Paljon sun veroprosentti on?
Näin jonkun taulukon ja ihmettelin. Sen mukaan mun veroprosentti olisi 2, kun tienaan 1500e kk. Ei todellakaan ole, vaan 13%. Kun tienasin 3000e, veroprosentti oli 25%.
Tiedän että riippuu monesta asiasta, mutta vertailun vuoksi, paljon sun palkka on bruttona ja mikä on veroprosentti?
Kommentit (106)
4600 ja 24,5. Toisaalta kaikkia maksuja lähtee niin että palkasta lähtee 32,5%.
On sulla liian korkea jos vaan tuo. Mullakin vaan 5,5 %- Tämä laskettuna yhteen osa-aikatyö ja Kelan rahat
Lähihoitaja, palkka n. 4700e/kk Veroprosentti 28%
Vierailija kirjoitti:
ja sitten vingutte että "huono palkka"... Liki ylimmässä tulodesiilissä.
Vierailija kirjoitti:
32% eläke 3900€/kk
Tuostakin voisi leikata 2000e pois.
Oma veroprosentti palassa vain 20%
Käteeni jää 54% kaikki loispoistot laskien per kk.
Tanskassa ansiotuloveroprosentti 3100€ tuloilla on 32% ja maa on lähes velaton. No mutta näin mennään...
12% : eläkkeellä, bruttoeläke 1470e. Ikä 63 v.
Eläkkeestä ulosotto noin 250e ja vero pois, käteen noin 1050 - 1100e. Siitä Helsingissä vuokra, sähkö, vesi, netti, puhelin, ruoka, HSL bussi-metromatkoja, sairauskulut HUS-poliklinikka-, sairaala- ja lääkekulut.
Ulosotossa velkaa 57 000e. Maksan käytännössä korkoja. Velka ei ole lainkaan lyhentynyt. Summa lisääntyy vain koko ajan, vaikka maksan jo neljättä-viidettä vuotta.
En saa koskaan velkaa maksetuksi ennen kuolemaani.
Työssä olin vuodet 16 - 61 v.
Palkka 6500, nettona käteen 4100, eli veroihin ja veroluontoisiin maksuihin menee 37%. Tolkutonta. Ja tiedän että prosentti on liian alhainen. Joka vuosi maksan vielä lisää veroja kun veroilmoituksen aika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sitten vingutte että "huono palkka"... Liki ylimmässä tulodesiilissä.
Eiköhän tuo ole ylitöillä + kaikilla haittalisillä. Ei todellakaan perus tunneilla arkivuorosta saa. Eli täysin ansaittu jos tehty sen eteen paljon ylitöitä, kyllä mäkkärin kassakin saman voi tienata kun tarpeeksi tunteja tekee..
Palkka noin 3400e brutto. Vero tais olla ens vuonna 17.
Palkka 6300 €/kk, veroprosentti 27,5. Lisäksi menee noin 9,5 % muita pakollisia maksuja. Luulen, että ap:llä tuo 13 % sisältää veron lisäksi myös muut pakolliset maksut.
Työkyvttömyyseläke/Takuueläke: 0%
Up