Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka laittaa puhelimen viikonlopuiksi kiinni?

Vierailija
22.03.2024 |

Ei siis pelkästään äänettömälle vaan kokonaan kiinni.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olet ainoa, mutta itse suljen puhelimen vain lähtiessäni vaeltamaan. Silloin on tärkeämpää säilyttää akun lataus mahdollista hätätilannetta varten. Mulloin haluan joko olla tavoitettavissa tai sitten äänettömälle laittaminen riittää. Viesteissä ei ole koskaan äänet päällä.

Vaeltaessa juuri ei kannattaisi sulkea. Entä jos lyöt pääsi etkä saa puhelimeen enää virtoja? Sinne jäät erämaahan, kun sijaintiakaan ei suljetusta puhelimesta pelastajat saa. Mutta kukin tyylillään..

Ei se akku kestä esim viikkoa päällä koko ajan kenttää etsien, varavirtapankkien kantaminen on turhaa painoa rinkassa. Huomaa, ettet harrasta vaeltamista :)

Lentokonetila sinulle tuntematon käsite?

Vierailija
82/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks esim. vanhaa äitiä varten voisi olla toinen puhelin ja numero (prepaid). Tallentaa sen numeron hänen kännykkään. Jos muiden soitoilla ei ole väliä, niin sitten sulkee puhelimen kun siltä tuntuu.

Miksi tehdä asiat noin vaikeasti, kun voi omassa puhelimessa laittaa älä häiritse-tilan sellaiseksi, että vain äidin numero tulee läpi? 

Miten kaikilla täällä voi olla vanha äiti, jolla ei ole muita läheisiä?

Ap

Minun äidilläni on kaksi läheistä. Minä ja veljeni. Veljeni asuu Ruotsissa ja minä alle 5km päässä äidin hoivakodista. Kummalle luulet, että on järkevämäpää soittaa ensin, jos äiti tarvitsee apua?

t. eri

Nyt en ihan ymmärrä. Eikö hoivakodin idea ole se, että siellä on apua saatavilla kellon ympäri eikä tarvitse omaisia soitella hätiin? Vai minkälaista apua tässä tarkoitetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuodesta 1995-6 lähtien puhelimeni ei ole koskaan ollut kiinni; paitsi joskus ennen vanhaan kun piti akku vaihtaa joskus ja hetken ovat kiinni päivitysten aikana.

Eikä ole mennyt yhtään yötä, etteikö puhelin olisi ollut puolta metriä kauempana sängystä.

En myöskään pelkää puheluihin vastaamista, vaikka tulisikin vieraasta numerosta.

Vierailija
84/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla unohtuu puhelin joskus päiväkausiksi kiinni. 

Multa taas jää äänettömälle päiväkausiksi.

Vierailija
85/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olet ainoa, mutta itse suljen puhelimen vain lähtiessäni vaeltamaan. Silloin on tärkeämpää säilyttää akun lataus mahdollista hätätilannetta varten. Mulloin haluan joko olla tavoitettavissa tai sitten äänettömälle laittaminen riittää. Viesteissä ei ole koskaan äänet päällä.

Vaeltaessa juuri ei kannattaisi sulkea. Entä jos lyöt pääsi etkä saa puhelimeen enää virtoja? Sinne jäät erämaahan, kun sijaintiakaan ei suljetusta puhelimesta pelastajat saa. Mutta kukin tyylillään..

Ei se akku kestä esim viikkoa päällä koko ajan kenttää etsien, varavirtapankkien kantaminen on turhaa painoa rinkassa. Huomaa, ettet harrasta vaeltamista :)

Lentokonetila sinulle tuntematon käsite?

Eivät nämä osaa käyttää puhelimen toimintoja. Löytävät vaan sen virtanappulan.

Vierailija
86/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks esim. vanhaa äitiä varten voisi olla toinen puhelin ja numero (prepaid). Tallentaa sen numeron hänen kännykkään. Jos muiden soitoilla ei ole väliä, niin sitten sulkee puhelimen kun siltä tuntuu.

Miksi tehdä asiat noin vaikeasti, kun voi omassa puhelimessa laittaa älä häiritse-tilan sellaiseksi, että vain äidin numero tulee läpi? 

Ap

Minun äidilläni on kaksi läheistä. Minä ja veljeni. Veljeni asuu Ruotsissa ja minä alle 5km päässä äidin hoivakodista. Kummalle luulet, että on järkevämäpää soittaa ensin, jos äiti tarvitsee apua?

t. eri

Nyt en ih

Mene tekemään vaikka viikoksi töitä johonkin hoivakotiin. Ehkä sitten ymmärrät. Lisäksi voi miettiä, voiko hoivakodista joku lähteä mukaan sairaalaan vai pitäisikö kuitenkin soittaa omaisille?

t. toinen eri

Vierailija
87/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mene tekemään vaikka viikoksi töitä johonkin hoivakotiin. Ehkä sitten ymmärrät. Lisäksi voi miettiä, voiko hoivakodista joku lähteä mukaan sairaalaan vai pitäisikö kuitenkin soittaa omaisille?

t. toinen eri

Miksi syytä ei voi kertoa täällä?

Vierailija
88/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

t. eri

Nyt en ih

Esimerkiksi: Äiti saa sairaskohtauksen ja joutuu ambulanssikyydillä sairaalaan. Hänellä jää hoivakotiin puhelimen laturi ja vaikkapa diabetes lääkkeet. Kenen luulet ne toimittavan äidille sairaalaan? 

Vierailija
89/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syytä ei voi kertoa täällä?

