Olenko ainoa joka laittaa puhelimen viikonlopuiksi kiinni?
Kommentit (132)
En laita koskaan kiinni. Hyvin harvoin joku soittaa tai lähettää viestiä. Itse lähetän myös yhtä harvoin. Ei ole puhelin häiriöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan laita. Lapset ja miesystävä, joten kyllä olen aina tavoitettavissa.
Oletko ainoa ihminen heidän elämässään?
Ap
En, mutta haluan olla tavoitettavissa, jos tarvivat. Ovat minulle rakkaimmat. Ei tulisi mieleenkään sulkea puhelinta.
Mutta et kuitenkaan vietä heidän kanssaan aikaa viikonloppuisin? Kuulostavatpa tärkeiltä..
Ap
Sanoiko edellinen että ei ole heidän kanssaan viikonloppuna?
Mulla on lapsia. En ikinä sulje puhelinta. Useinkin laitan "älä häiritse" - tilan, jolloin läpi tulee vain muutamat numerot.
Ei niin, mutta on helpompaa napauttaa vaan koko laitteesta virrat pois. Mikä siinä on niin kauheaa?
Ap
Ei kait mikään, jos sinulle ei ole ongelma, ettet saa soitettua apua, jos esim. kaadut kotona ja lyöt pääsi unohtaen pin-koodisi.
Minulla ei puhelin ole kiinni, mutta se on takin taskussa eteisessä missä se ei todennäköisesti kuuntele ja kuvaa minkään tiedustelupalvelun laskuun. Käyn katsomassa onko tullut soittoja, koska minulla on myynti-ilmoituksia. Muutoinhan koko puhelimen voisi tosiaan sulkea.
Olet. Sulla ei vissiin ole läheisiä tai ystäviä lainkaan. Surullista.
On se usein myös vaatimus, muuten tulee huoli ja paniikki niinkuin tuon yhden kommentoijan äidille (joka vaatii tytärtään vastaamaan puhelimeen).
Ap
Asia selvä. Minulle läheseni eivät onneksi ole sellainen taakka kuin sinulle, vaan heidän puheluihinsa vastaaminen on minulle mieluinen asia, ei vaatimus.
En näe mitään syytä sulkea puhelinta. Tosi vähän sitä tulee käytettyä. Netissäkin roikun läppärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaisi laittaa. Joskus laitoin äänettömälle ja sekin oli virhe. Äiti tietenkin soitteli ja oli heti huolissaan, kun en vastannut. Ei mulle koko ajan soitella, yleensä juurikin vanhemmat saattaa soittaa tai oma perhe, jos ollaan eri paikoissa. On hankalaa, jos ei saa millään kiinni. Teineillä on aina puhelin äänettömällä, ihan turha yrittää soittaa, vaikka olisi asiaa.
Onko asia todella niin akuutti, että on välittömästi saatava kiinni? Mua ahdistaa jo ajatuskin siitä, että puhelinta ei voisi pitää edes äänettömällä. Nykyaika on kamalaa.
Ap
Ajatella että tuonkin vastaajan teini saa olla vastaamatta puhelimeen mutta tämän väh. nelikymppinen (?) vanhempi ei....
Oisko teinillä ja aikuisella vähän eri vastuut.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta on helpompaa napauttaa vaan koko laitteesta virrat pois. Mikä siinä on niin kauheaa?
Ap
Ei kait mikään, jos sinulle ei ole ongelma, ettet saa soitettua apua, jos esim. kaadut kotona ja lyöt pääsi unohtaen pin-koodisi.
Hätänumeroon soittamiseen ei tarvita pin-koodia eikä edes sim-korttia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaisi laittaa. Joskus laitoin äänettömälle ja sekin oli virhe. Äiti tietenkin soitteli ja oli heti huolissaan, kun en vastannut. Ei mulle koko ajan soitella, yleensä juurikin vanhemmat saattaa soittaa tai oma perhe, jos ollaan eri paikoissa. On hankalaa, jos ei saa millään kiinni. Teineillä on aina puhelin äänettömällä, ihan turha yrittää soittaa, vaikka olisi asiaa.
