Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viljat vai liha ensin?

14.10.2007 |

Tästä on keskusteltu täällä hiljattainkin mut en nyt löydä ketjua. Eli vinkkaisko joku, onko väliä alottaako viljat ennen lihaa vai toisin päin? Meillä syöty kiinteitä 3 vkoa, päivällinen tuli kehiin viime viikolla. Hyvin lusikkaruoka uppoaa, maissivelliä maisteltiin, ei tykänny. Haluaisin kokeilla iltapuuroa. Neuvokaa siis! Niin ja miten se puuro tehdään äidinmaitoon? Voiko tehä mikrossa? Veteen aion kyllä enimmäkseen tehä mut on pakastimessa vähän maitoa ni ne vois käyttää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kasvikset ja hedelmät ja viimeiseksi lihat. Aiheesta oli hiukan aikaa sitten ketjuja parikin täällä ja näytti olevan aika neuvolakohtainenkin juttu. Meille suomen neuvolasta sanottiin että ihan ok jättää lihat viimeiseksi.

Ostin suomesta muksujen omaa riisipuurojauhetta ja se oli erittäin sameetista ja meni neidille hyvin alas. Ei tullu mitään mahaoireita. Jos haluat ottaa aamu- ja iltapuuron kehiin, mikään ei estä sinua ottamasta ensin viljaa ja sitten lihaa. Viljojen tän hetkinen suositus suomessa taitaa olla se 5kk. Me aloitettiin kiinteät viikko sitten (neiti 6kk ja 1vko) ja nyt on kehissä aamu- ja iltapuuro sekä hiukan maissia päivällä.

Vierailija
2/4 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille neuvottiin neuvolassa aloittamaan lihoilla ensin. Niille tuskin kukaan voi olla allerginen. Viljat tuli sitten lihojen jälkeen järjestyksessä kaura, ohra, ruis ja vehnä. Riisiä emme varsinaisesti totutelleet lainkaan.

Minä käytin pakastetun rintamaidon kasvissoseiden seassa. Jos laitat sitä puuroon, ei maitoa kannata kuumentaa vaan löysyttää sillä valmista puuroa. Itse kuumensin maitoa kerran kasvisten kanssa, mutta siitä tuli ihan hirveä haju. Maku oli kyllä ihan ok, mutta ei maito tainnut kuumennuksesta kuitenkaan tykätä. Me laitettiin jäinen maito sulamaan valmiiksi muussattuun (vedessä keitettyyn/höyrytettyyn) kasvissoseeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meille neuvottiin neuvolasta. Sanoivat juuri riisipuuron olevan mahaystävällisin ja olisiko ollut myös kaura.

On terveydenhoitaja kohtainen juttu, luultavasti! meillä liha jätettiin suosiolla viimeiseksi.

Vierailija
4/4 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaen 5 kk. Olen käsittänyt että voi ottaa kumman vaan, lihat tai viljan kun tuo 5 kk tulee tauluun mutta noilla ryhmillä olisi hyvä pitää vähän väliä, esim kuukausi ennen kuin aloittaa sen toisen. Itse aloin antaa lihaa ensin, koska miehen siskolla on keliakia, ajattelin etten sen takia pidä turhaa kiirettä viljojen kanssa. Nyt tyttö on 7 kk ja riisiä ja maissia menee, seuraavaksi otan kauran ohjelmaan ja siitä sitten eteenpäin muilla kotimaisilla.