Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka laittaa puhelimen viikonlopuiksi kiinni?

Vierailija
22.03.2024 |

Ei siis pelkästään äänettömälle vaan kokonaan kiinni.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks esim. vanhaa äitiä varten voisi olla toinen puhelin ja numero (prepaid). Tallentaa sen numeron hänen kännykkään. Jos muiden soitoilla ei ole väliä, niin sitten sulkee puhelimen kun siltä tuntuu.

Vierailija
62/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, mutta on helpompaa napauttaa vaan koko laitteesta virrat pois. Mikä siinä on niin kauheaa?

Ap

Ei kait mikään, jos sinulle ei ole ongelma, ettet saa soitettua apua, jos esim. kaadut kotona ja lyöt pääsi unohtaen pin-koodisi. 

Hätänumeroon soittamiseen ei tarvita pin-koodia eikä edes sim-korttia. 

Ap

Mutta tarvitaan se, että puhelin on auki. Tokkurassa ei välttämättä tajua, miten se tapahtuu. 

Jos on niin tokkurassa, niin tuskin pystyy soittamaan yhtään mihinkään. Voit lopettaa jo.

Ap

Minä lopetan silloin kun itse haluan. En silloin kun sinä käsket. Itselläni on käytössä 112-sovellus, joka ilmoittaa hätäkeskukseen tarkat paikannustiedot vaikka olisin keskellä metsää. Se ei sattuneesta syystä toimi, jos puhelin ei ole päällä. Itselleni myös oma turvallisuus on tärkeämpi asia kuin se, että saan vältettyä läheisteni puhelut. Puheluthan saa vältettyä yhdellä tökkäyksellä asetuksissa, jos niin haluaa tehdä. 

Onko vaihdevuodet vai miksi noin ärhäkkänä? En lähde metsään hortoilemaan ja yhdellä tökkäyksellä saa myös koko luurista virrat pois. Jos sinua pelottaa jatkuvasti niin pidä ihmeessä puhelin koko ajan päällä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks esim. vanhaa äitiä varten voisi olla toinen puhelin ja numero (prepaid). Tallentaa sen numeron hänen kännykkään. Jos muiden soitoilla ei ole väliä, niin sitten sulkee puhelimen kun siltä tuntuu.

Miksi tehdä asiat noin vaikeasti, kun voi omassa puhelimessa laittaa älä häiritse-tilan sellaiseksi, että vain äidin numero tulee läpi? 

Vierailija
64/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä asiat noin vaikeasti, kun voi omassa puhelimessa laittaa älä häiritse-tilan sellaiseksi, että vain äidin numero tulee läpi? 

Miten kaikilla täällä voi olla vanha äiti, jolla ei ole muita läheisiä?

Ap

Vierailija
65/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, mutta on helpompaa napauttaa vaan koko laitteesta virrat pois. Mikä siinä on niin kauheaa?

Ap

Ei kait mikään, jos sinulle ei ole ongelma, ettet saa soitettua apua, jos esim. kaadut kotona ja lyöt pääsi unohtaen pin-koodisi. 

Hätänumeroon soittamiseen ei tarvita pin-koodia eikä edes sim-korttia. 

Ap

Mutta tarvitaan se, että puhelin on auki. Tokkurassa ei välttämättä tajua, miten se tapahtuu. 

Jos on niin tokkurassa, niin tuskin pystyy soittamaan yhtään mihinkään. Voit lopettaa jo.

Ap

Minä lopetan silloin kun itse haluan. En silloi

Mitä sä riehut ja menet henkilöön? Itsehän sinä keskustelun aiheesta aloitit. Koeta nyt kestää, jos sinulle vastaaan myös muista kuin sinun toivomistasi näkökulmista. 

Vierailija
66/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän hyvä neuvo, en tiennytkään kun ei ole älykännykkää.

Vierailija
67/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä sanottiin, että sillä äidillä ei ole muita läheisiä? 

Vierailija
68/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä sammuttaa puhelinta, kun sen voi laittaa äänettömälle. Viestejä ei tarvitse lukea, eikä niihin vastata, kun vasta sitten kun huvittaa.

Vierailija
69/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Varmaan siten, että sinun kanssasi ei jaksa vääntää kuin pari ihmistä. Lisäksi täällä kirjoittajat taitavat olla tyypillisesti keski-ikäisiä, jolloin on varsin todennäköistä, että heillä on vanha äiti. Nykyisillä keski-ikäisillä on myös aika harvoin tusinan verran sisaruksia, joten senkin puoleen ei mitään ihmeellistä tuossa. 

Vierailija
70/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä sä riehut ja menet henkilöön? Itsehän sinä keskustelun aiheesta aloitit. Koeta nyt kestää, jos sinulle vastaaan myös muista kuin sinun toivomistasi näkökulmista."

En minä riehu :D Oli vaan niin uskomattoman kaukaa haettuja argumentteja eikä keskustelun aihe suinkaan ollut "Kannattaako puhelin sammuttaa viikonlopuksi?"

Ap

Vierailija
71/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minun äidilläni on kaksi läheistä. Minä ja veljeni. Veljeni asuu Ruotsissa ja minä alle 5km päässä äidin hoivakodista. Kummalle luulet, että on järkevämäpää soittaa ensin, jos äiti tarvitsee apua?

t. eri

Vierailija
72/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä sä riehut ja menet henkilöön? Itsehän sinä keskustelun aiheesta aloitit. Koeta nyt kestää, jos sinulle vastaaan myös muista kuin sinun toivomistasi näkökulmista."

En minä riehu :D Oli vaan niin uskomattoman kaukaa haettuja argumentteja eikä keskustelun aihe suinkaan ollut "Kannattaako puhelin sammuttaa viikonlopuksi?"

Ap

Kannattaa mennä kokonaan pois keskustelupalstalta, jos kestää noin huonosti sitä, että oma aloitus kerää kommentteja. Vai toivoitko, että keskustelu olisi pelkkää "et ole, et ole, et ole"? :D 

Vierailija
73/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerron salaisuuden, joka voi jäkyttää nuorta mieltäsi: Jos ihminen on vaikkapa 90v, hänellä aika harvoin on massoittain läheisiä. Hyvä jos on edes se yksi tytär tai poika, joka jaksaa huolehtia. 

Vierailija
74/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet ainoa, mutta itse suljen puhelimen vain lähtiessäni vaeltamaan. Silloin on tärkeämpää säilyttää akun lataus mahdollista hätätilannetta varten. Mulloin haluan joko olla tavoitettavissa tai sitten äänettömälle laittaminen riittää. Viesteissä ei ole koskaan äänet päällä.

Vierailija
75/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No miksi sä sitten menopaussista rupesit räksyttämään, jos kerran et riehu? 

Vierailija
76/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olet ainoa, mutta itse suljen puhelimen vain lähtiessäni vaeltamaan. Silloin on tärkeämpää säilyttää akun lataus mahdollista hätätilannetta varten. Mulloin haluan joko olla tavoitettavissa tai sitten äänettömälle laittaminen riittää. Viesteissä ei ole koskaan äänet päällä.

Vaeltaessa juuri ei kannattaisi sulkea. Entä jos lyöt pääsi etkä saa puhelimeen enää virtoja? Sinne jäät erämaahan, kun sijaintiakaan ei suljetusta puhelimesta pelastajat saa. Mutta kukin tyylillään..

Vierailija
77/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait siihen mitaan argumentteja tarvitse jos haluaa pitaa puhelinta kiinni tai ei. Taa on mun syy, mutta ei argumentti miksi muiden pitaisi toimia samoin: haluan vapaapaivina pitaa yhteyksia ystaviin ja vanhempiini koska arkena siihen usein on tosi vahan aikaa, varsinkin jos haluan treffaa jotakin, plus puheluja kauempana olevien kanssa. Siksi puhelin ei ole kiinni. Ennemmin se voisi olla kiinni silloin kun teen toita itse asiassa koska kaikki tapahtuu tietokoneella, mutta ei ole kylla silloinkaan. 

Vierailija
78/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaeltaessa juuri ei kannattaisi sulkea. Entä jos lyöt pääsi etkä saa puhelimeen enää virtoja? Sinne jäät erämaahan, kun sijaintiakaan ei suljetusta puhelimesta pelastajat saa. Mutta kukin tyylillään..

Ei se akku kestä esim viikkoa päällä koko ajan kenttää etsien, varavirtapankkien kantaminen on turhaa painoa rinkassa. Huomaa, ettet harrasta vaeltamista :)

Vierailija
79/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ole.  Pidän vain aamupäivisin auki arkenakin.

Kuvittelette olevanne jotenkin parempia ihmisiä?

Vierailija
80/132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaukaa haettuja? Ihan kuule jokainen kommentoi täällä omista lähtökohdistaan käsin. Se, että joku haluaa pitää puhelimen päällä, koska harrastaa metsäretkeilyä, ei luonnollisesti tarkoita, että sinun pitää niin tehdä. Jokainen tyylillään. Ihan turhaan rupeat mesoamaan vaihdevuosista tms. Keskustelun aiheenahan ei myöskään ole "Miksi ap:n pitäisi pitää puhelin päällä". Kaikki kommentit eivät siis ole perusteluja sinulle.