaisessa työssä laitan säästötilille palkka päivänä 50€. Mukava potti on kertynyt vuosien varrella.
Kaikki rahan on menneet naapuri rouvan puskureihin..ne näyttääkin olevan jo extra large kokoa
Itsekin olen hämmästynyt kuinka suurin osa tämän palstan kirjoittajasta on varakkaita, osa jopa miljonäärejä. Luulisi että sellaiset päivystäisi jossain muualla, vaikka taloussivuilla...
Ei, joku 8000€. Puolisolla on minun vuosipalkan verran.
Tilillä on 4,37€. Lompakossa 21,65€. Siinä mun varallisuus. Eläke tulee 3.4. Pärjään juuri ja juuri sinne asti.
Mulla on sijoitukset noin 1 800 000 €. Siihen vielä asunto noin 800 000 € päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sijoitukset noin 1 800 000 €. Siihen vielä asunto noin 800 000 € päälle.
Totta kai on
Kummasti kaikilla meni korona-aikana puskurit ja nyt on taas uudet puskurit kerättynä. Kuinka himputin paljon Suomessa oikein tienataan vai elänkö jossain kuplassa, jossa kaikki on joko työttömänä tai matalapalkka-alalla?
Vierailija kirjoitti:
Kummasti kaikilla meni korona-aikana puskurit ja nyt on taas uudet puskurit kerättynä. Kuinka himputin paljon Suomessa oikein tienataan vai elänkö jossain kuplassa, jossa kaikki on joko työttömänä tai matalapalkka-alalla?
Älä huoli, täällä jengi valehtelee surutta
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kaikilla sentään menneet puskurit korona-aikana? Itse sain koko korona-ajan säästöön jopa sovitellusta ansiosidonnaisesta etenkin, kun suojaosaa korotettiin väliaikaisesti 500 euroon.
Viime vuodet olen tienannut mediaanipalkan verran, nyt ehkä pari sataa euroa enemmän. On helppo säästää, kun ei ole lapsia, autoa tai velkaa - vuokrani ei ole noussut läheskään yhtä paljon kuin omistusasujien kulut.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihan sairaanhoitaja, mutta osaan käyttää rahaa viisaasti. Mieheni on lähihoitaja.
t. se 60ke rahastoissa ja tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt koronaan puskurit, päinvastoin, säästin enemmän kuin ikinä kun ei päässyt matkustamaan jne.
Reilu vuoden brutto, mutta mulla on tosi pienet tulot.
No ei todellakaan ole. Vain velkaa. Eläppä itse elämää jossa saat käteen n. 3000€/kk. Niin. Ei paljon säästellä sellaisista pikkurahoista.
Ei ole minkäänlaista puskuria. Joka sentti menee laskuihin tai ruokaan joka tuleekin. Olen töissä - siitä vaan maksetaan niin vähän, että olen silti asumistuen varassa.