Mitä yhteisiä harrastuksia tai mielenkiiinnon kohteita sinulla on kumppanisi kanssa? Oletko tyytyväinen tilanteeseen?
Olen nyt kohta 2 vuotta ollut yhdessä mieheni kanssa ja tajusin että suhteemme on aika heikolla pohjalla. Seksiä on veilä paljon ja se toimii, mutta muuten lähinnä katsomme telkkaria ja josjus käymme ulkona syömässä. Keskustelun aiheet ovat melko pinnallisia (esim. uutisista m.), ja miehellä ei kauheasti tunnu olevan mitään erityisiä mielenkiinnon kohteita elämässä tämän suhteen lisäksi. Kavereitaan toki joskus tapaa. Itse haluaisin voida käydä pitkiä ja syvällisiä keskusteluja monista eria aiheista, mutta siitä on turha haaveilla tässä suhteessa. Viime aikoina on alkanut pelottaa, että kun tämä alkuhuuma vähitellen katoaa ja seksin määräkin vähenee, niin mitä meille jää enää jäljelle? Miten te muut koette oman suhteenne ja miten olette saaneet pidettyä sen kunnossa?
Kommentit (10)
Kuulostat mieheltäni. Ollaan oltu paljon vähemmän aikaa yhdessä. Kannattaa ottaa puheeksi sen kumppanin kanssa.
Mitä tarkoitat pitkillä syvällisillä keskusteluilla? Keskusteluita historiasta, politiikasta, tieteestä jne.?
Yksi syy miksi niin kovasti toisiimme alussa ihastuimme oli todella samanlainen musiikkimaku ja ylipäätään läheinen suhde musiikkiin. Mies soittaa kitaraa, minä laulan, ei kuitenkaan bändissä kumpikaan. Keikoilla olisi kiva käydä useammin ja se varmasti voisikin olla meille yhteinen harrastus, mutta se on kallista hupia ja tällä hetkellä mies on työttömänä ja minä vain osa-aikaistyössä joten ylipäätään ulkona käyminen on saanut jäädä toistaiseksi.
Mitään varsinaisia yhteisiä harrastuksia meillä ei siis ole, mutta onneksi olemme kumpikin syvällisiä, pohdiskelevia ihmisiä ja saamme syvällisen ja pitkänkin keskustelun aikaiseksi lähes mistä tahansa. Arvomaailmat lisäksi samanlaiset joten aremmatkaan aiheet kuten vaikkapa politiikka, ei aiheuta kinoja.
Toisinaan pelaillaan lautapelejä. Lätkää myös tykätään seurata yhdessä. Muut jutut ovatkin sitten enemmänkin kummankin omia; mies tykkää peleistä, minua ne eivät kiinnosta. Itse taas tykkään käsillä tekemisestä, kosmetiikasta ja kirjoittamisesta.
Ainiin; onhan meillä kaksi kissaa joita yhdessä rapsutellaan ja leikitetään <3
Mistä syvällisistä aiheista ap haluaisit keskustella?
Kyseletkö mieheltäsi aiheista ja yrität synnyttää keskustelua?
Käytiin sienessä, syömässä, juteltiin ihan arkipäiväisiä asioita. En kaipaa sellaisia keskusteluita joissa molemmat toistavat lukemaansa.
Olemme olleet vaimoni kanssa yhdessä 22 vuotta.
Erilaiset mielenkiinnonkohteemme on pitkän parisuhteemme salaisuus.
Hän tykkää gullista ja minä billusta.
Matkustamme, käymme paljon keikoilla ja taidenäyttelyissä, meillä on yhteinen liikuntaharrastus, käymme kävelyillä, pelaamme shakkia, käymme marjassa ja sienessä, patikoimme, keskustelemme kaikesta mistä parhaat ystävät yleensäkin keskustelevat...
Viihdymme erinomaisesti toistemme seurassa, kumpikin on toiselle se ykkösvalinta seuraksi jos jotain kivaa halutamme tehdä. Toki kavereitakin välillä nähdään.
Meillä ei ole koskaan ollut varsinaisesti yhteistä harrastusta. Kunhan tykätään tehdä asioita yhdessä. Pelataan pelejä ja käydään sienessä (mies etsii, minä kerään). Jutellaan välillä hyvinkin syvällisiä asioita ja kysellään toistemme mielipiteitä ja ajatuksia eri asioista. Ollaan kiinnostuneita toiselle tärkeistä asioista vaikka oma tietämys niistä olisi täysin nolla.
Olen oppinut mieheltäni valtavan paljon ja varmasti hänkin on minulta. 18 vuoden jälkeenkin tulee uusia ajatuksia ja puheenaiheita. Monesti keskustelu saattaa lähteä ihan jostain uutisesta tai elokuvasta liikkeelle. Katsotaan joskus elokuvaa vain toisella silmällä, kun päädytään pohtimaan vaikkapa ydinpommien historiaa ja poliittisia valtasuhteita 1800-luvun Englannissa.
Meillä on yhteisiä liikuntaharrastuksista, luemme paljon ihan oikeita kirjoja, pelaamme korttipelejä ja muita pelejä. Keskustelemme aiheesta kuin aiheesta. Kesällä hoidamme puutarhaa ja käymme marjassa ja sienessä. Matkustamme yhdessä. TV:tä emme katso yhdessä, meillä on omat TV:t kun emme pidä samoista ohjelmista. Koen suhteemme vakaana ja hyvänä. Tiedämme että voimme luottaa toinen toisiimme ja saamme toisiltamme apua tarvittaessa.