Alfamies ei petä eikä valehtele
Tuli mieleen eräästä alfamiehuuteen liittyvästä ketjusta, missä ap kyseli miksi naiset valitsevat alfan, miten olla alfa. Ketjussa oli yli tuhat viestiä jo, kun kävi ilmi, että ap, josta sai hyvin kiltin vaikutelman, oli itse pettänyt ja valehdellut naiselleen, mutta arveli siitä huolimatta, että naiset mieluiten valitsevat "jännän" alfan eikä häntä.
Sama kuvio on toistunut sadoissa naisten viesteissä täällä, ja ketjussakin useampi kertoi, miten ulkoisesti vaatimaton mies nimenomaan on tuo jännä, valehteleva ja pettävä mies, vaikka aluksi vaikuttaa kiltiltä.
Nyt vasta uskon, että naiset täällä ovat aivan oikeassa. Minua ei ole ikinä petetty eikä minulle ole valehdeltu (sikäli kun tiedän), koska minun miehilläni ei ole ollut alemmuudentuntoa eikä huonoa itsetuntoa, mikä luultavasti saa tuollaisia asioita tekemään. Yksikään mies ei ole pyrkinyt olemaan kiltti tai jotenkin muulla tavalla muuttamaan itseään kelvatakseen minulle, vaan he ovat olleet sitä mitä ovat. Se riittää. Sellainen piirre taitaa olla alfamiehuuden tärkein osa-alue eli sisäinen tunne siitä, että riittää, jolloin ei tarvita valehtelua ja teeskentelyä.
Se ei tarkoita, että olisivat täydellisiä ihmisiä, onhan esimerkiksi minun aviomieheni aloittanut suhteen kanssani pettämällä. Mutta toisin kuin toisenlainen mies, hän kertoi heti tekonsa avovaimolleen ja minä käskin hänen mennä kotiin miettimään rauhassa mitä haluaa eikä rynnätä suin päin minun kanssani suhteeseen, koska enhän kunnolla edes tuntenut häntä. Tutustuimme siten, että hänen avovaimonsa tiesi meidän käyvän treffeillä, mikä oli varmasti todella kivuliasta hänelle, mutta rehellistä.
Tietynlainen suoraselkäisyys on alfamiehuuden tunnusmerkki. Hän on sitä mitä on, se miellyttää, jos miellyttää. Se ei ole millään tavalla minun ansiotani, että olen aina tunnistanut tuon ominaisuuden hyvin miehessä, vaan se on varmasti isäni ansiota. Esimerkiksi valehteleminen on ollut todella paha turn off itselleni aina. Mutta tunnen naisia, jotka ovat lähteneet suhteeseen, missä ensimmäisiä miehestä tiedettyjä asioita on valhe. Eli on valehdeltu pituus. En ikipäivänä aloittaisi suhdetta, missä valehdellaan heti ensimmäisessä kontaktissa. Huono itsetunto ilmenee mm. tuollaisissa asioissa. Se ei tee ihmisestä pahaa, vaan se osoittaa, että epärehellisyys kasvaa ennen kaikkea heikosta itsetunnosta, jota toinen ihminen ei voi parantaa.
Heikolla itsetunnolla varustettu mies etsii hyvin herkästi pönkitystä pettämisestä, flirtistä ja pahimmillaan siitä, että kohtelee naistaan huonosti, koska tarvitsee jonkun, jonka kokee olevan itsensä alapuolella. Valitettavasti palstan perusteella näyttää siltä, että tämä usein yhdistyy ulkonäköön ja muihin heikkoihin ominaisuuksiin aivan kuten naiset kertovat. Sille on siis hyvä syy, että naiset suosivat alfamiehiä. Eivät kilttejä jännämiehiä. (Millainen ihminen kutsuu itseään kiltiksi? Lapset ja koirat ovat kilttejä, mutta aikuinen mies?)
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen ja epärehellisyys kumpuaa hyvin usein lapsuuden vaillejäämisistä betamiehillä.
-sivusta
Totta. Vaikka nämä nimitykset ovatkin viihteellisiä, betastahan voi tulla alfa, jos hän saa päänsä kuntoon. Kasvua ja kehitystä tapahtuu useimmilla koko elämän ajan, siperiakin opettaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on alfamiehen beetaversio
Kerro millainen se on, niin sanon kuulostaako tutulta, ellei ketjua poisteta ennen kun ehdin. Ap
Näin miehenä näen asian pitkälti samoin. Koskaan ei pitäisi erehtyä alfasta ja jännämiehestä. Alfalla on selkärankaa (toisin kuin Orpolla) ja on uskollinen. Alfalla ei ole tarvetta käydä vieraissa eikä valehdella, koska tietää tarvittaessa saaVansa uudenkin naisen, jos nainen haksahtaa jännämieheen kesken parisuhteen. Alfan ei tarvitse pettää. M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisesta vulvasta a-mies kiihottuu?
