Haluaisin lapsen mutta ei ole rahaa, ei miestä ja lisäksi mt-ongelmia.
Haluaisin lapsen, jonka kasvua, luovuutta ja hyvinvointia omaksi itsekseen voisin tukea.
Mietin kuinka haluaisin auttaa läksyissä, kannustaa urheilussa, lohduttaa pettymyksissä, tehdä hyvää ruokaa ja eväät, antaa itsenäistyä ja löytää oman potentiaalinsa.
Haluaisin antaa sellaisen lapsuuden mitä minulla ei ollut. On tietenkin hyviä muistoja mutta alkoholismi, väkivalta ja muut ikävät asiat varjostivat alituiseen taustalla.
Sellaista olen miettinyt. En tarvitsisi paljoakaan.
Onko se kuitenkin huono idea kun olen elänyt masennukseni kanssa pitkiä aikoja..
Miehiin en luota eikä rahaakaan ole.
Kommentit (100)
Sanotaanko, että noilla seteillä voi olla aika hankala rasti.
Hoida masennus ensin pois. Siitä pystyy kyllä paranemaan.
Mene baariin, ota mies ja pääse paksuksi.
Ai niin, kuka sen maksaa?
Lakkaa haaveilemasta mahdottomia.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa haaveilemasta mahdottomia.
Niin :(
On tässä onneksi vielä 10 vuotta aikaa jos jokin ihme tapahtuisi.
Olen 28v.
AP
Vierailija kirjoitti:
Voi alkaa tukiaikuiseksi.
Niin. Sitä voisin harkita kyllä.
Ap
Jos ei luota miehiin, ei kannata hankkia lapsia, koska 50% todennäköisyys että lapsi on poika. Terveisi luotettavan miehen puoliso ja kahden ihanan pojan äiti.
Valitettavasti lapsen hankkiminen sinun tilanteessasi on todella huono idea.
Kuinka vanha olet? Mitä, jos ottaisit projektijsi saada itsesi äitiyskubtoon? Oarantaisit fyysistä ja henkistä terveyttäsi päämäärätietoisesti, tekisit vaikka pienipalkkaistakin työtö, tutkisit tukiverkkomahdollusuuksua - ja sitten hankkiutuisit raskaaksi jiskus myöhemmin.
Hyvä idea. Lapsi tuottaa paljon iloa ja saat siitä tukia, että pystyt elättämään sen.
Kysy vaikka sellaisesta kuin kaverivanhemmat taikka sitten koita löytää kumppani.
Onnea yritykseen.
Mitä jos vaan olisit ihan itekses kaheli
Vierailija kirjoitti:
Jos ei luota miehiin, ei kannata hankkia lapsia, koska 50% todennäköisyys että lapsi on poika. Terveisi luotettavan miehen puoliso ja kahden ihanan pojan äiti.
En kai minä poikaani tuomitsisi.
Enkä ehkä luota miehiin parisuhdemielessä. Itsellä kun on ollut aika ikäviä kokemuksia. Sekin voi tietenkin joskus muuttua ja ehkä rakastun hyvään ihmiseen.
AP
Onhan tuo vähän riskinen yhdistelmä. Eikös masennus ole vähän sellainen ominaisuus, että se tuppaa toistumaan.
Sinällään en mitenkään lähtisi tuomitsemaan lapsihaaveitasi, mutta tuon masennustaipumuksen vuoksi suosittelisin, että lapsesi isä olisi tiiviisti mukana kuvioissa. Isä voisi kantaa vastuun lapsesta erityisesti silloin, kun masennuksesi on valloillaan.
Miehiä on monenlaisia. Osa on ihan kilttejä, luotettavia ja isäksi & kumppaniksikin sopivia. Jos sinulla on todella negatiivinen kuva omasta isästäsi, niin älä ajattele, että kaikki miehet ovat samanlaisia.
Sairaan ihmisen ei kannata lisääntyä.
terveillä on yleensä perheet.
Lapsen tehtävänä ei ole olla terapeutti. Täysi epäluottamus miehiin näkyy helposti myös lapsen kasvatuksessa, eikä se ole hyväksi lapsen psyykkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Sairaan ihmisen ei kannata lisääntyä.
terveillä on yleensä perheet.
no kyllä
sivusta
Voi alkaa tukiaikuiseksi.