Ikää 40+ ja miehet ei enää kiinnosta
Johtuuko iästä vai mistä, mutta miehet tai parisuhteen etsiminen ei kiinnosta enää yhtään. Välillä tulee jopa treffikutsuja, mutta en tiedä miksi jaksaisin vaivautua. Itsekseen on niin helppoa. Muut kokeneet samaa?
Kommentit (131)
Lääkäri kysyi vastaanotolla mikä on FSH-arvo.
Katsoisi edes Googlesta.
Olen 41v ja sama juttu; ei kiinnostaisi enää seksi. Olen kuitenkin muutoin todella onnellisessa avioliitossa, joten mieheni vuoksi sitä jaksan. Varmaan seuraavan 10v aikana myös miehelle tapahtuu ikään liittyvä halujen hailuminen ja olemme enemmän tasapainossa tämän asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla libidon lasku johtuu alhaisesta testosta.
Kannattaa perehtyä asiaan.Facessa on hyvä vertaistukiryhmä.
T:kohtalotoveri
Ihan turha perehtyä kun Suomessa ei lääkärit ymmärrä mitään hormoneista eikä niitä saa millään oireilla.
Totta. Suomessa muutama gynelogi joka taitaa alan.
Aina olettavat, että vv naisilla on vain hiki päässä. Juuri yksi terveyslääkäri totesi, että verikokeet ja ultraääni ovat turhia. Miksi sitten sairauksissa kytätäänverikokeita. Vv: ssa on niin laaja kirjo oireistoa ahdistuksesta nivelkipuihin.
Näihin toki saa monta pilleripurkkia.
Kyllä minä ainakin sain heti estrogeelin ja hormonikierukan. Ultrattiin myös. Ihan julkisella kävin, naistentaudeilla sairaalassa.
On niin paljon pettymyksiä miehistä, ettei enää pysty suhtautumaan niihin tunteella; järki vetää heti jarrut ja muistuttaa mitä kaikkea kakkaa niistä on aiemmin aiheutunut. Eli puuttuu ne vaaleanpunaiset lasit jotka saa katsomaan läpi sormien miesten punaisia lippuja... Ja niitä kyllä riittää. En siis pysty enää kiinnostumaan, kun ajattelen miehiä järjellä ja näen kuinka niistä olisi hyvin vähän iloa mutta paljon harmia. Seksiä kaipaan kyllä useinkin, mutta kun hyvän sellaisen saaminen on sekin kuin neulaa etsisi heinösuovasta.
Olen 44 ja miehet lakkasi kiinnostamasta muutama vuosi sitten. Olin eronnut ja alkanut siitä toivuttuani tapailla miehiä, mutta pettymykset seurasivat toisiaan. Tajusin, ettei sellaista sielunkumppanuutta ole olemassakaan, mitä olen koko elämäni etsinyt. Tuon kyynistymisen myötä myös libido katosi. Miehet eivät kiinnosta siis millään tasolla. Tosin samaa kyynistymistä on havaittavissa suhteessa kaikkiin ihmisiin eikä vain miehiin. Olen erakoitumassa.
Onko tätä enemmänkin liikkeellä? Olen 40v mies ja naiset kiinnostavat vielä yhtä paljon kuin 15-vuotiaanakin.
No sen ymmärrän, jos pitkistä parisuhteista "päässeet" eivät enää halua toista ihmistä omaan kämppäänsä asumaan, mutta...
vielähän meidän ikäisissä luulisi olevan virtaa keskusteluihin, halaamiseen, tanssimiseen ja panemiseen sillä tavalla, että rapa roiskuu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama. Sillä erotuksella että haluaisin vielä kiinnostua miehistä ja tuntea ihastumisia ja halua. Nuorempana ihastuin jatkuvasti ja nautinkin miesten huomiosta. Enää en tunne mitään, enkä edes ajattele sksiä 😔 kaipaan sitä välillä
Itse en nuorenakaan ihastunut kuin harvoin, nyt 35v en ihastu enää käytännössä ollenkaan. Päälle huonot parisuhdekokemukset, niin näen hyvin todennäköisenä, etten tule enää parisuhteessa koskaan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tätä enemmänkin liikkeellä? Olen 40v mies ja naiset kiinnostavat vielä yhtä paljon kuin 15-vuotiaanakin.
No sen ymmärrän, jos pitkistä parisuhteista "päässeet" eivät enää halua toista ihmistä omaan kämppäänsä asumaan, mutta...
vielähän meidän ikäisissä luulisi olevan virtaa keskusteluihin, halaamiseen, tanssimiseen ja panemiseen sillä tavalla, että rapa roiskuu.
No suurin osa täällä on elämäänsä kyllästyneitä, mt-ongelmaisia, niin arvaahan sen, millaisia kommentteja tulee enimmäkseen. Vauvapalstan ulkopuolinen elämä onkin sitten ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Olen 44 ja miehet lakkasi kiinnostamasta muutama vuosi sitten. Olin eronnut ja alkanut siitä toivuttuani tapailla miehiä, mutta pettymykset seurasivat toisiaan. Tajusin, ettei sellaista sielunkumppanuutta ole olemassakaan, mitä olen koko elämäni etsinyt. Tuon kyynistymisen myötä myös libido katosi. Miehet eivät kiinnosta siis millään tasolla. Tosin samaa kyynistymistä on havaittavissa suhteessa kaikkiin ihmisiin eikä vain miehiin. Olen erakoitumassa.
