Olenko ainoa joka laittaa puhelimen viikonlopuiksi kiinni?
Ei siis pelkästään äänettömälle vaan kokonaan kiinni.
Kommentit (132)
Lentotila katkaisee kaikki tietoliikenneyhteydet, joten miksi "lentotila" olisi parempi kuin se että puhelin sammutetaan kokonaan? Lentotilassa olevalla pulikalla et pääse edes someen, ellet erikseen avaa wifiä.
Lentotilassa puhelin pysyy paikannettavissa, suljettuna luonnollisesti ei. On katsos aika paljon olennaisempiakin asioita kuin some.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks esim. vanhaa äitiä varten voisi olla toinen puhelin ja numero (prepaid). Tallentaa sen numeron hänen kännykkään. Jos muiden soitoilla ei ole väliä, niin sitten sulkee puhelimen kun siltä tuntuu.
Miksi tehdä asiat noin vaikeasti, kun voi omassa puhelimessa laittaa älä häiritse-tilan sellaiseksi, että vain äidin numero tulee läpi?
Miten kaikilla täällä voi olla vanha äiti, jolla ei ole muita läheisiä?
Ap
Minun äidilläni on kaksi läheistä. Minä ja veljeni. Veljeni asuu Ruotsissa ja minä alle 5km päässä äidin hoivakodista. Kummalle luulet, että on järkevämäpää soittaa ensin, jos äiti tarvitsee apua?
Tai ihan vain ilmoittaa lähiomaisille, että nyt on viimeiset ajat päästä näkemään oma äiti/isä vielä elossa. Pelkkää perintöä kärkkyvät eivät vaivaudu edes kuolevan vanhuksen sängyn viereen, sillä oma läheinenhän on hoivaa antavassa kodissa eikä siis läheisten tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä ikäluokkaa, ilman näitä säteilypuhelimia. Oli normaali puhelin eteisen pöydällä, siihen vastattiin jos oltiin kotona. Ennen ihmiset saivat olla rauhassa, eikä kukaan ihmetellyt että jos joku ei vastannut muutamaan päivään, ihan normaalia. Tämä nykyaika on mielestäni kaoottista eikä anna ihmiselle rauhaa. Itselläni ei ole älykännykkää tai itse kutsun sitä tyhmennys puhelimeksi. Minulla on puhelin millä voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä.
En ikinä myisi elämääni tälle tyhmennyspuhelimelle, en ikinä ja tulen oikein hyvin toimeen ilman jotain ihme äppejä.
Minullakin on puhelin, millä voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä. Sen puhelimen nimi on iPhone. Siinä on toimintoja, joiden avulla saan olla ihan niin rauhassa kuin itse haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks esim. vanhaa äitiä varten voisi olla toinen puhelin ja numero (prepaid). Tallentaa sen numeron hänen kännykkään. Jos muiden soitoilla ei ole väliä, niin sitten sulkee puhelimen kun siltä tuntuu.
Miksi tehdä asiat noin vaikeasti, kun voi omassa puhelimessa laittaa älä häiritse-tilan sellaiseksi, että vain äidin numero tulee läpi?
Ap
Minun äidilläni on kaksi läheistä. Minä ja veljeni. Veljeni asuu Ruotsissa ja minä alle 5km päässä äidin hoivakodista. Kummalle luulet, että on järkevämäpää soittaa ensin, jos äiti tarvitsee apua?
t. eri
Tai ihan vain ilmoittaa lähiomaisille, että nyt on viimeiset ajat päästä näkemään oma äiti/isä vielä elossa. Pelkkää perintöä kärkkyvät eivät vaivaudu edes kuolevan vanhuksen sängyn viereen, sillä oma läheinenhän on hoivaa antavassa kodissa eikä siis läheisten tarvitse tehdä mitään.
Kun 12v joutuu perjantaina ambulanssilla sairaalaan ja päivystysleikkaukseen, isän kiinni saaminen puhelimella ennen maanantaiaamua olisi mukavaa. Isä antaa oikein turvallisen kuvan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Kun 12v joutuu perjantaina ambulanssilla sairaalaan ja päivystysleikkaukseen, isän kiinni saaminen puhelimella ennen maanantaiaamua olisi mukavaa. Isä antaa oikein turvallisen kuvan itsestään.
Kaipa isä alkaa 12 vuotiaan luuriin soittelemaan, jos ei penskaa tuttuun aikaan kotiin kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa isä alkaa 12 vuotiaan luuriin soittelemaan, jos ei penskaa tuttuun aikaan kotiin kuulu.
Vanhemmat eronneet, mutta kyllä lapsi olisi halunnut kertoa asiasta isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sillä puhelimella, josta on virta pois?:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... sitä virtaahan ei saa päälle, jos tarvetta ilmenee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... sitä virtaahan ei saa päälle, jos tarvetta ilmenee...
Mistä se tietää, että on tarvetta, jos sillä muutenkin on tapana tehdä ap:t eli laittaa aina puhelin kiinni koko viikonlopuksi.
Mulla ei ole älypuhelinta. Läppärillä selaan nettiä. Avaan koneen aina vasta illemmalla, jotten köki niin isoa osaa päivästä ruutua tuijottaen.
Puhelin on kyllä käytännössä aina päällä, mutta äänettömällä, kun en halua olla tavoitettavissa. Näen sitten, jos joku on soittanut. Vastaajaakaan minulla ei ole, vaan soitan sitten takaisin, jos se on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Lentotila katkaisee kaikki tietoliikenneyhteydet, joten miksi "lentotila" olisi parempi kuin se että puhelin sammutetaan kokonaan? Lentotilassa olevalla pulikalla et pääse edes someen, ellet erikseen avaa wifiä.
Lentotilassa puhelin pysyy paikannettavissa, suljettuna luonnollisesti ei. On katsos aika paljon olennaisempiakin asioita kuin some.
Family link ei löydä puhelinta, kun se on lentotilassa. Eli aikuiset saavat minun puolestani käyttää lentotilaa, mutta on vähän hankalaa selvittää, mihin pikkukoululainen on jäänyt koulumatkallaan, jos puhelin on lentotilassa. Näitä on käynyt, siksi lapsen puhelinta ei nyt saa edes äänettömälle, olemme säätäneet sen sellaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Family link ei löydä puhelinta, kun se on lentotilassa. Eli aikuiset saavat minun puolestani käyttää lentotilaa, mutta on vähän hankalaa selvittää, mihin pikkukoululainen on jäänyt koulumatkallaan, jos puhelin on lentotilassa. Näitä on käynyt, siksi lapsen puhelinta ei nyt saa edes äänettömälle, olemme säätäneet sen sellaiseksi.
Nyt ei puhuta mistään pikkukoululaisista, vaan siitä että aikuinen ihminen laittaa puhelimensa tietoisesti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän lapset selvisivät hengissä ennen family linkin keksimistä ja älypuhelimia? Mistä tiedettiin missä he liikkuvat? Vai jäikö tuohon aikaan lapset sitten kadoksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
t. eri
Itselle on soitettu hoivakodista ihan käytännön asioissa (tarvitsee uutta vaatetta tai pesuaineita, ne kuuluu hommata itse) tai kuten joulukuussa, kun äidin koronatesti oli positiivinen lauantaiaamuna, ja ilmoittivat ettei voi tulla normaalille sunnuntaivierailulle. Koko ajan pitivät myös viestein ja puhelin yhteyttä äidin toipumisesta. i tulisi mieleenkään pitää puhelinta kiinni. Ja minunkin äidilläni läheisiä vain minä, joka asun alla 10km päässä, ja siskoni, joka asuu yli 200km päässä - joten kätevämpää ilmoitella minulle.
Tuomitkaa vaan, mutta minulla se on 24/7 äänettömällä, jos en odota jotain puhelua. Ei ole mitään hätää, johon minä olisin parempi ratkaisija kuin hätäkeskus.
Mä jätän rauhaan nämä äänettömällä olevat kännykät. En siis soita enää koskaan kun ei koskaan vastata puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä jätän rauhaan nämä äänettömällä olevat kännykät. En siis soita enää koskaan kun ei koskaan vastata puhelimeen.
Kiitos.
Rauhaa saa, kun sitä osaa ottaa. Sitä varten niissä puhelimissa on erilaisia asetuksia, että voi säädellä ilmoitusten määrää jne.