Enpä osaa naisena sanoa. Ap
Ap; onko a-mies kiihottunut sinun vulvastasi? Millainen se on?
Näkyvätkö sisemmät häpyhuulet seistessäsi?
Nyt täytyy siteerata klassikkoa. Otatko ahteriin. Ap
Nerokkaita kysymyksiä. Ja sitten ihmetellään, että miksi niin moni nuori mies on tuomittu elämään incel:inä. M50
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä näen asian pitkälti samoin. Koskaan ei pitäisi erehtyä alfasta ja jännämiehestä. Alfalla on selkärankaa (toisin kuin Orpolla) ja on uskollinen. Alfalla ei ole tarvetta käydä vieraissa eikä valehdella, koska tietää tarvittaessa saaVansa uudenkin naisen, jos nainen haksahtaa jännämieheen kesken parisuhteen. Alfan ei tarvitse pettää. M50
Miksi Orpolla ei mielestäsi ole selkärankaa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisesta vulvasta a-mies kiihottuu?
Enpä osaa naisena sanoa. Ap
Ap; onko a-mies kiihottunut sinun vulvastasi? Millainen se on?
Näkyvätkö sisemmät häpyhuulet seistessäsi?
Nyt täytyy siteerata klassikkoa. Otatko ahteriin. Ap
Nerokkaita kysymyksiä. Ja sitten ihmetellään, että miksi niin moni nuori mies on tuomittu elämään incel:inä. M50
En muista kuka asiantuntija ihan tässä lähiaikoina totesi, että nuorilla on paljon vähemmän pitkiä suhteita kuin ennen oli, siis meillä "vanhuksilla". Suhteet päättyvät ennen kun tehdään lapsia eli myös naiset jäävät ilman kumppania ja perhettä. Onhan se surullista, jos haluaisi muuta.
Tuo kysymys joka täällä esitetään kaikille naisille voi ehkä olla vähän vanhemman miehenkin kysymys. Minusta sana ahteri on vanhemman ihmisen sanastoa. Monesti kuvittelen arvaavani ihmisen iän suurin piirtein vain hänen tekstinsä perusteella. Povipommi, ahteri, noista kumpikaan tuskin on alle kolmekymppisen käyttämä sana?
Toki se on tuota samaa arvailua mistä jo oli puhe eli omasta itsestä luodaan fantasiaminä, joka voi olla paljon monipuolisempi kuin todellisuudessa. Kiltitkin ihmiset voivat ilkeillä ja kokeilla näin erilaisia vaihteita omassa minuudessaan. Voidaan luoda myös lohdukeminä, vaikka Chad, joka pyyhkii nenänsä verhoihin tai viisikymppinen puuma, jonka edessä kaikki lakoavat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfamies osaa tyydyttää saman naisen useamman kerran. Pelurit eivät tähän kykene kun epäonnistuvat ensimmäisellä kierroksella.
Jokainen vastaa orgasmeistaan itse.
Älkää naiset ulkoistako nautintoanne.Betamies ulisee.
Orgasmi sijaitsee aivoissa. Haluaako joku että aivoja stimuloi joku ulkopuolinen? Kuulostaa huolestuttavalta.
Jotkut ehkä jopa odottavat sellaista muilta ihmisilta ja erityisesti niiltä, joihin rakastuvat? Siis sitä, että heidän elämänsä muuttuisi tai on muuttunut jo. Että joku ihminen on ottanut heidät valtaansa eivätkä he enää voi vaikuttaa ajatuksiinsa.
Oma ajatukseni tuosta on se, että kyse on vain projektiosta (omat toiveet projisoidaan ihastukseen, josta tulee täydellinen vastaus kaikkeen), mutta jossain määrin rakkaus kyllä parantaa. Ainakin minut paransi parista asiasta. Aika hurjaa, ja sen vuoksi rakkaus pitää ottaa vakavasti - muutospotentiaalia on. Ap
Vierailija kirjoitti:
"Usein alfa- ja beetaversiot ovat julkaisua edeltäviä testiversioita, joita jaetaan suljetulle käyttäjäryhmälle koekäyttöön. Alfavaiheessa oleva ohjelma on usein pelkkä runko valmiista sovelluksesta, kun taas beetavaiheessa ohjelma on jokseenkin lopullisen tuotteen näköinen."