Olen melkein 10v nuorempi, mutta ihan samoja ajatuksia.
Aina etsin sitä "yhtä", en siis keksi nyt parempaa sanaa. Mutta se sielunkumppani, jonka kanssa oleminen olisi luontevaa, ja rakkaus aitoa.
Nyt vaan tullut se fiilis, etten tule tällaista koskaan tapaamaan. Ja suhteeseen en halua ihan vaan suhteen takia, eli joko vahvasti aidosti rakastunut puolin ja toisin, tai sitten olen yksin. En halua mitään välimallia tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suurin osa täällä on elämäänsä kyllästyneitä, mt-ongelmaisia, niin arvaahan sen, millaisia kommentteja tulee enimmäkseen. Vauvapalstan ulkopuolinen elämä onkin sitten ihan eri.
Ei halua "ihan ok" -parisuhteeseen = mt-ongelmainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halua "ihan ok" -parisuhteeseen = mt-ongelmainen?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi virtaa, mutta kun takana on kymmeniä kokemuksia siitä miten miehiä ei kiinnosta keskustelut muuten kuin reittinä seksiin, ja se seksi on juurikin MIEHEN "ravan" roiskumista ja itse tulee vain likaiseksi (fyysisesti ja emotionaalisesti), niin eipä paljoa houkuttele.
Ikää 50+ ja valitettavasti kiinnostaa vielä. En haluaisi elää loppuelämääni yksin. Mutta ihan mahdotonta se näyttää olevan löytää. Viimeisin osoittautui sen sortin katastrofiksi että tässä itsetuntokin on romuttunut ja voi kai olla tyytyväinen että on vielä hengissä.
En tiedä uskaltaisinko edes enää yrittää.
Treffikutsuja minä en ole saanut koskaan ns. yllättäen, paitsi nyt muutama papparainen joskus yrittää lähestyä somessa, eli joku 65+. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi virtaa, mutta kun takana on kymmeniä kokemuksia siitä miten miehiä ei kiinnosta keskustelut muuten kuin reittinä seksiin, ja se seksi on juurikin MIEHEN "ravan" roiskumista ja itse tulee vain likaiseksi (fyysisesti ja emotionaalisesti), niin eipä paljoa houkuttele.
Keskustelun taso on +40-vuotiaiden miesten kanssa käytännössä kuuntelijarooli politiikkasuollosta, munanjatkeseikkailuista, munanjatkerassailuista, töistä, perseenhajuisista eräjormailuretkistä, mainitsinko jo _työn_?
Joo ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla. Eipä tuo kyllä houkuttelevalta kuulosta.
Mulla kävi +50-vuotiaana tää kiinnostuksen lasku miehiä kohtaan. Kavereina mahtavia, mutta muuten sinkkuna on mahtava elellä.
Mies, 50, täällä. Aika pitkälle samaistun. Olisi ainakin teoriassa kiva löytää joku jonka kanssa nauttia esim hyvästä ruoasta ja matkustelusta, mutta intiimiyteen ei oikein enää jaksaisi taipua. En oikein tiedä millainen ystävyys sitten olisi se sopivin, jotenkin ei tunnu olevan deittipalstoille asiaa näillä lähtökohdilla.
Vierailija kirjoitti:
Mies, 50, täällä. Aika pitkälle samaistun. Olisi ainakin teoriassa kiva löytää joku jonka kanssa nauttia esim hyvästä ruoasta ja matkustelusta, mutta intiimiyteen ei oikein enää jaksaisi taipua. En oikein tiedä millainen ystävyys sitten olisi se sopivin, jotenkin ei tunnu olevan deittipalstoille asiaa näillä lähtökohdilla.
Tämä "hyvästä ruoasta" nauttiminen tulee esiin lähes jokaisella miehellä. Siis onko yleistäkin nauttia PAHASTA ruoasta, tai ylipäätään olla syömättä, vai miksi tuota _hyvästä_ ruoasta nauttimista pitää niin hirveästi aina korostaa? Siis onko olemassa naisia jotka haluavat syödä vain pahaa ruokaa, vai miksi tuo on asia mikä pitää tuoda esiin niin vahvasti?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies nukkuu tuossa vieressä. Kohta heräillään molemmat, tuon aamukahvit sänkyyn. Rakastelemme ja niin voi taas yksi ihana parisuhdepäivä alkaa <3
Kun mä juon aamukahvit, niin johan alkaa suoli soimaan. Kiire tulee paskalle, eikä kyllä käy rakastelu mielessäkään.
Totta. Suomessa muutama gynelogi joka taitaa alan.
Aina olettavat, että vv naisilla on vain hiki päässä. Juuri yksi terveyslääkäri totesi, että verikokeet ja ultraääni ovat turhia. Miksi sitten sairauksissa kytätäänverikokeita. Vv: ssa on niin laaja kirjo oireistoa ahdistuksesta nivelkipuihin.
Näihin toki saa monta pilleripurkkia.