Miten voi joku kaupan pullapussi maksaa nykyään 4€? Tai halvimmat lihapasteijat pakasteessa 3,8€. Ihan helvetisti nousseet hinnat.
Eihän tässä kohta saa mitään "ylimääräistä" enää ostettua. Peruselämisen raaka-aineet nyt vielä jotenkin saa kun halvimpia ostelee.
Kommentit (51)
Paistettavat pakastepullat maksoivat halvimmillaan 0,99 e pussi, nyt sama tuote on 2,55 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sannaa, Se on niin viisas talousnero. Kyllä on upeeta nyt kun feministit hoisi taloutta.
Jos et ole huomannut, niin meillä on Purra valtionvarainministerinä,ja se on ottanut enemmän lainaa tässä lyhyenä aikana enemmän kuin edellinen hallitus yhteensä. Ja tiedoksi sinulle, että pääministeri ei vastaa taloudesta, vaan valtionvarainministeri, Sannajankkaaja.
Olen eri, mutta ketkä teki aiemmin ne kalliit uudistukset joiden ylläpitämiseksi velka piti ottaa? Eiköhän se ollut se Sanna ja kumppanit
Vierailija kirjoitti:
Mikä ois kohtuullinen hinta?
Kaikkee ei voi saada ilmasiks
Voisko alapeukuttajat kertoo että mikä ois sopiva hinta?
Opetelkaa ostamaan tarjousten perusteella ostokset, olen kilohintojen perusteella huomannut että säästö on huomattava ja äs ryhmän kauppa ei ole se halvin, koo menee monissa hinnoissa nyt tarjous hinnoilla ohi ässän ja lidlin.
Mun ammatti olikin ennen tilaaja niin opin seuraamaan hintoja. Teen pitkiäkin lenkkejä eri kauppoihin vain että saan edes silloin tällöin jonkin "ylimääräisen" ostoksen tehtyä säästetyillä rahoilla.
Mitäs jos tekisit itse?
Nuo kaupan pullapussit ja pakastelihapasteijathan on ihan karmeita. Kuka niitä edes ostaa? Syöt varmaan muutenkin valmiseineksiä?
Vierailija kirjoitti:
Nuo on helppoa ja halpaa leipoa itse.
Jos ruokaraha on tiukilla, voi pullat, pasteijat, jäätelöt jms. jättää ostamatta. Kannattaa vähät rahansa satsata oikeaan ruokaan. Mä olen lopettanut tyystin epäterveellisten ja kalliiden herkkujen käytön; nopeasti siihen tottuu, parin viikon kuluttua mua alkoi ällöttämään rasvaiset ja makeat. Joskus toki voi herkutella, jos tykkää, mutta silloin on pakko tinkiä reilusta sapuskasta. Vaan valitkoon tietysti kukin omat tarpeensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on helppoa ja halpaa leipoa itse.
Jos ruokaraha on tiukilla, voi pullat, pasteijat, jäätelöt jms. jättää ostamatta. Kannattaa vähät rahansa satsata oikeaan ruokaan. Mä olen lopettanut tyystin epäterveellisten ja kalliiden herkkujen käytön; nopeasti siihen tottuu, parin viikon kuluttua mua alkoi ällöttämään rasvaiset ja makeat. Joskus toki voi herkutella, jos tykkää, mutta silloin on pakko tinkiä reilusta sapuskasta. Vaan valitkoon tietysti kukin omat tarpeensa.
Voi jeesus sentään. Nyt ei ole kyse siitä vaan hintojen noususta.
Mä nousin tänään 5.30 ja tein yli 2 h kävelylenkin. Sen jälkeen kaupasta sain pullorahoilla 2 tonnikalaa, 4 tomaattimurskaa, 3 pakettia pikapuuroa ja 5 makaronipussia.
Huomenaamuna uudestaan.
Ei tulisi mieleenkään ostaa pullaa
Jokainen on varmasti huomannut, että eläminen on itsellään kallistunut. Niin kaupan kulutkin ovat nousseet. Samoin kuljetusfirmojen, alkutuottajien, leipomoiden jne. Ne pullat eivät vain voi olla enää saman hintaisia tai kaikki firmat konkurssissa. Kuluttaja päättää mihin rahat riitttää ja sillä osalle firmoista seurauksia.
