Paljon sun veroprosentti on?
Näin jonkun taulukon ja ihmettelin. Sen mukaan mun veroprosentti olisi 2, kun tienaan 1500e kk. Ei todellakaan ole, vaan 13%. Kun tienasin 3000e, veroprosentti oli 25%.
Tiedän että riippuu monesta asiasta, mutta vertailun vuoksi, paljon sun palkka on bruttona ja mikä on veroprosentti?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
12% : eläkkeellä, bruttoeläke 1470e. Ikä 63 v.
Eläkkeestä ulosotto noin 250e ja vero pois, käteen noin 1050 - 1100e. Siitä Helsingissä vuokra, sähkö, vesi, netti, puhelin, ruoka, HSL bussi-metromatkoja, sairauskulut HUS-poliklinikka-, sairaala- ja lääkekulut.
Ulosotossa velkaa 57 000e. Maksan käytännössä korkoja. Velka ei ole lainkaan lyhentynyt. Summa lisääntyy vain koko ajan, vaikka maksan jo neljättä-viidettä vuotta.
En saa koskaan velkaa maksetuksi ennen kuolemaani.
Työssä olin vuodet 16 - 61 v.
Noilla tiedoilla olet oikeutettu joko eläkkeensaajan asumistukeen tai toimeentulotukeen (tai molempiin) ellet asu yhdessä jonkun selvästi parempituloisen kanssa.
Lisäksi sinun kannattaa selvittää mahdollisuutta päästä velkajärjestelyyn.
Eläkeläisen edunvalvoja
Palkka noin 4800 e/kk brutto ja veroprosentti 27.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja, palkka n. 4700e/kk Veroprosentti 28%
Tämä ei voi pitää paikkaansa. Älkää uskoko kaikkea vauvapalstalla.
39,6%. Marginaaliveroprosentti yli 50% eli jokaisesta lisätonnista jää käteen vain 500€. Ei kauheasti motivoi tekemään enempää töitä.
Työkyvyttömyyseläkkeellä 20%. Nettona jää n.1800€/kk. Veronpalautuksia tulee noin 20€, eli aika lailla +-0.
Vierailija kirjoitti:
32% eläke 3900€/kk
eläke 1400 €/kk ja veroprosentti 15 %
4880 ja 24%, ei kirkollisveroa.
Nyt joulukuussa 0%, olen ollut 3 vko palkattomilla vapailla ja maalari laittoi työn osuutta laskuun reilusti, niin hain kotitalousvähennstä pari sataa euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja, palkka n. 4700e/kk Veroprosentti 28%
Tämä ei voi pitää paikkaansa. Älkää uskoko kaikkea vauvapalstalla.
Miksi ei? Itse tienaan laitoshuoltajana vuorotyöstä n. 3400e bruttona. Tammikuussa itseasiassa odotan että nettona saan varmaan taas n. 3000e,koska nyt saa tehdä paljon pyhiä ja ylimääräisten pyhien takia ylitöitä. Yhden kerran on tullu 3000e käteen. Tässä kuussa melkein.
"1000 euron eläkkeestä ei mene veroa."
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
Vuositulot 75 t, veroprosentti 31.
Pk-seudulla käteen jäisi noin 1500 € enemmän vuodessa. Pohjanmaalla ja Itä-Suomessa saman verran vähemmän.
Sellainen että jokaisesta ansaitusta eurosta menee puolet veroihin yms maksuihin.
Vierailija kirjoitti:
0%
Ja korkotuotoista 30%.
"Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa."
Veroprosenttini laski hieman tulevalle vuodelle ja on 14.
36,5