Kun ihminen kertoo käyttävänsä kaupan omaa muovikassia roskapussina/kauppakassina
Rakas kauppias, uutisen tekijä, ei, se ei tarkoita että ostetaan joka viikkoiseen käyttöön kaupan muovikassi roskapussiksi. Uutisentekijällä ei riitä ymmärrys siihen, että kun ostetaan muovikassi on siitä moneksi, sitä käytetään niinkauan kunnes se tuntuu tarpeeksi ehjältä ja aivan loppukäyttövaiheessa siitä tulee roskapussi.
Olemme täysin tietoisia tuon muovipussin kalliimmasta hinnasta, mutta olemme myös tietoisia että tavaroita kannettaessa kaupan oma muovikassi on kestävämpi ja voit kantaa siinä painaviakin tavaroita. Sentakia se toimii ns. kauppakassina viikkoja, jopa kuukausia eikä sitä tarvitse vaihtaa.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ruokakaupan-kassalta-ei-kann…
Kommentit (99)
Mä käytän mieluiten niitä kaupan kasseja roskapusseina juuri siksi, että ne ovat paksumpia. Ostan niitä ihan tarkoituksella enkä käytä ikinä omaa kassia.
Ne rullassa myyyävät on tosiaan ohuempia ja pienempiä ja siksi myös huonompia.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän reppua, kestokassia ja vielä muovipussikin mukana. Yleensä muovipussi vaihtuu vasta kun hajoaa...
Tuo kaupan oma muovikassihan kestää jopa vuosia, ei se mihinkään mene. Miksi joku olettaa, että se pitää heti laittaa roskapussiksi. Ne halvat mustat muovipussit, ne menee helposti rikki, ei niiden käyttöikä ja luotettavuus ole samaa luokkaa kun kestävissä kaupan omissa muovikasseissa, joita voi käyttää vaikka pari vuotta kauppakassina jos haluaa.
Aika harvoin kaupassa näkee ketään kaivamassa esiin vanhaa muovikassia.
Ymmärsin että se kauppakassi olisi huonompi luonnolle, joten aloin ostaa roskapusseja. Käytin niitä varmaan 15v roskapusseina, koska niitä kertyi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on reppu ja siellä kaupan oma muovipussi varalla, jos kaikki ei mahdu reppuun. Maksaako se 20 centtiä ja sitä voi käyttää vuosia jos haluaa, eli sinulla on kestävä hyvä kauppakassi 20 centillä vuosiksi.
Mulla on reppu ja kangaskassi kaupassa käydessä. Ostan roskapussit kaupasta.
Roskapussi on kuitenkin paljon halvempi. Mustat eivät näy lävitse, käytän niitä. Vaikka ovat kalliimpia kuin ohuemmat värilliset. Kuitenkin hinta alle puolet kassalta otetun muovipussin hinnasta
No on se nyt pelkkää typeryyttä jos heti laittaa kerran käytetyn ostoskassin roskapussiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse totesin, että kangaskassia ei tarvitse, kun kaupan oma muovipussi kestää vuosia ja se maksaa 20 centtiä.
Vierailija kirjoitti:
- Niin itsekin käytämn usein mieluummin kangaskassia tai reppua ja tai erityistä kauppakassiani ostosten pakkaamiseen ihan vain siksi, että (a) uskottelen niiden olevan tyylikkääämpiä. (b) en halua olla liikkuva mainos.
M 40.
Mä käytän kyllä muovikassit ostosten kantamisessa niin loppuun (=täynnä reikiä), että ei niistä enää roskapusseiksi ole. Roskapussin kun olisi hyvä olla ehjä, jos ei halua, että roska-astia sotkeentuu.
Käytännössä samaa muovikassia voi käyttää kuukausikaupalla, jopa vuosia. Lopulta sotkeentuneet tai reikäiset muovikassit käytetään vielä kierrätykseen menevien pullojen keräämiseen.
Vierailija kirjoitti:
On teilläkin vittuMurheet. Menkää töihin.
Sulla ne murheet näyttää olevan. :D
Olin töissä.
Enpä muista milloin olisin viimeksi ostanut kaupasta muovipussin ostoksiani varten.
Ostan aina uuden pussin ja käytän se. Roskapussina
Ostan myös pillejä Kiinasta 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse totesin, että kangaskassia ei tarvitse, kun kaupan oma muovipussi kestää vuosia ja se maksaa 20 centtiä.
Se on sun valinta. Mä teen toisin.
Ei se muovikassi kestä aina edes kotiin asti. Täytyy olla varakassi mukana sitä varten. Ennen nuo maksoivat jotain 9 cent, sitten se nousi 11, 15, 19, 20, 25, 30 ja nyt jotain 49senttiä kpl. Laatu on yhtä surkeaa kuin ennenkin. Kohta sen hinta on 1€ /kpl.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän mieluiten niitä kaupan kasseja roskapusseina juuri siksi, että ne ovat paksumpia. Ostan niitä ihan tarkoituksella enkä käytä ikinä omaa kassia.
Ne rullassa myyyävät on tosiaan ohuempia ja pienempiä ja siksi myös huonompia.
No ainakaan mustia Rainbow'n 30 litran roskapusseja en ole saanut kertaakaan rikki ja niillä on menty vuosia. Pitikin mennä sanomaan, loin nyt varmaan kirouksen jolla tuostakin tuotteesta tulee pian ihan surkea. 😅
Vierailija kirjoitti:
On teilläkin vittuMurheet. Menkää töihin.
Ei ehi. Telkusta tulee koko ajan jännää katottavaa. Mut tee sä töitä munki eestä.
Itse käytän reppua, kestokassia ja vielä muovipussikin mukana. Yleensä muovipussi vaihtuu vasta kun hajoaa...