Koska sinun on hyvä harjoitella vähän järjenkäyttöä. Ei ole vaikea asia pääteltäväksi tämä :)

Vierailija
90/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

t. eri

Nyt en ih

Hoivakodin henkilökunta antaa apua vain siellä hoivakodissa. Eivät he lähde esim. asukkaan kanssa kauppaan tai lääkärikäynnille mukaan. 

Vierailija
91/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä häiritse-toiminto on päällä joka päivä 22-09. Silloin puheluista päästetään läpi vain tärkeimpien soitot. Whatsapp on äänettömällä koko ajan.

Jotkut tutut/puolitutut ovat soitelleet silloin tällöin arki-iltaisin tai viikonloppuisin työasioissa yksityisnumerooni. Olen muistuttanut heitä, että minulla on työaika ja työnumero erikseen. Osan näistä olen laittanut vain suoraan estoon. Parhaimmasta päästä oli kun joku itselleni aivan vieras (oli saanut numeroni joltain tutultaan) soitteli pääsiäisviikonloppuna kiireettömästä asiasta. Siinä sitten olin kaupassa latomassa taaperon kanssa ruokia ostoskärryyn kun yritin saada selvää miksi tämä henkilö soittaa minulle tästä asiasta tähän aikaan. 

Minä en kehtaa soittaa edes ystävilleni arkisin klo 18 jälkeen ellei asiasta ole erikseen sovittu tai tiedän ettei heillä ole muuta meneillään. Viikonloppuisinkin soittaessani kysyn heti että onko kuinka aikaa puhua enkä ala pajattamaan vaan omia asioitani. Miten jotkut kehtaa häiritä vieraita ihmisiä?

Vierailija
92/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisteillä on usein luurit kiinni ma-ke. Sitten pelot hälvenee ja loppuviikosta alkaa selittelyt ja pummailut. Pe-su täys höyry päällä ja myytävää varastettua löytyy.

Vierailija
93/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeni tila on jo äänetön ja kassissa. Kassia tarvitsen  tarvitsen vasta maanantaina. Joten puhelin ei todellakaan halitse elämäni .Se on peruskännykkäni 15 v.vanha ja  tietoinen valinta ei älypuhelinta. Siihen ei voi edes kuva viestejä lähettää. 

Vierailija
94/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kiinni tarvitse laittaa. Ainakin iPhonessa voi valita että vkl on tietty tila päällä, vaikka nyt weekend mode. Blokkaa puhelut ja viestit, mutta vaikka tyyliin oma äiti ja sisko pääsee soitoissaan läpi. Tai mitä nyt hyvänsä. Tai vaikka että se on totaalisen mykkäkin, mutta menee siihen sitten automaattisesti ilman että tarvitsee sammuttaa puhelinta. 

opetelkaa käyttämään niitä luurejanne!

Vierailija
95/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kiinni tarvitse laittaa. Ainakin iPhonessa voi valita että vkl on tietty tila päällä, vaikka nyt weekend mode. Blokkaa puhelut ja viestit, mutta vaikka tyyliin oma äiti ja sisko pääsee soitoissaan läpi. Tai mitä nyt hyvänsä. Tai vaikka että se on totaalisen mykkäkin, mutta menee siihen sitten automaattisesti ilman että tarvitsee sammuttaa puhelinta. 

Ei tuo hirveästi auta niitä, joilla ei ole iPhonea. Vai luulitko, että kaikilla on :D

Vierailija
96/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä puhelinkammoisilla ole mitään iPhoneja. Heillä on näppäinpuhelin, joka on pakko sulkea, jos haluaa blokata puheluita. Kun ei siinä ole mitään weekend modeja tai muita "hömpötyksiä". 

Vierailija
97/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulle kukaan soita tai laita viestiä, ellei ole joku tärkeä asia. Yöllä puhelin on kiinni, mutta päivisin auki keittiön tasolla. Saatan olla ulkona tunteja ja sitten illalla katsoa onko joku soittanut tai laittanut viestiä. Mutta miksi sen pitäisi olla kiinni koko viikonloppu? Entä jos haluan itse soitella ystävälleni?

Vierailija
98/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä ikäluokkaa, ilman näitä säteilypuhelimia. Oli normaali puhelin eteisen pöydällä, siihen vastattiin jos oltiin kotona. Ennen ihmiset saivat olla rauhassa, eikä kukaan ihmetellyt että jos joku ei vastannut muutamaan päivään, ihan normaalia. Tämä nykyaika on mielestäni kaoottista eikä anna ihmiselle rauhaa. Itselläni ei ole älykännykkää tai itse kutsun sitä tyhmennys puhelimeksi. Minulla on puhelin millä voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä. 

En ikinä myisi elämääni tälle tyhmennyspuhelimelle, en ikinä ja tulen oikein hyvin toimeen ilman jotain ihme äppejä.

Vierailija
99/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokonetila sinulle tuntematon k

Lentotila katkaisee kaikki tietoliikenneyhteydet, joten miksi "lentotila" olisi parempi kuin se että puhelin sammutetaan kokonaan? Lentotilassa olevalla pulikalla et pääse edes someen, ellet erikseen avaa wifiä.

Vierailija
100/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kehtaa soittaa edes ystävilleni arkisin klo 18 jälkeen ellei asiasta ole erikseen sovittu tai tiedän ettei heillä ole muuta meneillään. Viikonloppuisinkin soittaessani kysyn heti että onko kuinka aikaa puhua e

Siis onko sun ystävät vieraita ihmisiä? Ei ihme jos et soittele heille. En mäkään soittelisi jollekin randomeille.