Lahjoitin kotoa poismuuttaneelle kummitytölle (veljen tytär) paljon astioita ja muovikippoja sun muuta ekaan asuntoon.
Säästyypähän nuorella rahaa. Muut tehneet samoin?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
annoin vanhat täkit ja tyynyt nuorelle
Hyi hitto! En ikinä ottaisi kenenkään vanhoja peittoja ja tyynyjä. Omanikin uusin.n.5 vuoden välein ja vanhat roskiin.
Lahjoita vanhat vaikka eläinsuojiin. Ymmärrän, että halutaan uusia. En ymmärrä, että.yihlataan maapalloa ja heitetään roskiin.
Mä säästän maapalloa sillä, että mulla ei ole autoa. Lähimpään eläisuojaan on kymmenien kilometrien matka, enkä lähde niitä sinne millään bussilla kuskaamaan.
Piti sanoa, että pyydä ystävältä kyytiä, mutta eihän sulla semmosia ole.
Rasittavia ovat autottomat kaverit, jotka ovat jatkuvasti kyytiä vailla.
Vierailija kirjoitti:
Mä annoin kummitytölle Ikean 2000€ lahjakortin.
Itsekin olen välillä miettinyt, että olisiko pitänyt antaa kummilapsille suurempia rahalahjoja kun varaa minulla olisi. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että ylisuurten rahalahjojen antaminen on moukkamaista.
Minä olin tosi iloinen saadessani astiat mujttaessani ekaan asuntoon. Moni nuori nykyään innostunut mummola coresta ja kierrätys lähellä sydänt.
Veljeni lapselle lähti meiltä ryijy, vanha klaffipöytä ja mummin tekemät pöytäliinat, tytön omasta toiveesta. Vaatehuoneen kätköstä innostui nollarivaatteistani, nekin sai viedä mukanaan :D omat lapseni vielä alle kouluikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain kotoa mummon vanhoja muovikulhoja. Mummo kuoli 1986, minä muutin kotoa 1998. Astiat oli luultavasti 70-luvulta ja naarmuisia kauttaaltaan.
Joku ihan varta vasten hillonnut niitä naarmuisia kulhoja sua varten? Uudet olisit saanut kympillä kaupasta. Kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Omalle lapselle käytiin ostamassa ihan uutta kaikkea mitä tarvitsi, kummilapsilta olen kysynyt mitä tarvitsevat tai antanut lahjakortin. Inhoan kun meillekin tungettiin aikoinaan kaikkea, tauluja, kippoa ja kappoa, ja vielä sellaisia jotka ovat ihan arvokkaita, vieläkin jotain kamalia tavaroita löytyy kaapin pohjalta.
No voit ihan hyvin myydä ne pois. Midi säilöt jos joku ostaisi ja tykkäisi
Hyi, itse en kehtaisin tarjota vanhoja käytettyjä astioita ja muovikippoja. Muovikippo maksaa kaupassa 2-4 euroa kappaleelta. Pinttynyt ja uraisa muoviastia on jo terveysriski. Kuten monet ovatkin jo todenneet: muoviastiat tulee uusia säännöllisin väliajoin, kun niihin on tullut naarmuja.
Niitä toki kehtaisi tarjota läheiselle (kummi)lapselle, jos olisi korkeintaan muutaman vuoden vanhoja Arabian siistejä astioita. Tai voisi kysyä, mikä astiasarja on mieluisa nuorelle, ja viedä kylässä merkkipäivinä tai juhlapyhinä käydessä hänelle aina vaikka yhden uuden lautasen, kulhon tai mukin lahjaksi.
Laadukkaat astiat ovat ikuisia, eikä yhden (tai jopa kahden) 20-25 euron astian lahjaksi antaminen kaada kummitädin tai -sedän taloutta, jos hän käy töissä tai on kohtuullisen hyvä eläke. Työttömänä tai muussa heikommassa taloustilanteessa läheinen kummi voisi antaa vaikka vain kerran vuodessa yhden parin kympin astian.
Minä ostin kummitytölle arvokkaan aterinsetin. Ei tulis mieleenkään lahjoittaa vanhoja kipposia ja kupposia. Mitä niillä muoviastioilla tekee?
Vierailija kirjoitti:
Hyi, itse en kehtaisin tarjota vanhoja käytettyjä astioita ja muovikippoja. Muovikippo maksaa kaupassa 2-4 euroa kappaleelta. Pinttynyt ja uraisa muoviastia on jo terveysriski. Kuten monet ovatkin jo todenneet: muoviastiat tulee uusia säännöllisin väliajoin, kun niihin on tullut naarmuja.
Niitä toki kehtaisi tarjota läheiselle (kummi)lapselle, jos olisi korkeintaan muutaman vuoden vanhoja Arabian siistejä astioita. Tai voisi kysyä, mikä astiasarja on mieluisa nuorelle, ja viedä kylässä merkkipäivinä tai juhlapyhinä käydessä hänelle aina vaikka yhden uuden lautasen, kulhon tai mukin lahjaksi.
