Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lasket kaikkien tiliesi saldot ja sijoitusten tämän hetkiset arvot yhteensä, onko sinulla vähintään vuoden bruttopalkan edestä rahaa?

Vierailija
23.03.2024 |

Mitään puskuria siis?

Kommentit (224)

Vierailija
21/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla tileillä? En mä miljonääri oo.

Vierailija
22/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, ja taas kaikki Suomen "miljonäärit" kerääntyy vauvapalstalle kehumaan kuinka paljon on rahaa ja muuta omaisuutta.

Mielenkiintoista, että juuri tämä palsta on sellainen, jolla päivystää kaikki suurituloisimmat suomalaiset, vaikka heitä on todella vähän.

No, mulla on velkaa yli 20 000 ja kaikilla tileillä yhteensä noin kymppi, enkä tiedä millä ostan perheelle ruokaa että pärjätään lapsilisien tuloon.

Osaatko sanoa syytä tähän? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti! Bruttopalkkanihan on tällä hetkellä 0€

Vierailija
24/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vielä 5-6 vuosi sitten. Nyt ja lopun ikääni olen kokonaan tukien varassa. Sitä se työttömyys ja sairaus teettää.

Vierailija
25/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
26/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan päivittäin katsellut,  mutta viimeksi vilkaistessa oli hajautetut rahastot kaikki reilusti plussalla. Siltikin työnteko on mukavaa ja lähinnä harrastus nykyisin 

Vierailija
27/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. On puskuria. Pariksi vuodeksi.

Yh-äiti, jonka lapset alkaa olla jo aikuisia. 

Kohta rahaa säästyy toivottavasti enemmän. 

Täällä sama tilanne, kahden teinin yh, Helsinki.

Vierailija
28/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin suositus on ollut 3kk NETTOpalkan verran.

Tuossahan on se idea, että jos "jotain sattuu" on 3kk aikaa järjestellä elämää uusiksi.

+Jos vaikka sairastuu/jää työttömäksi tmv. usein myös kestää ennen kun rahaa saa. Vaikka saisi takautuvasti, niin kela/vakuutusyhtiö tmv. saattaa käsitellä asiaa --> hyvä ettei joudu rahattomana odottamaan.

Ja jos pidem,äksi aikaa tulot tippuvat, tuossa 3kk aikana ehtii hyvin karsia "turhia menoja" tai sellaisia mihin ei enää jatkossa ole varaa minimiin.

Vierailija
29/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin suositus on ollut 3kk NETTOpalkan verran.

Tuossahan on se idea, että jos "jotain sattuu" on 3kk aikaa järjestellä elämää uusiksi.

+Jos vaikka sairastuu/jää työttömäksi tmv. usein myös kestää ennen kun rahaa saa. Vaikka saisi takautuvasti, niin kela/vakuutusyhtiö tmv. saattaa käsitellä asiaa --> hyvä ettei joudu rahattomana odottamaan.

Ja jos pidem,äksi aikaa tulot tippuvat, tuossa 3kk aikana ehtii hyvin karsia "turhia menoja" tai sellaisia mihin ei enää jatkossa ole varaa minimiin.

Nythän työttömyystukea leikataan rajusti 2 kk:n jälkeen eikä asumistukea saa pian enää omistusasuntoon, joten puskuria tarvitsee jatkossa moninkertaisen määrän.

Vierailija
30/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta kuukauden pärjäisin. Puolisolla on tilillä vuoden palkka ja rahastossa toisen. Asunto on millin paikkeilla, puoliksi.

Vierailija
31/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä osuu nyt arkaan paikkaan, mutta kun on jättänyt tupakit ja kaljat ostamatta jokusen vuoden, on tilille kertynyt hyvinkin keskiverto palkansaajan vuoden bruttotulot säästöön.

Vierailija
32/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla omaisuutta, saan toimeentulotukea. Lisäki asumistuki ja työmarkkinatuki. Ainoalla tilillä on 0,82 euroa ja lompakossa 13 euroa käteistä. Keskiviikkona tulee työmarkkinatuki, siihen asti pitää pärjätä, mutta juuri preppasin ruuat kolmelle päivälle. Ruokavarastoa minulla on, että pärjäisin vielä 2 viikkoa. 

Vierailija
33/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja minulla ei ole mitään tuloja joten tällä kaavalla säästöt ja sijoitukset riittäisi miljoonaksi vuodeksi.

Mutta menoja minulla on vaikka ei ole tuloja ..jos ihan kituuttamalla eläisi niin 10 vuotta ehkä pärjäisi mutta siinä saisi menot laittaa hyvin minimiin..

Suomessa kuitenkin rahaa tarvii asumiseen ja elämiseen vähintään 20 000 vuodessa.

Vierailija
34/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen opiskellut viimeiset viisi vuotta, niin säästöt on hyvin pitkälti kulutettu tuona aikana elämiseen. Nyt kun valmistuin, voin alkaa taas säästää.

Vierailija
35/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä on kahdeksan kuukauden nettopalkka. LIsäksi on perintömetsää, josta saa hyvät rahat tarvittaessa. 

Vierailija
36/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin n. 10 vuotta sitten tupakan polttamisen kun täysin 30v, ja samalla luontaisesti (kasvoin ns. ulos tuosta elämästä) loppui baareissa rilluttelut ja juomiset.

Mutta rahaa ei säästössä ole sen enempää mitä aiemminkaan, koska 'tuhlauksen' kohde muuttui. Käyn töissä, elelen vaatimattomasti, mutta reissaan kaiken mitä yli jää, haaveena muuttaa jossain kohtaa aurinkoisempaan paikkaan pysyvästi jos työasiat järjestyvät.

Vierailija
37/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä on muitakin köyhiä, masentaa aina lukea av:n "rikkaiden" leuhkimisia. 

Vierailija
38/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja minulla ei ole mitään tuloja joten tällä kaavalla säästöt ja sijoitukset riittäisi miljoonaksi vuodeksi.

Mutta menoja minulla on vaikka ei ole tuloja ..jos ihan kituuttamalla eläisi niin 10 vuotta ehkä pärjäisi mutta siinä saisi menot laittaa hyvin minimiin..

Suomessa kuitenkin rahaa tarvii asumiseen ja elämiseen vähintään 20 000 vuodessa.

Tähän nähden esim . Tämä kokoomuksen keksimä 10000 euron varallisuusraja asumistuelle ja varallisuuden tulouttaminen. Eli laskeminen tuloiksi on kyllä rienaamista.

Vierailija
39/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuoden bruttopalkka on itselläni. Miehellä vaan vuoden, mutta silti enemmän kuin minulla. Hänen palkkansa on nimittäin yli 12k€ kuukaudessa.

Vierailija
40/224 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v likvidit säästöt, tai veroja pitää osasta maksaa. Ja pari ylimääräistä asuntoa sekä velaton koti. Vuokrattu kämppä tuottaa kuukauden nettopalkan vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi