Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KMV: Kerrostalosta löytyi muumioitunut vanhus Mänttä-Vilppulassa

Vierailija
22.03.2024 |

Miten on mahdollista!?

Kukaan ei kaipaa, ei sen puoleen minuakaan, mitta edes laskuttaja.... 😰

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä keino on , että posti pitäisi jakaa erillisiin postilaatikoihin kullekin asukkaalle, eikä oviin asenneta postiluukkua, jolloin ei tule stoppia postimäärälle. Meidän senioritalossa on tilat postilaatikoille asuntojen ulkopuolella, sisätiloissa, ja postilaatikkoon mahtuu postin määrästä riippuen max viikon/kahden viikon postit.  Me asukkaat näemme, jos jonkun postilaatikko alkaa täyttyä ja alkaa tulla kyselyjä, missä " hän" mahtaa olla? Osa asukkaista on ilmoittanut mm minulle, kun on lähtenyt mm kuntoutusjaksolle. Postinjakajatkin kiittävät, kun jako on nopeaa kun ei heidänkään tarvi kulkea kymmenet ovet ja kerrokset.

Täällä Ullanlinnassa en suostu hakemaan postilaatikosta kadun varrelta.

Vierailija
102/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erakoiduin masennuksen vuoksi ja paranemisessa kesti lähes kymmenen vuotta. Sillä välin vanhat ystävät olivat jo löytäneet korvaavat ystävät, saaneet lapsia ja menneet naimisiin, joten heidän elämänsä kasvoi ns umpeen enkä enää mahdu kenenkään elämään. Näinkin voi käydä eikä sille oikein mitään voi.

Aikuisena alusta alkaen syvä ystävystyminen on osoittautunut mahdottomaksi, kun se veisi niin paljon aikaa, ettei paljon muuta voisi pitkään aikaan tehdä kuin pohjustaa tuota ystävyyttä, ja sittenkin olisi vasta vain se yksi. Ja mistä löydät ihmisen jolla on vastaavasti aikaa ja halua aloittaa tuo iso prosessi juuri sinun kanssasi? Lapsena ja nuorena se menee itsestään koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Off topic periikö kela takaisin perikunnalta eläkkeen jota on maksettu 18 kk kuoleman jälkeen

Me kokoomuksessa olemme tähä kiinnittäneet huomiota ja wiineripöydän äärellä todenneet että tälläisissä tapauksissa pitää perikunnan palauttaa kuolleelta KAIKKI yhteiskunnan makut jos kehtaa kuolla kesken VEROn maksun

Olemme päättäneet ettei lypsävä lehmä saa kuolla koska se on vastoin puolue ohjelmaa

T.Petteri ja Riikka

Vierailija
104/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa tuossa tapauksessa on se että täytyy todennäköisesti olla aika pitkään ilman ravintoa ja nesteytystä että muumioituminen on yleensä mahdollista.

Tajuton harvemmin syö tai juo. Ei se sen enempää vaadi. 

Ai, viikkoja tajuttomana?

Ei tarvitse olla kuin pari tuntia tajuttomana, jos sen jälkeen kuolee. Kuolletkaan harvemmin syövät ja juovat. 

t. eri

Pitää olla pitkään syömättä että muumioituminen käynnistyy.

18kk on aika pitkään. Sen verranhan tämä henkilö oli kuolleena ennen kuin löydettiin. 

Vierailija
105/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä keino on , että posti pitäisi jakaa erillisiin postilaatikoihin kullekin asukkaalle, eikä oviin asenneta postiluukkua, jolloin ei tule stoppia postimäärälle. Meidän senioritalossa on tilat postilaatikoille asuntojen ulkopuolella, sisätiloissa, ja postilaatikkoon mahtuu postin määrästä riippuen max viikon/kahden viikon postit.  Me asukkaat näemme, jos jonkun postilaatikko alkaa täyttyä ja alkaa tulla kyselyjä, missä " hän" mahtaa olla? Osa asukkaista on ilmoittanut mm minulle, kun on lähtenyt mm kuntoutusjaksolle. Postinjakajatkin kiittävät, kun jako on nopeaa kun ei heidänkään tarvi kulkea kymmenet ovet ja kerrokset.

