Minkälaisia vaatteita te keskivartalolihavat käytätte?
Olen itsekin keskivartalolihava, en tiedä minkälaiset vaatteet sopisivat parhaiten minulle. Täytän kohta 40 vuotta.
Kommentit (94)
Kangasta olen suosinut, mutta puuta voisin kokeilla.
Paljon mekkoja. Tai housut ja pidempi paita. Kiitollisena seuraan ketjua, jos tulisi ideoita!
Tässä superhyvä paitavinkki: https://luhta.com/fi/fi/p/your-face-belen-585660433oy1
En tiedä. Kaikki näyttää kamalalta: joko teltta tai pallo. Laihdutan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Kaikki näyttää kamalalta: joko teltta tai pallo. Laihdutan.
Minäkin laihdutan, mutta paino putoaa hitaasti. Kevääksi olisi kiva löytää uusia vaatteita.
AP
Riippuu tietysti kuinka suuri se keskivartalo on, mutta sellaisessa suht maltillisessa ylipainossa pystyy hyvin feikkaamaan vyötäröä esim. vyöllä. Väljä mekko ja vyötärön kohdalle vyö.
Olin nuorempana tiimalasi, reittä ja pyllyä on ollut aina, mutta nykyään on tullut myös vatsaa. Jalkojen korostaminen ei siis minulla imartele. Käytän sellaisia mekkoja, joissa on vyötärölinja korkealla, ja jotka siitä sitten leviävät a-linjaisesti tai kellomaisesti. Näin näytän edelleen kohtalaisen kurvikkaalta.
Mun mielestä tärkeää on myös, että ne vaatteet on sellaiset mitkä tuntuu mukavilta päällä ja niissä on kiva liikkua ja olla. Eli siis omasta kaapista heivasin pois kaikki jotka vähänkin kiristi, puristi ja eivät istuneet. Ainakin mulle tulee parempi mieli kun tiedän, että vaatteet istuu hyvin, vaikka sitten joku näkisi, että kiloja on kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kireitä alaosia (esim. nahkalegginsit) koska jalkani ovat hoikat. Siihen päälle reilunkokoinen neule tai jokin kiva printtipaita joka kokoa xxl. Ei näytä aivan karsealta.
Käytän kesällä myös hameita mutta sidon aina villatakin keskivartalon ympärille.
Olen saanut onneks pois 5 kg mutta mahasta näyttäisi lähtevvän viimeiseksi.
Kireät housut lihavalla, jaiks. En minä ainakaan haluaisi makkaroitani esitellä ja kontrasti on aikamoinen jos muuten käyttää väljää.
Tiukat housut ja väljä paita kuulostaa periaatteessa hyvältä, mutta se vaan että helposti ne jalat näyttävät sitten tikuilta ja yläosa tynnyriltä. Tulee äkkiä sellainen pubiruusu-efekti. Kannattaa miettiä siis sen yläosan mittaa ja mittasuhteita huolella jos suosii tiukkoja housuja.
Itselleni paras ratkaisu on ollut legginsit ja mekko, toki sen mekonkin pitää olla hyvin laskeutuva, juuri tietyn mallinen ja mittainen, jotta se hämää sopivasti, eikä tee yläkropasta liian muhkeaa. Ei siis mitään liian kireätä, muttei myöskään liian väljää.
Ei siis ole ihan helppoa. 😄 Mutta sitten kun sen oman mekkomallin löytää, homma helpottuu huomattavasti kun sen näkee jo melkein siinä vaatekaupan ripustimella, että mikä mekko luultavasti toimii itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Tiukat housut ja väljä paita kuulostaa periaatteessa hyvältä, mutta se vaan että helposti ne jalat näyttävät sitten tikuilta ja yläosa tynnyriltä. Tulee äkkiä sellainen pubiruusu-efekti. Kannattaa miettiä siis sen yläosan mittaa ja mittasuhteita huolella jos suosii tiukkoja housuja.
Itselleni paras ratkaisu on ollut legginsit ja mekko, toki sen mekonkin pitää olla hyvin laskeutuva, juuri tietyn mallinen ja mittainen, jotta se hämää sopivasti, eikä tee yläkropasta liian muhkeaa. Ei siis mitään liian kireätä, muttei myöskään liian väljää.
Ei siis ole ihan helppoa. 😄 Mutta sitten kun sen oman mekkomallin löytää, homma helpottuu huomattavasti kun sen näkee jo melkein siinä vaatekaupan ripustimella, että mikä mekko luultavasti toimii itsellä.
Osaatko linkata mitään esimerkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko linkata mitään esimerkkiä?
Tässä muutama erilainen esimerkki, nämä ovat suunnilleen sitä mikä toimii minulla (mekon/tunikan pituus on minulla tosin yleensä aika täsmälleen polvitaipeeseen, eli se ei saa jäädä yhtään yläpuolelle tai kokonaisuus näyttää kornilta). Nämä mekkomallit ovat suunnilleen sellaisia jotka omalla kohdallani hämää tosi kivasti tuota keskivartaloa. Arkipukeutumisesta on tämän tyylin myötä tullut kivaa ja helppoa, juhlapukeutuminen onkin sitten haastavampaa.
https://kauppa.lumoan.fi/product/886/helmi---mekko-moonlight-magic
https://www.ratiashop.com/Tunika/-mekko-musta/-valkoinen
https://www.versonpuoti.fi/product/9882/hallamekko-kuusenvihrea-college…
Ja vielä noihin linkkeihin & vinkkeihin sellainen lisäys, että tuollainen taskullinen mekko (alin esimerkki) on aivan todella mainio! Kun pistää kädet taskuihin, kukaan ei tajua yhtään että mekon alla on hirveä pallo. 😅
t. se sama edelleen
Kivoja! Tuon taskumekon voisin tilata heti.
Keskivartalon lihavuus johtuu usein huonoista elintavoista ja tarkoitan nimenomaan ruokavaliota. Pätkäpaasto, sopivat annoskoot sekä kohtuudella kaikkea, hiilihydraatit kannattaa pitää minimissään.
Näillä eväillä olen saanut keskivartalon suht samanlaiseksi kuin nuorempana. Liikunta on myös hyvä tuki millä saa kehon pysymään kunnossa. Kannattaa suosia liikkeitä jotka keskittyy nimenomaan keskivartaloon.
Tietysti sitä haluaa näyttää hyvältä ja ylläolevat vaatevinkit on ok, mutta vain piilottavat ongelman.
N45
Vierailija kirjoitti:
Keskivartalon lihavuus johtuu usein huonoista elintavoista ja tarkoitan nimenomaan ruokavaliota. Pätkäpaasto, sopivat annoskoot sekä kohtuudella kaikkea, hiilihydraatit kannattaa pitää minimissään.
Näillä eväillä olen saanut keskivartalon suht samanlaiseksi kuin nuorempana. Liikunta on myös hyvä tuki millä saa kehon pysymään kunnossa. Kannattaa suosia liikkeitä jotka keskittyy nimenomaan keskivartaloon.
Tietysti sitä haluaa näyttää hyvältä ja ylläolevat vaatevinkit on ok, mutta vain piilottavat ongelman.
N45
Lisään vielä että välttämättä pelkkä laihduttaminen ei asiaan auta. Siksi se liike pitää kohdistaa ongelmakohtiin. Lihakset auttaa pitämään rasvan poissa ja sitä sinne keskivartaloon tulee, varsinkin vanhempana.
Minusta mekko ja leggingsit - yhdistelmä on aivan karsea jos on mahaa. Se oikein huutaa että on maalta kotoisin. Hame on hame eikä siihen kuulu leggarit. Vielä crocsit tuohon nimi voi ei. Kyllä väljä mekko riittää peittämään keskikroppaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta mekko ja leggingsit - yhdistelmä on aivan karsea jos on mahaa. Se oikein huutaa että on maalta kotoisin. Hame on hame eikä siihen kuulu leggarit. Vielä crocsit tuohon nimi voi ei. Kyllä väljä mekko riittää peittämään keskikroppaa.
Mitä haittaa on näyttää siltä että on maalta kotoisin
Väljiä.