Laadukkaat astiat ovat ikuisia, eikä yhden (tai jopa kahden) 20-25 euron astian lahjaksi antaminen kaada kummitädin tai -sedän taloutta, jos hän käy töissä tai on kohtuullisen hyvä eläke. Työttömänä tai muussa heikommassa taloustilanteessa läheinen kummi voisi antaa vaikka vain kerran vuodessa yhden parin kympin astian.
Miksi köyhän kummin pitäisi ostella lahjoja aikuiselle kummilapselle? Onko kummi vain ikuinen lahja-automaatti?
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin kummitytölle arvokkaan aterinsetin. Ei tulis mieleenkään lahjoittaa vanhoja kipposia ja kupposia. Mitä niillä muoviastioilla tekee?
Kannellisia astioita tarvitsee aina.
Mitä niillä arvokkaalla aterimilla tekee? Kun ne myy eteenpäin arvo on aina huomattavasti alempi käytettynä.
Nykyään nuoret kannattavat kierrätystä, omalle kummitytölle laitoin rahaa jolla osti käytettyjä huonekaluja ja äitinsä antoi astioita ja nimenomaan luonnon kannalta ei halunnut uutta vaan kierrätettyä.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on sitten täydet mukit ja lautaset käytössä nelikymppisenä? Hän varmaan tarvitsee parit, useammat kipot jo nyt.
Ensimmäiset illanistujaiset kun järjestää niin laseja/mukeja on pari vähemmän.
Ihan turhaa tunkea kenellekään yhtään mitään muovikippoa. Olisit antanut hänen itse valita mieleisiään sinun kaapeistasi etkä työntänyt turhanpäiväistä krääsää vaan laittanut ne itse vaikka kirpparille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaat astiat ovat ikuisia, eikä yhden (tai jopa kahden) 20-25 euron astian lahjaksi antaminen kaada kummitädin tai -sedän taloutta, jos hän käy töissä tai on kohtuullisen hyvä eläke. Työttömänä tai muussa heikommassa taloustilanteessa läheinen kummi voisi antaa vaikka vain kerran vuodes
Sisälukutaito? Kyse oli läheisestä kummista, joka itse halusi auttaa juuri kotoa muuttanutta kummityttöään. Toki jos ei tuota ehdottamaani 20 euron lahjakuppia ole yhden kerran vuodessa varaa antaa läheiselle nuorelle lahjaksi, kannattaa varmaan vaikka opettaa sille nuorelle, mitä ei ainakaan kannata elämässä tehdä talousasioissa! Sellainen vinkki ei sitten ainakaan kaada köyhän kummin taloutta. Kylään mennessä voi sitten vaikka sen sijaan viedä itse neulotut villasukat tai lapaset, jos kummitädin talous antaa myöden lankakerän hinnan.
En edes kerää niin paljon astioita ja kippoja, että niistä riittäisi jaettavaksi.
"Ensimmäiset illanistujaiset kun järjestää niin laseja/mukeja on pari vähemmän."
Ehkä ei sittenkään, koska nuorten illanistujaisissa käytetään kertakäyttöastiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä annoin kummitytölle Ikean 2000€ lahjakortin.
Siis hyi kakka! Ikean 2000€ lahjis. Ei kukaan OLISI niin typerä
Niinpä, sitten on pakko ostaa ikeaa, toki tosta melkein puolet vois käyttää laadukkaaseen sähköpöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaat astiat ovat ikuisia, eikä yhden (tai jopa kahden) 20-25 euron astian lahjaksi antaminen kaada kummitädin tai -sedän taloutta, jos hän käy töissä tai on kohtuullisen hyvä eläke. Työttömänä tai muussa heikommassa taloustilanteessa l
Se alkuperäinen ehdotus oli, että köyhä kummi ostaa kipon kerran vuodessa eikä vain silloin kun muuttaa kotoaan. Kun kummilapsi on aikuinen, missä kohtaa kummilapsi itse alkaa muistaa itse kummiaan?
Miksi se on yksipuolinen lahjanantosuhde? Voisiko se kummilapsi aikuisena muistaa sitä vähävaraisten kummia vai onko se suhde ikuisesti sellainen, että kummi lahjoo aikuista kummilasta?
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan käyty ihan kaupan kautta🙄 ei nuorten koti ole mikään jätelaitos.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti oli nuorelle mieleisiä.
Luulisi tuossa iässä olevan kiitollinen kaikesta.
Hullu.
Ethän vaan omia vanhojas kysymättä?
Mun isoäiti tyhjensi kaappinsa tyttären muutettua. Astiastothan on kivoja, jos sellaisista sattuu tykkäämään. Tytär sai kaksi ruusukoristeellista sarjaa, kaikkine liemikippoineen, kastikekannuineen... Mitä ihmettä nuori ihminen niillä tekee, kun mäkään en tee? Kävin hakemassa meidän varastoon.
Toiseksi mitä tuli vanhoja maljakoita kymmenen... Taas kerran mitä ihmettä nuori ihminen tekee..? Jätettiin kaksi sopivaa, loput lähti mun matkaan.
Sitten yksi laatikollinen vanhoja, käytettyjä muovikippoa ja kuppia. Näitä orthexin jne. nekin vanuu ja kuluu käytössä ja ottaa helposti värjäymiä. Voi mummi kulta! -Sorttiin.
Jos mieli joskus muuttuu, niin varastosta saa hakea.