Jospa jaetaan sentään posti vielä luukusta.

Vierailija
106/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on luultavasti minullakin edessä, ei välttämättä muumioituminen, mutta yksin asuntooni kuoleminen. Yksi lapsi on, ei soittele, viimeksi nähty jouluna. En soittele paljon minäkään, kun ei elämässä tapahdu mitään, ei ole mitään kerrottavaa.

Olen ajatellut, että jos saan jonkin sairaskohtauksen, täytyy yrittää kuoleutua parvekkeella, raatokämpästä kun ei jää mitään pelastettavaa... ehkä astiat tms. joihin ei haju tartu?

Vierailija
107/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusoppineet kyllä löytää lait rajan yli tulviville, terveille nuorille miehille. Vaan ei vanhoille tai sairaille omille kansalaisille. Heille ei löydy lakipykäliä. Saavat jäädä heitteille Tom pöystistäkin huolimatta. Stana. 

Vierailija
108/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeusoppineet kyllä löytää lait rajan yli tulviville, terveille nuorille miehille. Vaan ei vanhoille tai sairaille omille kansalaisille. Heille ei löydy lakipykäliä. Saavat jäädä heitteille Tom pöystistäkin huolimatta. Stana. 

Kyllä, ja kissaa pelastetaan puusta kolmen paloauton voimalla.

Tärkeysjärjestys.

Vierailija
109/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin Vilppulasta. Kuollut kylä.

Vierailija
110/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on luultavasti minullakin edessä, ei välttämättä muumioituminen, mutta yksin asuntooni kuoleminen. Yksi lapsi on, ei soittele, viimeksi nähty jouluna. En soittele paljon minäkään, kun ei elämässä tapahdu mitään, ei ole mitään kerrottavaa.

Olen ajatellut, että jos saan jonkin sairaskohtauksen, täytyy yrittää kuoleutua parvekkeella, raatokämpästä kun ei jää mitään pelastettavaa... ehkä astiat tms. joihin ei haju tartu?

Ei minulle tapahdu mitään suurta, läheisilleni hyvinkin paljon. En ole kimpussa, mutta olen aktiivinen, koska rakastan lapsiani ja läheisiäni. Ovat luvanneet tulla apuun oitis, minua on kielletty kiipeilemästä verhotangoissa ja parvekkeen laseissa.
Pieni rinki, joka tuntuu tykkäävän siitä että olen maisemissa. Olen siunattu, tuntuu ihanalta.

Vierailija
111/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainaki hyvä ilmanvaihto siinä talossa.

Tai löyhkäävä läävä, jossa lisälöyhkään ei kiinnitetty mitään huomiota.

Eikö muuten kesähelteellä ruumis kerää jo raatokärpäsiä yms pieneen tupaan, vai oliko ikkunat niin saastaiset ettei kärpäsiä huomattu.

Muumioitiminen, eli ei mätäne vaan kuivuu, ei siis haise.  Mene Kemin vahaan kivikirkkoon siellä on näytillä suomalainen muuimio muistaakseni 1700-luvulta.

Vierailija
113/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen kohtalon taustalla täytyy olla erittäin erakoitunut ihminen. Ei ole halunnut pitää mitään yhteyttä keneenkään ja katkaissut kaikki ihmissuhteet itse. Kun laskut menevät suoraan tililtä niin noin käy. Ei ole yhteiskunnan syy.

Nimenomaan on yhteiskunnan syy. Jos yhteiskunta olisi yhteisöllisempi ja edes naapureita kiinnostaisi käydä välillä kysäisemässä, miten henkilö voi, tällaista ei kovinkaan todennököisesti kävisi. 

Luulis niillä kallispalkkaisilla "veronmaksajien virkamies "ELÄTEILLÄ"olevan muutakin tekemistä kuin palkata lisää kavereista ja siskon tyttäristä "sopiviin" kansan maksaviin virkoihin jotka EI kuitenkaan tee muuta kuin kuuntelee jakkaransa kuivunutta narinaa. Mutta TYHMÄ kansa kiittää kun saa olla ALAMAINEN !

