Mitä herkkuruokaa teillä tänään tarjoillaan lauantain ratoksi?
Meidän perheessä aikoinaan äänestettiin lauantain herkkuruoka. Nyt kun asun yksin, saan päättää itse.
Kommentit (47)
Eileen paistoin kanaa ja siihen sipulia, kun oli paistunut laitoin kanabuljonkia veteen ja annoin kiehua jonkin aikaa. Sitten jokkoon homejuustoa, vähän soijaa ja tippa vanhaa kermaa. Jawott että on hyvää.
Riisin kanssa tarjoilin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvipullat, lohkoperunat ja fetasalaattia.
Syödäänkö teillä AINA hirveä?
Ei. Lukiko mun vastauksessa niin? Jauheliha kyllä on yleensä hirveä. Saamme tätä isältäni. Iso rahallinen säästö vuositasolla ja eettisin punainen liha. Tykätään myös mausta.
Olen köyhä joten syön mitä kaapista löytyy. Riisiä ja tonnikalaa ilmeisesti. Nam.
Pyttipannu saa riittää,jokane hoitakoo loput ruokas
Täytettyjä lettuja. Leivoin myös mustikkapiirakkaa ja sämpylöitä. Pistetään pakkaseen ne, mitkä jäävät yli. Emme viitsi tehdä ruokaa joka päivä enää nykyisin, kun lapset ovat jo lähteneet kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvipullat, lohkoperunat ja fetasalaattia.
Syödäänkö teillä AINA hirveä?
Ei. Lukiko mun vastauksessa niin? Jauheliha kyllä on yleensä hirveä. Saamme tätä isältäni. Iso rahallinen säästö vuositasolla ja eettisin punainen liha. Tykätään myös mausta.
Oi saisinpa mäkin jostain. Voin kyllä maksaakin siitä
Grillattua kanaa, herkkusieniä, paprikaa, salaattia, patonkia ja juustoja.
Jauhelihakastiketta ja makaroonia.
En pessyt jauhenlihaa, enkä ottanut makaroonin keittovettä talteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä joten syön mitä kaapista löytyy. Riisiä ja tonnikalaa ilmeisesti. Nam.
Aika edullista on myös: makaroni. Kastikkeeksi teen usein: purkki tonnikalaa oliiviöljyssä ja purkkitomaattimurskaa prk ja puolipurkkia vettä. Suolaa, valkosipulia jauheena, kurkumaa puoli rkl, mustapippuria ja ripaus valkopippuria. Kurkuman maku voi yllättää jos ei yleensä käytä; kannattaa aloittaa vaikka puolella määrästä
Varmaankin hodareita tänäänkin. Eli nakkeja ja paahtoleipää heitän pöytägrilliin kunhan huvittaa. Olis kyllä perunasalaattiakin, mutta taidan mennä hodareilla.
I kväll blir det lite färsk laxrom och laxfilé rökt på låg värme på egen gård. Laxen servereras varm ur röken med nygjord potatismos, citron, dill och eventuellt lite pressgurka. Som aptitretare blir det en bit rökt ål med en iskall.
Tein sloppy joe -hampurilaisia. Nam.
Ihan tavallista karjalanpaistia, lihapullia kermakastikkeessa ja perunamuusia on tarjolla mistä ottaa.
Täytyy tyhjentää pakastinta. Niinpä tänään tehdään korvasienimuhennosta ja katkarapuskagenia.Lidlin pakastablinejä oli pakkasessa kaksi pakettia, ne on nyt sulamassa.
Sveitsinleike, kermakastike ja laadukasta olutta kyytipojaksi. Jälkiruoaksi kahvi ja XO- konjakki. Vapaapäivänä maanantaina jotain laadukkaampaa sitten
Uuniperunoita. Aamulla oli wokkia.
Vierailija kirjoitti:
Nakkikeitto
Aika arkinen ruoka lauantaiksi. Oliko jämiä viikolta?
Niin hirviä stressi uudesta työstä et mennyt tässä 2 kk:n aikana ihan ruokahalut. Ihan sama siinä mielessä mitä syön, kunhan saan nälän jotenkin pois.
N32