Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelyn oppimisesta

18.01.2007 |

Poika 11,5k on nyt kävellyt tukia vasten jo yli 3kk mutta tasapaino ei millään vieläkään tunnu riittävän kävelyyn ilman tukea. Liikkuminen yleensä on edennyt mukavasti ja erityisesti kaikenlainen kiipeily ym akrobatia sujuu vähän liiankin hyvin.

Ihmettelen vaan kun kävely ei ole edistynyt yhtään 3kk aikana.

Miten teillä muilla opittiin kävely ? harjoiteltiinkos sitä jotenkin ?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on 11 kk + 2 pvä ja on kävellyt " puita pitkin" , kävelyttämällä ja taaperokärryn kanssa 7,5 kk ikäisestä saakka eli jo 3,5 kk. Tohon 7,5 kk ikään saakka tytön liikunnallinen kehitys eteni aika nopeaa vauhtia (kääntyi mahalleen 3 kk, alkoi ryömimään 5,5 kk, alkoi konttaamaan 6,5 kk ja nousi tukea vasten seisomaan 7 kk). Nyt on sitten tosi kauan treenannut tota tuen kanssa kävelyä, mutta ei haittaa mua, koska uskon, että sitten kun tyttö alkaa kävellä ilman tukea, se on jo aika varmaa menoa. Tänään tyttö otti itse asiassa ensimmäiset askeleet! Ehkä yhteensä 5 otteeseen n. 2-5 askelta ennen kuin pyllähti. Luulen, että tyttö nyt hokasi, että osaakin jo kävellä ilman tukea, kunhan vaan uskaltaa lähteä liikkeelle. Eiköhän teilläkin siis pian kävellä ihan itse =)

Vierailija
2/6 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin, tyttö (nyt 13 kk) nousi pystyyn ja alkoi liikkumaan varhain mutta sitten tuntui että kehitys jäi junnamaan kuukausiksi paikoilleen. Vuoden täytettyään alkoi siitä vaan kävelemään itse - odotteli kai " järkeä päähän" ennen kun ryhtyi omatoimiseksi... Malttia ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ehkä eniten kävelyä vauhditti taaperokärry. Esikoinen aloitti sen kanssa kävelemisen 8kk iässä. Kymmenennen kuukauden aikana hän oppi kävelemään. Taaperokärry (Plaston) vaati vain vähän " tuunaamista" noin pienelle. Laitoimme jarrun väliin lisää tuketta, ettei kärry mene liian lujaa alta pois, ja kyytiin käsipainoja, ettei kärry kippaa.

Vierailija
4/6 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika 1v3,5kk eikä kävele vieläkään..

On myös seiniä pitkin kävellyt jo 8kk lähtien, mutta ei uskalla lähtä ite. rimpuilee ja kiipeilee kyllä jokapaikassa mutta kävellä ei uskalla!? Kävelee periaatteessa ite kun pidän puserosta pikkasen kiinni eli en juurikaan, tai sitte kävellään käsikädessä. mutta heti jos huomaa että yritän päästää kokonaan irti niin laskeutuu kontilleen..

Jotenki ois jo kiva ku alkais kävellä..loppuis tää alituiseen jokapaikkaan kantaminen..kotona toki saa kontata tms. peräsä, mutta nuin muuten. ja ulkona on todella hankalaa ku istua ähöttää vaan yhessä paikassa..

Toisaalta kait tuo sitte lähtee ite kun on valmis..

Vierailija
5/6 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käveli tukia pitkin 10 kk:n iässä (elokuussa) ja monet katselivat hänen menoaan ja sanoivat, ettei tuosta enää kauan mene, kun lähtee kävelemään... No, aikaa kului muutamat kuukaudet ja aina sain vierailta kuulla saman. Itse olin jo sitä mieltä, että ei poika vielä joulunakaan kävele, mutta lähti sitten marraskuussa (13 kk) kävelemään ilman tukea. Ja sitten kun lähti, niin tosi nopeasti kävely kehittyi varmemmaksi ja nyt mennään jo juoksujalkaa!

Eli ottaa oman aikansa ennen kun tasapaino riittää ja ennen kaikkea ottaa oman aikansa, että uskaltautuvat irrottautumaan tuesta.

Vierailija
6/6 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi isäni pikkusiskoista piti aikanaan itseään tukasta kiinni, kun ei uskaltanut kävellä ' tuetta' . Kuulostaa että teillä on vaan siitä viimeisen itseluottamuksen saavuttamisesta, että uskaltaa kävellä itsekseen.

Meillä myös tyttö meni ainakin 2 kuukautta tukea pitkin ennen kuin lähti itsekseen kävelemään, vaikka sekin tapahtui jo 11 kk iässä.

Kävely lähti nopeasti sujumaan aika sutjakkaasti, vaihe että otti vain muutaman askeleen kesti ihan pari päivää.

Reilu 2-vuotiaan menevän taaperon kanssa muistelen muuten usein kaiholla, kuinka helppoa esim. reissaaminen hänen kanssaan oli, kun ei vielä osannut pinkaista pakoon sopimattomissa paikoissa :)