Vierailija
114/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä erakoituvia ihmisiä, jotka nimenomaan eivät halua olla missään tekemisissä muiden kanssa. Tässäkin rapussa asuu komeroitunut nuori, joka on nyt kyllä jo entinen nuori ja yli kolmenkymmenen. Itselläni on myös serkku, joka on neuron kirjolla, noin 35-vuotias ja viettänyt toistakymmentä vuotta komeroituneena. Tilaa ruuat kotiinkuljetuksen oven taakse ja käy kerran viikossa yöllä ulkona viemässä roskat. Edesmennyt kummitätini eläkkeelle jäätyään keskittyi törpöttelemään ja hoiti sillä masennustaan, eikä poistunut kotoa kuin ruokakauppaan.

Kyllä näillä ihmisillä kaikilla olisi kiinnostuneita ja välittäviä naapureita ja läheisiä. He vaan itse eivät halua olla muiden kanssa missään tekemisissä. Joskus heistäkin aika jättää, ja jos se ei tapahdu sairaalassa niin todennäköisesti he sitten viruvat jonkun aikaa kotona kuolleena ennen kuin löydetään.

Erako

Enoni (serkkuni isä) on itse itkenyt sitä, kun oma lapsi ei päästä sisään ja todennäköisesti tullaan myöhemmin löytämään kuolleena. Rappunaapurilla on kämppä jo siinä kunnossa, että aina kun hän poistuu asunnostaan niin rappukäytävään jää paha haju leijailemaan puoleksi tunniksi.

Näillä komeroituneilla nuorilla ja entisillä nuorilla (siellä 40 on uusi 15) on Suomessa ihan omat keskustelupalstansa, joissa he netissä keskustelevat elämästään ja jakavat niksejä ja vinkkejä. Pääsääntöisesti he suhtautuvat hyvin ylimielisesti ja halveksuen muihin ihmisiin eli ns. Nentteihin. Kyllähän tuon komeroituneen elämäntavan luonnollinen seuraus on se, että sinne omaan komeroon myös kuollaan ja kämppä vaatii sen päälle otsonoinnin. Kyse on ihan oikeustoimikelpoisista ihmisistä, jotka ovat toistuvasti ja pitkään ilmaisseet oman tahtonsa elää juuri kuten he haluavat, joten suotta heitä sääliä. (Toki vanhemmille ja muille läheisille suru on tietysti suunnaton, mutta nämähän ovat näitä nenttihuolia.)

Vierailija
115/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöllistä asumismuotoa vanhuksille ollaan nyt lisäämässä ja sekin ärsyttää monia. On siitä ainakin yksi hyöty, kukaan ei muumioidu vuosiksi kenenkään huomaamatta.

Vierailija
116/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä kansa ei kelpaa kuin rintamalle puolustamaan  porvareita jotka luikkii ulkomaille odottamaan loppu tulosta

Vierailija
117/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan alle viisikymppinen ei enää tilaa paperista sanomalehteä, ja suurimmassa osassa kerrostaloasuntoja on Ei mainoksia -lappu. Kirjeposti alkaa olla aika harvinaisuus. Nelikymppinen pesäpalloilija itse kertoi että meinasi mennä kutsu itsenäisyyspäivän juhliin presidentinlinnaan ohitse, mutta onneksi jossain kohdin syksyä oli omat vanhemmat käyneet hänen postilaatikollaan. 😆

Vierailija
118/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on aika herttainen vanhemman polven ajatus. 🌺 Ei toisten ihmisten normaalista koti-irtaimistosta yleensä tule mitään rakasta jäämistöä, vaan pikemminkin huonekalujen ja muiden tavaroiden hävittäminen on rasite. Toki ne omat tavarat ovat itselle tosi tärkeitä ja rakkaita, ja juuri näinhän sen kuuluu ollakin.

Vierailija
119/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoilta ja papoilta rahat pois. ...............paitsi rikkailta ULKOMAILTA

Kokoomus/Liljus täältä aurinkorannikolta

Vierailija
120/142 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltasanomat : vainajan poika asuu samalla paikkakunnalla