Pasteijat kannattaa tehdä itse, pullaa punalappuisena.
Koska menemme kohti 3 maailmansotaa. Kaikki lopuu ja tuhoutuu. Kattokaa millaista on New Yorkissa nykyään. Mitään ei huolleta ja hoideta.
En ole seurannut mitään yksittäisiä hintoja. Käyn aina samassa kaupassa ja minulla on tilastot sovelluksessa parilta viime vuodelta. Joka kuukausi on mennyt suunnilleen saman verran rahaa ruokakauppaan jo kahden vuoden ajan. Kuukausittainen heitto on noin +- 10%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-Marketissa oli juuriharja varrella lähemmäs 3e ja mustikkamehu (laimennos) yli 3e. Eli 6e+ yhteensä. Enpä viitsinyt ottaa niitä muiden ostosten lisäksi. Saan mehun muualta.
Katsoin että k marketissa joku siivousrättipakkaus halvinta laatua oli noin 2,5€ ja wettex-rulla yli 3€. Mietin että mitä helvettiä ja kauppaan jäi. Päätin että teen siivousrätit tästä lähtien rikkinäisistä ja muuten käyttökelvottomista tekstiileistä mitä kotona on.
Siivoushanskapakkaus on todella kallis K:ssa, lähenteleekö jo 10 euroa. Siis 5 paria ja 10 hanskaa muistaakseni. Ohuita kumihanskoja. Ennen sellainen pakkaus oli murto-osan tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-Marketissa oli juuriharja varrella lähemmäs 3e ja mustikkamehu (laimennos) yli 3e. Eli 6e+ yhteensä. Enpä viitsinyt ottaa niitä muiden ostosten lisäksi. Saan mehun muualta.
Katsoin että k marketissa joku siivousrättipakkaus halvinta laatua oli noin 2,5€ ja wettex-rulla yli 3€. Mietin että mitä helvettiä ja kauppaan jäi. Päätin että teen siivousrätit tästä lähtien rikkinäisistä ja muuten käyttökelvottomista tekstiileistä mitä kotona on.
Siivoushanskapakkaus on todella kallis K:ssa, lähenteleekö jo 10 euroa. Siis 5 paria ja 10 hanskaa muistaakseni. Ohuita kumihanskoja. Ennen sellainen pakkaus oli murto-osan tuosta.
Kuinka usein noita tarvitsee ostaa? Itse en ole ostanut koskaan. Oleellisinta on se, mitä päivittäiset ruoka-aineet maksaa, koska niihinhän se valtaosa varoista menee.
En ole ostanut pullaa kaupasta ikinä. Leivon pullat itse koska saa aina tuoretta.
Prismassa katsoin niin kaksi korvapuustia maksoi 4.95 euroa.
Kuka ostaa pullapusseja ja pasteijoita? Kumpaakaan en ole ikinä ostanut. Pullaa saa halvemmalla pakastepullina ja pasteijaa ei tarvita mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Katselin itsekin tänään S-Marketin pakasteosastolla pientä jäätelöpurkkia, jolla oli hintaa 8€. Ja vihannesosastolla tomaatin kilohinta liki 6€. Pääsiäislimpusta olisi saanut pulittaa liki vitosen.
Ne pienet jäätelöpurkit ovat jonkin pienen firman erikoisjäätelöä ja maksavat siksi enemmän. Ei niitä tomaatteja kilotolkulla osteta. Parilla eurolla saa ostettua tomaatit salaattiin. Pääsiäislimput ovat olleet ainakin meidän K-kaupassa parin euron luokkaa tarjouksessa.
Ruuan ALV:tä nostetaan. ALV on kokoomuksen lempilapsi.
Se iskee aina suhteessa kovimmin pienituloisiin.
Köyhälle kaikki on kallista. Muille se ja sama, mitä mikäkin maksaa
Mä tein juuri lasagnen. Kaikkineen hinnaksi tuli vajaat 6€. Syön siitä 3-4 kertaa, eli 1,5-2€/ateria. Pullia ja leivonnaisia en syö enkä turhia jälkiruokia.