Onko asia todella niin akuutti, että on välittömästi saatava kiinni? Mua ahdistaa jo ajatuskin siitä, että puhelinta ei voisi pitää edes äänettömällä. Nykyaika on kamalaa.
Ap
Ajatella että tuonkin vastaajan teini saa olla vastaamatta puhelimeen mutta tämän väh. nelikymppinen (?) vanhempi ei....
Oisko teinillä ja aikuisella vähän eri vastuut.
Voitko vähän avata tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalle ihmisistä puhelin on kummallinen peikko, jota suurin piirtein pelätään, jos se soi. Minulla on puhelin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta aina päällä. Mutta en välttämättä koske siihen koko päivänä muuten kuin siten, että laitan sen taskuun kun lähden ulos tms.
Silloin kun puhelin soi tai siihen kilahtaa viesti, niin joku vaatii minulta jotain. Jos en vastaa niin koko ajan on takaraivossa, että tuolle ihmisille pitää soittaa takaisin ja tuo odottaa vastausta viestiinsä. En jaksa mitään vaatimuksia vapaa-aikana ja jos puhelin on suljettu, niin olen täysin tietämätön siitä, että minua on yritetty edes tavoitella.
Ap
Omien rajojen asettaminen tuntuu olevan sinulle vaikeaa ehkä on hyvä että suljet puhelimen kokonaan. Niitä jotka osaavat asettaa rajat ei haittaa vaikka se puhelu tai viesti tulee eikä siihen heti vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mutta tarvitaan se, että puhelin on auki. Tokkurassa ei välttämättä tajua, miten se tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mutta tarvitaan se, että puhelin on auki. Tokkurassa ei välttämättä tajua, miten se tapahtuu.
Jos on niin tokkurassa, niin tuskin pystyy soittamaan yhtään mihinkään. Voit lopettaa jo.
Ap
Ap:lla vaikuttaa olevan epäterve suhde läheisiinsä. Hirveä paine siitä, että pitää olla kokoajan tavoitettavissa, jos puhelin on päällä. Ja jo se, että äiti soittaa kysyäkseen, mitä kuuluu on vaatimista. Huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Jos on niin tokkurassa, niin tuskin pystyy soittamaan yhtään mihinkään. Voit lopettaa jo.
Ap
Minä lopetan silloin kun itse haluan. En silloin kun sinä käsket. Itselläni on käytössä 112-sovellus, joka ilmoittaa hätäkeskukseen tarkat paikannustiedot vaikka olisin keskellä metsää. Se ei sattuneesta syystä toimi, jos puhelin ei ole päällä. Itselleni myös oma turvallisuus on tärkeämpi asia kuin se, että saan vältettyä läheisteni puhelut. Puheluthan saa vältettyä yhdellä tökkäyksellä asetuksissa, jos niin haluaa tehdä.
En laita pois päältä, koska 90v. läheinen saattaa tarvita äkillisesti apua, tai hoivakodista yritetään ottaa äidin asioissa yhteyttä. Äänettömällä se kyllä on, mutta sen verran lähellä, että huomaan jos se värisee. Osaan katsoa kuka soittaa, ja jos en halua vastata, en vain vastaa. Erinäiset kaupustelunumerot oppii tunnistamaan, ne blokkaan. Muuten en puhelimella roiku, enkä koe paineita vastaamisesta tai vastaamatta jättämisestä.
Et varmasti ole ainut. Itse en sulje puhelinta koskaan ja nykyisin pidän sen aina kun mahdollista myös käden ulottuvilla, jotta varmasti kuulen jos se soi. En antaisi itselleni ikinä anteeksi, jos esim. äidin hoivakodista yritettäisiin soittaa, että äidillä on isompi hätä ja minä en vastaisi ilman pätevää syytä.
tai en tarkoita, että haluan olla ihan aina tavoitettavissa, mutta jos joku soittaa. Ei onneksi puhelin soi jatkuvasti.