Googlasin, kun vastausta ei kuulunut. Aika ihana, jos tuota tarkoitit. Sitä mun mieheni todella minulle on, täydellinen. Mutta tiedostan idealisointini, ja idealisointihan on jossain määrin sudenkuoppa, sillä se voi romahtaa vähän liian helposti. Jos jotain ihmistä pitää ns. täydellisenä, niin se ei oikeastaan ole kovin reilua. Ap
Alfamies on halpamies! Kilttimiehet ovat voittajia aina lopulta. Historia on sen todistanut.
Vierailija kirjoitti:
Alfamies on halpamies! Kilttimiehet ovat voittajia aina lopulta. Historia on sen todistanut.
Mikäs se kilttimies oikein on? Ja millä tavalla historia on todistanut? Kerrohan, niin katsotaan mitä tämä pitää sisällään. Ap
Ap kirjoittaa niin sekavaa settiä että nyt on perjantain ja sunnuntain välinen yö tosiasia.
ps. millaisella vulvalla ap kusee?
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa niin sekavaa settiä että nyt on perjantain ja sunnuntain välinen yö tosiasia.
ps. millaisella vulvalla ap kusee?
Kiitos kultaisesta palautteesta. Älä vihottele minulle tai muillekaan, kerro mieluummin mikä mieltä painaa, niin katsotaan se läpi? Minä en varmaankaan ole onnistunut sinua loukkaamaan näillä höpinöilläni vai olenko sittenkin? Kirjoitinhan tuossa aika tiukasti alkuun yhdestä ja toisestakin asiasta.
Mä olen tänä aamuna hyvällä tuulella, kun sain yhden remonttiurakan eilen maaliin. Millainen päivä sulla on edessä? Mä olenpensseleitä pesemässä ja siivoamassa remonttityömaalla. Tämä palstailu on kivaa taukoilua, kuunnella radiota, tehdä hommia ja katsoa onko tullut vastauksia. Ap
Nyt palmusunnuntaina voimme muistella Jeesusta. Hän on ainakin todistettavasti historiallinen henkilö eikä hän ollut kiinnostunut seksistä; kuten ei ole ap:kaan. Jonkinlainen ap:n esikuva?
-> Paljon teoreettista pohdiskelua ja myös käsityöläinen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt palmusunnuntaina voimme muistella Jeesusta. Hän on ainakin todistettavasti historiallinen henkilö eikä hän ollut kiinnostunut seksistä; kuten ei ole ap:kaan. Jonkinlainen ap:n esikuva?
-> Paljon teoreettista pohdiskelua ja myös käsityöläinen.
Tää oli hauska, kiitos :D En muistanutkaan, että on palmusunnuntai. En ole kovin uskonnollinen ihminen, mutta voihan minussa olla jeesustelijaa enemmän kuin ripaus. Ap
Tälleen itsevarmana miehenä mä väitän että oot ap asian ytimessä.
Heikko itsetunto on maski, sika säkissä, yhtään et tiedä mitä oikeasti saat kun ei semmonen vätys uskalla olla oma ittensä.
Monesti ovat vielä näitä "mun pitäis kelvata semmosena kun oon" tyyppejä, toiselta nimeltään pilalle hemmoteltuja prinsessoja, näiden naisversio on se muija joka miettii pelkästään sitä mitä se haluaa ja saa muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-> Paljon teoreettista pohdiskelua ja myös käsityöläinen.Tää oli hauska, kiitos :D En muistanutkaan, että on palmusunnuntai. En ole kovin uskonnollinen ihminen, mutta voihan minussa olla jeesustelijaa enemmän kuin ripaus. Ap
Sinussa on hyvin paljon ahdasmielistä jeesustelijaa. Usko pois! (sic)
Vierailija kirjoitti:
Heikko itsetunto on maski, sika säkissä, yhtään et tiedä mitä oikeasti saat kun ei semmonen vätys uskalla olla oma ittensä.
Monesti ovat vielä näitä "mun pitäis kelvata semmosena kun oon" tyyppejä, toiselta nimeltään pilalle hemmoteltuja prinsessoja, näiden naisversio on se muija joka miettii pelkästään sitä mitä se haluaa ja saa muilta.
Tälleen käytöspsykologin näkökulmasta he ovat jumiutuneet ajattelun alimmille tasoille, he eivät koskaan saavuttaneet sitä tasoa missä "mitä multa odotetaan ja miten mä voiskn siihen vastata" saa legimiteetin sielä ihmisen omassa arvomaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälleen käytöspsykologin näkökulmasta he ovat jumiutuneet ajattelun alimmille tasoille, he eivät koskaan saavuttaneet sitä tasoa missä "mitä multa odotetaan ja miten mä voiskn siihen vastata" saa legimiteetin sielä ihmisen omassa arvomaailmassa.
Mielenkiintoista, ruokkiiko tuo sit ylivertaisuusvinoumaa oman älykkyyden suhteen joka vaikutta olevan vallitseva ominaisuus betapojilla?