Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukkiiko voi verisuonia?

Vierailija
22.03.2024 |

Tutkimuksethan sanovat, että kyllä, mutta silti monet etenkin vanhemmat ihmiset väittävät, että ei ja syynä on se, että joku heidän oma sukulaisensa eli yli 90-vuotiaaksi vaikka käytti voita päivittäin. Pitkään elinikään kun vaikuttaa myös geenit ja tuuri.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeni vaikuttaa. Kävin kolesterolimittauksessa niin että edellisenä viikkona olin tehnyt mm voihin pannukakkua ja kermavaahtoa päälle, niin arvo oli niin korkea että lääkäri olisi aloittanut lääkityksen samantein. Silloin kun olen pysynyt tiukasti kasvirasvoissa ja vegaanisemmissa vaihtoehdoissa niin kolesteroli pysynyt viitteissä. Samaten jotkut voi syödä munia vaikka päivittäin mutta se riippuu geeneistä. Ja huom myös palmurasva on kolesterolille (ja ylipäänsä terveydelle) haitallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimukset sanovat, että ei tuki. Lue, ap niitä tutkimuksia, älä iltapäivälehtien otsikoita.

Vierailija
4/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta tekijästä. Geenit, harrastaako liikuntaa, millainen aineenvaihdunta on, minkä ikäinen on, millainen on ravinnosta saatavien rasvojen suhde kokonaisuutena, kuinka paljon ja usein käyttää voita, onko allergioita, onko muita tulehduksellisia sairauksia. 

Vierailija
5/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mulla verikokeiden perusteella.

Vierailija
6/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeni vaikuttaa. Kävin kolesterolimittauksessa niin että edellisenä viikkona olin tehnyt mm voihin pannukakkua ja kermavaahtoa päälle, niin arvo oli niin korkea että lääkäri olisi aloittanut lääkityksen samantein. Silloin kun olen pysynyt tiukasti kasvirasvoissa ja vegaanisemmissa vaihtoehdoissa niin kolesteroli pysynyt viitteissä. Samaten jotkut voi syödä munia vaikka päivittäin mutta se riippuu geeneistä. Ja huom myös palmurasva on kolesterolille (ja ylipäänsä terveydelle) haitallista. 

Älä viitsi valehdella, ei kolesteroliarvot muutu yhdestä syömiskerrasta. Etkä itse sitä pysty edes mittaamaan.

Vierailija
7/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pehmenee kun syö tarpeeksi voita.

Vierailija
8/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuki.

Vierailija
9/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ennemmin huolissani ylensyönnistä ja yksipuolisesta epäterveellisestä ruokavaliosta kuin yhdestä ruoka-aineesta. Jos ruokavaliossa on pehmeän rasvan eli kalan ja rypsiöljyn sijaan vain jotain rasvaista lihaa, voita ja kermaa. Mutta joku voi ei ole pahasta yksinään. Lisäksi liikunnan puute on se, joka meidät sairastuttaa niin nopeasti ja ruuan ylensyöminen yhdistettynä tähän.

Lisää omega-3, liiku, syö monipuolisesti ja vältä prosessoitua lihaa ja ylensyömistä ja herkkumässäilyä, niin kaikki menee hyvin ainakin teoriassa. Ei oo niin justiinsa.

Vierailija
10/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuki. "Verisuonten tukkiminen" on myös täyttä fuulaa!

Vierailija
11/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton......................Laulun sanoin en tahto nähdä ihmisiä............

Vierailija
12/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi äänestää jaloillaan ettei osta mitään tuotteita joissa on halpuutensa vuoksi palmurasvaa !

Vierailija
13/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi äänestää jaloillaan ettei osta mitään tuotteita joissa on halpuutensa vuoksi palmurasvaa !

Hahahahahah! Jösses, miten aivopestyjä ihmiset ovat!

Vierailija
14/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeni oon mulku joka tyonnetaan,kmulla,näin sabooo saksalain tiedemies.

Vierailija
15/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ennemmin huolissani ylensyönnistä ja yksipuolisesta epäterveellisestä ruokavaliosta kuin yhdestä ruoka-aineesta. Jos ruokavaliossa on pehmeän rasvan eli kalan ja rypsiöljyn sijaan vain jotain rasvaista lihaa, voita ja kermaa. Mutta joku voi ei ole pahasta yksinään. Lisäksi liikunnan puute on se, joka meidät sairastuttaa niin nopeasti ja ruuan ylensyöminen yhdistettynä tähän.

Lisää omega-3, liiku, syö monipuolisesti ja vältä prosessoitua lihaa ja ylensyömistä ja herkkumässäilyä, niin kaikki menee hyvin ainakin teoriassa. Ei oo niin justiinsa.

Leikkausta edeltävässä keskustelussa kysytään syötkö omega-3:a, jos niin lopeta, lisää nimittäin verenvuototaipumusta !

Vierailija
16/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai tyhmiä ?

Vierailija
17/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos puskan, fogelin ja mustajoen. Tai oikeestaan ruokateollisuuden, josta edellämainitut palkkansa saavat.

Vierailija
18/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi on aina voita, mutta ei se viinaa voita. Kolesteroliarvot saa huippukuntoon riittävän pitkällä ryyppäyskuurilla. Kolesteroliarvot on niin matalilla, ettei sellaisia arvoja löydy edes huippu-urheilijoilta.

Vierailija
19/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdistää tyydyttyneet rasvat ja tupakoinnin, niin yhteisvaikutuksena tukkivat ja hyvin tukkivatkin.

Vierailija
20/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemussuosituksista löytää oikeaa tietoa. Turha silöä tavalla luottaa nimettömiin nettitrolleihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä